چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

به کارگردانی سلمان حمزه پور؛

مستندی که به «انتهای شهر» می‌رسد

مجموعه مستند «انتهای شهر»

سینماپرس: تدوین مجموعه مستند «انتهای شهر» در مورد پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به تهیه کنندگی و کارگردانی سلمان حمزه پور به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، سلمان حمزه پور تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند ۶ قسمتی «انتهای شهر» با اشاره به موضوع و فضای این مستند به مهر گفت: عوامل متعددی از قبیل مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کاهش یا افزایش آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد موثر هستند که در این مجموعه مستند با ساختاری روایت گونه سعی کردیم به بخشی از آنها اشاره کنیم.

عضو انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند درباره ساخت این مستند در شرایط کرونایی بیان کرد: شرایط خاص کرونایی، تولید این مجموعه را سخت‌تر کرده بود، به طوری که دو نفر از تیم تولید در زمان ساخت برنامه به کرونا مبتلا شدند.

وی با اشاره به لوکیشن هایی که برای ساخت این مستند به آن مکان‌ها رفته است، ادامه داد: برای ساخت این مجموعه ۶ قسمتی مستند، به بسیاری از پاتوق‌های معتادین در تهران رفتیم مانند خلازیر، دره فرحزاد، تپه‌های الله اکبر، حریم راه آهن، دروازه غار، میدان شوش، برخی از گرمخانه‌ها، مراکز نگهداری ویژه بانوان، مراکز کاهش آسیب و با برخی از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس نیز مصاحبه داشتیم.

این کارگردان مستند همچنین بیان کرد: تدوین و گرافیک این مستند پیچیدگی‌های خاص خود را داشت که خانم ایلا سلامیان از اعضای انجمن گرافیک، طراحی پوستر و تدوین این مستند را به عهده گرفت.

کارگردان مستند «انتهای شهر» در پایان درباره دیگر جزئیات مستند توضیح داد: برای هر کدام از این ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، اسمی جداگانه انتخاب شده است که عبارتند از «مریم امریکایی» در مورد زنان معتاد، «محله هرندی» در مورد محله‌هایی که مستقیماً آسیب خیز هستند، «زمین بازی» درباره دلایل چرخه بازگشت به اعتیاد، «دره فرحزاد» درباره مشکلات ایجاد شده مناطق اینچنینی و «پاتوق دار» و «معتاد متجاهر» دیگر قسمت‌ها را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.