شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

رادیو تهران؛

پخش «چشم گل روشن» ویژه عید نوروز

رادیو تهران

سینماپرس: برنامه «چشم گل روشن» ویژه عید نوروز از رادیو تهران پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، شبکه رادیویی تهران در اولین روز از سال جدید با تکریم از پیشکسوتانی همچون گیتی معینی، بیوک میرزایی، محمدرضا طالقانی، مسعود فروتن، مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران، همراه مخاطبان است.

مینا نیکانیک تهیه کننده ویژه برنامه «چشم گل روشن» با اعلام این خبر گفت: این ویژه برنامه در روز سال تحویل از ساعت ۱۵ تا ۲۰:۳۰ از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران پخش می شود. «چشم گل روشن» یک برنامه ترکیبی با ریتم شاد و بهارانه است که با هدف گرامیداشت سنت ایرانی، احترام به بزرگان و حفظ محیط زیست طراحی شده است. بزرگانی همچون گیتی معینی، بیوک میرزایی، محمدرضا طالقانی، مسعود فروتن، مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران از مهمانان این برنامه هستند.

وی افزود: این برنامه یک مجله تفریحی و اطلاع رسانی با ریتمی تند است که از بخش ها و آیتم های متفاوتی تشکیل شده است. بخش های اطلاع رسانی همه به صورت زنده و آیتم ها در راستای اهداف برنامه در قالب طنز و گزارش طراحی شده است. علاوه بر این قدردانی از زحمات وزارت بهداشت و درمان و کادر درمان، پاسداشت سنت های اقوام ایرانی در نوروز و مستندهای مربوط به آن، اطلاع رسانی راه ها و هواشناسی همراه با سرگرمی در نوروز که در راستای حفظ ارزش ها و سنت ها طراحی شده است، از دیگر بخش های برنامه است.

نیکانیک با اشاره به اهداف این برنامه ادامه داد: پاسداشت سنت نوروز، احترام به بزرگان و انتقال سنت به جوانان، حفظ محیط زیست، حفظ ارزش ها و سنت ها، ترویج فرهنگ شکرگزاری در آغاز سال نو، ترویج فرهنگ مهربانی در دوران کرونا از جمله اهداف این برنامه نوروزی است که با آیتم هایی همچون «یادبود»، «ساعت خنده»، «مستندهای بهار»، «با تو باران می شوم» روی آنتن می رود.

تهیه کننده برنامه «چشم گل روشن» با توضیح درباره آیتم های برنامه افزود: «با هم بودن»، آیتمی با هدف قدر زندگی را دانستن در دوران کرونا است. در آیتمی با عنوان «خوش آمدید»، مهمانان حضوری متشکل از پیشکسوتان و کمدین ها به برنامه دعوت می شوند. با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در بخشی با عنوان «در مسیر عشق» با افرادی که در سال های گذشته به راهیان نور رفته اند، گفتگو می شود. در «مهمان روز» با خواننده ها، بازیگران و پیشکسوتان گفتگو خواهد شد. «همراه وفادار» آیتمی که در هر بخش با یکی از شنوندگان سالمند که در طی سال گذشته همراه ما بوده اند، تماس تلفنی زنده برقرار می شود.

نیکانیک در پایان تاکید کرد: با هدف قدردانی از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان بخشی با عنوان «تشکر مدافعان سلامت» تدارک دیده شده است. «شعار سال» شامل آنونس شعار سال همراه با گفتگو با کارشناس حوزه مربوطه است. «سلام مادر بزرگ» بخش گزارشی از خانه سالمندان و تبریک عید نوروز و صله رحم است. همچنین با هدف گرامیداشت و حفظ سنت های ایرانی در نوروز بخش «اقوام ایرانی» شامل بخش گزارشی سنت های مختلف ایران در نوروز است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.