سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

سینماپرس در تابستان ۹۹

از لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی تا بررسی عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا/ بازیابی هویت اصناف سینمایی جزو ضروریات است!

سینماپرس در سالی که گذشت (تابستان ۹۹)

سینماپرس: بخشی از گفتگوهای سینماپرس با سینماگران در فصل تابستان سال ۹۹ مربوط به مسائل و موضوعاتی همچون: عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا، رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به سینما، لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی، حوزه هنری؛ از جوانگرایی تا لزوم رویکرد تحولی، انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی، لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی، اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟! بود؛ همچنین سینماپرس با انتشار یادداشت های متعدد معضلات و مسائل مهم روز سینمای کشور را بازتاب داد.

برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی برآن شدیم تا اهم گفتگوهای اهالی سینما با سینماپرس را در ۴ فصل مجزا منتشر کنیم؛ مطلبی که قطعاً خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود و یادآور واکنش های به موقع اهالی سینما و نکته سنجی سینماپرس در بزنگاه های حساس و مهم است.

در ذیل بخش دوم این مقاله در خصوص گفتگوها و مقالات مهم منتشر شده در فصل تابستان ۱۳۹۹ از نظر شما مخاطبان گرامی می گذرد.

۱-عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا

تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران و مدیران فرهنگی و سینمایی در دوران کرونا تأکید کردند: سلبریتی ها دغدغه ای برای رفع مشکلات مردم ندارند و در این بحران نه تنها سلبریتی هایی که درآمدهای میلیاردی و نجومی دارند بلکه همه نهادها و سازمان ها و ارگان های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر موظف هستند تا از اهالی سینما و هنرمندان پشتیبانی کنند.

در کنار سکوت و انفعال سلبریتی های ایران که از لحاظ مالی نیز اکثر آن ها در وضعیت بسیار خوبی به سر می برند، اخبار متعددی از کمک های چندده میلیون دلاری سلبریتی ها در ینگه دنیا و کشورهای اروپایی از همین رسانه های خودمانی منتشر می شود! از سینمای بالیوود گرفته تا سینمای هالیوود ما شاهد کمک های چشمگیری از سوی هنرمندان به همکاران خود و یا سایر آحاد افراد جامعه بودیم اما دریغ از اندکی کمک از سلبریتی های سینمای ایران که درآمدهای نجومی دارند!

اما در کنار عملکرد منفعلانه سلبریتی ها، بی دغدغگی مدیران و مسئولان دستگاه های فرهنگی و هنری نسبت به بیکاری، خانه نشینی، وضعیت بد معیشتی و رفاهی هنرمندان هم صدای انتقاد و اعتراض بسیاری از هنرمندان را بلند کرده است.

هنرمندان منتقد با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، خانه تئاتر، خانه سینما و امثالهم هیچ تدبیری برای رفع معضلات اهالی فرهنگ و هنر نداشته اند، عملکرد این دستگاه ها را در مواقع بحرانی بسیار ضعیف برشمرده و خواستار تغییر مدیران آن ها شدند.

در همین رابطه ۸ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان و خانم ها: علیرضا سربخش، اسماعیل سلطانیان، محمد کاسبی، جهانبخش سلطانی، پروانه معصومی، هما خاکپاش، رضا بنفشه خواه و داریوش ارجمند با ما گفتگو کردند. یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹

 ۲-رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به سینما

تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور گفتند: سینمای کنونی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست! آنچه که امروز ما به آن فیلم می گوییم و بر پر سینماها جولان می دهد نشانه هرج و مرج و بی قانونی و بی ضابطگی است؛ این هنرمندان خواستار توجه ویژه به آثار سینمای ایرانی-اسلامی، حمایت قاطع از هنرمندان انقلابی، قطع کردن دست روشنفکرمآبان و سکولارمسلکان از سینما شدند و تأکید کردند رویکرد اعضای این کمیسیون به سینما نباید به صورت انفعالی باشد.

طی سال های اخیر مقوله فرهنگ و هنر در کشور ما همواره با موجی از سهل انگاری ها روبرو شده به نحوی که حتی واکنش مقام معظم رهبری را نیز در پی داشت و ایشان در یکی از سخنرانی های شان نسبت به «ولنگاری فرهنگی» انتقادات جدی مطرح ساختند. اینجا است که نقش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد نظارتی و قانون گذار بیش از هر زمان دیگری جدی می شود؛ نقشی که متأسفانه طی سال های اخیر به درستی انجام نشده و به همین علت عرصه فرهنگ و هنر به ابتذال گرایش جدی پیدا کرده است.

به همین بهانه و در پی آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی، در خصوص رویکرد کمیسیون فرهنگی جدید مجلس نسبت به سینما با ۱۰ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان: ابوالفضل همراه، عباس رافعی، محمدتقی فهیم، شاهرخ کیوان نیا، ابراهیم اصغری، جواد ارشاد، سیدمحسن وزیری، محسن شایان فر و علیرام نورایی و سرکار خانم: مریم پوریامین با سینماپرس گفتگو کردند. یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹

۳-لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی

تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور تأکید کردند: ما در سینمای کشور شاهد تولید آثار متعدد سینمایی هستیم که هدف شان مخدوش جلوه دادن قوه قضائیه و سیستم قضایی کشور است؛ جریان اصلاحات سرمایه های نظام را سوزاندند و از سینما بر ضدمنافع ملی استفاده کردند؛ هرآنچه امروز در سینمای مبتذل کشور شاهد هستیم به دلیل عملکرد غلط مدیران است!

رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در ارتباط تصویری با مسئولان قضایی به برخی نکات مهم، کلیدی و حساس راجع به سینما اشاره کردند که مورد توجه دلسوختگان و دغدغه مندان عرصه فرهنگ و هنر قرار گرفت.

ایشان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های رسانه‌ای در ارائه گزارش فعالیت‌ها گفتند: متأسفانه با غفلت برخی مسئولان مربوط در عرصه نظارت بر فیلم‌ها، شاهد نمایش فیلم‌هایی هستیم که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند.

رهبر انقلاب افزودند: غربی‌ها بر خلاف واقعیت، در فیلم‌های سینمایی، دادگاه‌های خود را عرصه عدالت محض نشان می‌دهند ولی ما حتی در ارائه واقعیات کشور از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بهره نمی‌گیریم و گاهی بر عکس نشان می‌دهیم.

این شاید برای اولین بار بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صراحتاً سینمای ایران را مورد انتقاد قرار دادند؛ همین امر باعث واکنش های گسترده ای به خصوص در فضای مجازی شد و سیل انتقادات و اعتراضات هنرمندان انقلابی، متعهد، مومن و ولایتمدار که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند نسبت به متولیان سینمای کشور به همراه داشت.

در همین رابطه ۷ تن از سینماگران مطرح کشور آقایان: سیدسعید سیدزاده، اکبر حر، جهانگیر الماسی، محمدحسین نیرومند، محسن علی اکبری، حمید بهمنی و شفیع آقامحمدیان با ما گفتگو کردند. سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

۴-حوزه هنری؛ از جوانگرایی تا لزوم رویکرد تحولی

تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور در تغییر مدیریت «حوزه هنری» با انتقاد نسبت به عملکرد سال های اخیر حوزه هنری در زمینه سینما اظهار داشتند: حوزه هنری سال ها است از نگاه اسلامی فاصله گرفته است و همین امر باعث شده تا بسیاری از نیروهای معتقد و باورمند طی سالیان از حوزه هنری فاصله بگیرند؛ آن ها متذکر شدند: حوزه هنری به عنوان نهادی برآمده از دل انقلاب شکوهمند اسلامی باید تنها روی آثاری سرمایه گذاری کند که با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشند.

چندی پیش حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد قمی‌ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی‌ محمد مهدی دادمان را به ریاست «حوزه هنری» منصوب کرد. بر اساس شنیده ها محمدمهدی دادمان متولد ۱۳۶۷ در تهران و فارغ‌ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و مشغول به تحصیل دروس حوزوی در حوزه علمیه علی بن‌ موسی‌ الرضا (مشکات) است. سال ۸۴ مدال نقره المپیاد ادبیات را کسب کرد و از آن زمان تاکنون عضو بنیاد ملی نخبگان است. دادمان پیش از انتصاب به‌عنوان مسئول حوزه هنری به‌عنوان قائم‌ مقام سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به کار بوده است.

اما انتصاب یک نیروی جوان در مسئولیت مهم و خطیر ریاست حوزه هنری واکنش های متعددی را توسط برخی اهالی رسانه و هنرمندان در پی داشت؛ بسیاری این اتفاق را امری مبارک برشمردند و تأکید داشتند که حضور یک نیروی جوان می تواند به تنهایی باعث تحول در حوزه هنری شود اما عده دیگری مسأله سن و سال را خالی از هر اهمیتی دانستند و تأکید کردند تنها روحیه انقلابی و تحول خواهانه می تواند موجب رشد و ارتقای حوزه هنری شود.

در همین رابطه ۷ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی آقایان: حسن علیمردانی، محمد دیندار، آرش فهیم، سهیل سلیمی، عباس کریمی، حجت الله سیفی و محمد قهرمانی با ما گفتگو کردند. دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

۵-انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی

تعدادی از سینماگران کشور در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی تأکید کردند: در دولت آقای روحانی نه تنها به سینما اهمیت داده نشد بلکه به آن با چشم یک بچه سرراهی نگاه کردند؛ این دسته از سینماگران متذکر شدند: آقایانی که از هنرمندان به عنوان زینت المجالس شان استفاده می کنند در این ایام خطیر وظیفه دارند به فریاد هنرمندان درمانده، بیکار و خانه نشین برسند.

شیوع و گسترش ویروس مرگبار کرونا که از ماه ها قبل کل جهان را در برگرفت باعث شد تا هیچ‌ کسب‌ و کاری در دنیا از طوفان این ویروس شوم و منحوس در امان نماند؛ سینما نیز به عنوان یک هنر-صنعت جمعی با آسیب های زیادی در این ایام روبرو شد.

از تعطیلی جشنواره های معتبر سینمایی جهان گرفته تا عدم تولید فیلم ها و سریال ها بلافاصله در دستور کار مدیران فرهنگی و سینمایی در سراسر جهان قرار گرفت؛ سالن های سینما تعطیل شد و همین امر منجر به بیکاری و ترس از تأمین معیشت سینماگران در سراسر دنیا شد. اما بسیاری از مدیران فرهنگی و سینمایی در جهان با ارائه راهکارهایی باعث شدند تا بخشی از ترس و نگرانی سینماگران کاسته شود اما متأسفانه در کشور ما هیچ تدبیر جدی و اصولی از سوی مدیران سینمایی اندیشه نشد و حتی بعد از گذشت چند ماه با اینکه گسترش این ویروس اوج گرفته بود آن ها دستور بازگشایی سالن های سینما و حتی ادامه فیلمبرداری آثار سینمایی را دادند؛ اتفاقی که با انتقاد بخش اعظمی از اهالی سینما که جان خود را در خطر می دیدند روبرو شد.

بی تدبیری و اهمال کاری مدیران سینمایی در فقدان اندیشه از سوی آن ها برای بهبود اوضاع سینما باعث شد تا بسیاری از کارشناسان به این نتیجه برسند که سینما حداقل تا یک سال دیگر روز خوش نخواهد دید؛ حتی اگر درهای همه سالن های سینما  باز شود و بلیت فروخته شود، مردم به جان آمده از کرونا هرگز جرأت نخواهند کرد خطر مرگ را به جان خریده به سالن های سینما بروند.

در همین رابطه سینماپرس با ۱۰ تن از سینماگران کشور آقایان: رضا رویگری، علی رویین تن، محسن روزبهانی، نادر طریقت، عبدالله عبدی نسب، رهبر قنبری، حبیب دهقان نسب، حمید بهمنی، اصغر رفیعی جم و محسن علی اکبری گفتگو کرد و آن ها ضمن انتقاد از عملکرد منفعلانه مدیران سینمایی در روزهای کرونایی، پیشنهادات خود را برای بهبود اوضاع زندگی هنرمندان و اهالی سینما مطرح کردند. شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

۶-لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی

تعدادی از چهره های سینمای کشور در پی اقدام انجمن سینماداران ایران برای جدایی از خانه سینما، در خصوص لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی گفتند: خروج انجمن سینماداران از خانه سینما متعاقب فشارهای روسای خانه برای کارگری کردن صنوف از وقوع اتفافاتی تازه در خانه سینما حکایت دارد؛ اصناف سینمایی که از زدوبندها و لابی گری مدیران شاه نشین خانه سینما در سال های گذشته در رنجند چون نمی توانند به حقوق اولیه خود دست پیدا کرده و مشکلات معیشتی و رفاهی اعضای صنف شان را حل نمایند. خانه سینما سال ها است نتوانسته علیرغم اهداف اصلی و شعارهای مدیرانش بدل به مأمن و پناهگاهی امن برای سینماگران درمانده ای باشد که با مشکلات عدیده معیشتی و رفاهی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. بعد از سال ها از راه‌اندازی این نهاد که عنوان جامعه اصناف سینمای ایران را با خود به یدک می کشد اما در آن حرکتی در راستای احقاق حقوق صنوف سینمایی دیده نمی شود، هنوز یک بیمه بیکاری برای سینماگران وجود ندارد، همچنین مسأله تأمین امنیت شغلی سینماگران سال ها است روی زمین مانده است.

بی شک دیگر زمان آن رسیده تا صنوف به جان آمده از اهمال کاری ها، نامدیریتی ها و خودکامگی های مدیران خانه سینما یک بار برای همیشه دست در دست هم دهند و با خروج از این نهاد ضدصنفی، سعی بر آن داشته باشند تا برخی امکانات ابتدایی را برای اعضای شان به وجود آورند.

بعد از خروج انجمن سینماداران از خانه سینما، جامعه صنفی تهیه کنندگان با ارسال یک بیانیه اعلام کرد: خروج انجمن سینماداران از خانه سینما در یک کلام محصول تدبیری ست برآمده از هوشمندی، آینده نگری صنفی و حرکتی صحیح در مسیر منافع عمومی سینمای ایران که در صورت تحلیل واقع بینانه می‌تواند آغازگر تحولی عمیق در خانه سینما گردد. در این ساختار معیوب صنوف بدون استقلال صنفی و حقوقی، تابع ضوابط تشکیلاتی و مجری سیاستهای راهبردی خانه قرار گرفتند، تاجاییکه در این دایره بسته حتی فاقد هرگونه استقلال مالی و حقوق مالکانه نسبت به اموال خود بودند، این تصمیماتِ پُر از ایراد و ابهام، ساختار نوپای خانه را چنان متزلزل نمود که در سالهای بعد زمینه ساز چالش و منازعاتی شد که خانه سینما همچنان با عوارض آن دست به گریبان بوده و هست، چنانکه صنوف سینمایی را امروز با بحران جدی هویت صنفی مواجه نموده است.

در همین راستا ۸ تن از سینماگران مطرح کشور آقایان: سیدامیر سیدزاده، نوید فرح مرزی، محمدحسین فرحبخش، هوشنگ توکلی، مهدی بزرگمهر، امیرحسین شریفی، محسن محسنی نسب و سیروس الوند ضمن گفتگو با سینماپرس نظرات خود را در خصوص لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی مطرح کردند. دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

۷- اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت!؟

تعدادی از سینماگران با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین آن را تهدید جدی برای حیات سینما و از بین بردن روح و نفس سینما برشمردند در حالی که برخی دیگر از سینماگران اکران آنلاین را فرصتی برای به روز شدن سینمای ایران دانستند.

بحران پاندمی ویروس منحوس کرونا در کل دنیا در کنار ایجاد مشکلات زیادی که برای بازار و کسب و کارهای اقتصادی ایجاد کرده، صنعت سینما را هم تحت تأثیر شدید خود قرار داد.

در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و صاحب این صنعت-هنر، که اتفاقاً آن‌ها نیز با بحران کرونا دست به گریبان هستند، اکران آنلاین به اجرا درآمده و نتیجه‌ بخش بوده، در ایران هم پس از شیوع ویروس کرونا چند فیلم اکران آنلاین را تجربه کردند، البته فقدان قانون مدون راجع به کپی رایت باعث شده تا فیلم ها با شکست اقتصادی به واسطه قاچاق روبرو شوند.
قانون کپی‌رایت موجب می‌شود سرمایه تهیه‌کنندگان در کشورهایی که آن را اجرا می‌کنند، از گزند نابودی در امان باشد، امری که در ایران امکان جلوگیری از آن تقریباً وجود ندارد و به‌محض شروع اکران آنلاین یک فیلم‌ در پلتفرم های اینترنتی، انتشار نسخه‌های کپی آن در سایت‌های بی‌نام و نشانِ دانلود فیلم و شبکه‌های ماهواره‌ای فله‌ای آغاز می‌شود.
اما با این همه بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان مطرح سینما با اکران آنلاین به شدت مخالف هستند و آن را تهدید جدی برای تعطیلی سالن های سینما و بی اهمیت شدن هنرهفتم قلمداد می کنند در صورتی که برخی دیگر معتقدند باید به اکران آنلاین به چشم یک فرصت خوب نگریست و سینمای ایران را به روز کرد.

در همین رابطه ۱۰ تن از سینماگران مطرح کشور آقایان: سیدمسعود اطیابی، اسماعیل براری، عبدالله باکیده، هارون یشایایی، سیدجمال ساداتیان، ابراهیم وحیدزاده، عبدالله علیخانی، کاوه سجادی حسینی، حسن نجفی و محمدرضا لطفی با ما گفتگو کردند. چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

******************************

علاوه بر مصاحبه های انجام شده با هنرمندان مطرح سینما در تابستان ۹۹ سینماپرس با انتشار یادداشت و مقالات متعدد نیز سعی در آگاهی بخشی به مخاطبانش نسبت به وضعیت بغرنج سینمای کشور داشت. از جمله این مقالات و یادداشت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

در پی اعلام خبر برگزاری هیأت مدیره خانه سینما و انتقاد سینماگران سینماپرس یادداشتی تحت عنوان: «از اعتراض صنوف نسبت به انتخابات شبهه برانگیز خانه سینما تا انتقاد از برگزاری انتخابات در بحران کرونا!» منتشر کرد؛ در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی اعلام خبر برگزاری هیأت مدیره خانه سینما در مردادماه سال جاری برخی از مسئولان صنوف سینمایی این انتخابات را شبهه برانگیز برشمردند و تأکید کردند مسئولان خانه سینما علیرغم هشدارهای جدی کارشناسان به هیچ عنوان نباید در بحران کرونا مبادرت به برگزاری انتخابات نمایند؛ این دسته از اهالی سینمای کشور متذکر شدند: با وجود تصویب نشدن اساسنامه جدید «خانه سینما» در مجمع عمومی، انتخابات پانزدهمین دوره هیأت مدیره این نهاد صنفی بر اساس اساسنامه قدیم باید برگزار شود و هیأت مدیره حق ندارد در انتخابات با اعمال زور و نفوذ کاری غیر از آنچه در اساسنامه قدیمی آمده است انجام دهد. چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹

همچنین در پی اعتراض به برگزاری انتخابات مشکوک در خانه سینما، سینماپرس یادداشتی با عنوان: «از زیر پا گذاشتن اساسنامه تا حذف حق حضور صنوف برای انتخابات هیأت مدیره خانه سینما/ انتخابات یا خیمه شب بازی!؟» منتشر کرد. در بخشی از این یادداشت آمده است: در حالی که پس از مدت ها وقفه در روند برگزاری انتخابات هیأت مدیره خانه سینما قرار است عصر امروز بیستم مردادماه انتخابات با حضور یکایک صنوف زیرمجموعه خانه سینما برگزار شود، در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات دعوت نامه ای از سوی هیأت مدیره به صنوف ارسال شد که در آن حضور اصناف مشروط به داشتن شناسه ملی شده، این به ظاهر قانون مداری در حالی است که هنوز خود خانه سینما به لحاظ قانونی جایگاه مشخصی ندارد! دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

******************************

  علاوه بر این یادداشت ها و سوژه ها سینماپرس چندین مصاحبه متعدد با برخی سینماگران انجام داد که برخی از آن ها برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

شیرین پارسا عضو شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره «نه ب جنگ» گفت: جشنواره «نه ب جنگ» به هیچ وجه موازی با جشنواره های فیلم مقاومت و صلح نیست؛ ما پیام مستقلی داریم که با مفاهیم ارزشمند و والای مقاومت و صلح تفاوت دارد. ما فقط به دلیل دغدغه فرهنگی مان این جشنواره را تأسیس کردیم و امیدواریم بتوانیم به هدف مان برسیم. جشنواره «نه ب جنگ» جشنواره ای فراملی است و مجازی بودن آن کمک می کند تا تمامی مردم از سراسر دنیا در آن شرکت داشته باشند. سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

رضا سخایی شاهرودی عضو انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان در پی انتخابات خانه سینما با ارسال یک یادداشت اختصاصی به سینماپرس نوشت: بالاخره پس از ۲۵ روز هیأت مدیره جدید خانه سینما با اعلام رسمی انتخابات داخلی کار خودش را آغاز کرد. حالا سوال اینجاست چرا بعد از ۲۵ روز؟ آیا دوستان به دلیل اعتراضات و شبهاتی که در مجمع اتفاق افتاده بود منتظر تایید ارشاد بوده اند؟ مگر ارشاد مجمع و انتخابات را تایید کرده است؟ سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

آیدین نادری فعال رسانه ای و تهیه کننده فیلم کوتاه گفت: متأسفانه شرایط ورود به حوزه فیلم کوتاه بسیار دشوار است و سنگ اندازی های زیادی جلوی پای افرادی که حتی می خواهند با سرمایه شخصی شان وارد این حوزه شوند وجود دارد و نهادهایی مانند انجمن سینمای جوانان ایران که وظیفه اصلی شان حمایت و پشتیبانی از نیروهای جوانی است که می خواهند وارد عرصه فیلمسازی شوند حتی در حد یک نامه هم از جوانان حمایت نمی کنند و تمامی این اتفاقات باعث دلزدگی جوانان علاقمند و دغدغه مند به سینما می شود. دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

******************************

همچنین در قسمت شصت و هفتم برنامه سینمایی «هفت» سیدرضا منتظری از سینماپرس همراه با علیرضا مرادی از ایرنا با اجرای پژمان کرمی در خصوص برخی مسائل مهم روز سینمای کشور از جمله عدم استقبال مردم از بازگشایی سالن های سینما، افزایش قیمت بلیت سینما ها و... گفتگو کردند. منتظری در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: سازمان سینمایی بودجه های زائد خود مانند گروه هنر و تجربه، مسافرت های خارجی مدیران به جشنواره های خارجی و... را حذف کند و از محل هزینه آن ها به مردم بلیت یارانه ای بدهد؛ از سوی دیگر اکثر فیلم ها سرشار از لودگی و ابتذال مفرط هستند، این ها مسائلی است که مردم را بیش از گذشته از سینماها گریزان می کند. دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹

ادامه دارد...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.