چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

انتخاب سه فیلم از پنج فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۰؛

فیلم تلخ «درخت گردو» چرا و با کدام منطق در فصل شادی و سرور به سر درب سینماها می‌آید؟

پوستر فیلم سینمایی درخت گردو

سینماپرس: دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از تصمیم‌گیری اولیه برای اکران ۳ فیلم «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی، «چپ، راست» ساخته حامد محمدی و «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فعالیت سینماها در کشور گفت: خوشبختانه با برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بخش مردمی با استقبال بسیار خوبی همراه بود. مخاطبان سینما وقتی می‌دیدند که به بهترین شکل پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می‌شود، استقبال بهتری از فیلم‌ها داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بلیت‌های مردمی جشنواره فیلم فجر به صورت سری فروخته نشده بود و مخاطب بعد از خرید تک بلیت برای هر فیلمی که علاقه مند به آن بود، به سینما می‌آمد، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد حتماً دیگر تمایلی به حضور در سینماها پیدا نمی‌کرد.

دبیر انجمن سینماداران تاکید کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره که نسبت به گذشته متفاوت برگزار شد، هرچه قدر جلوتر می‌رفتیم استقبال مخاطب از فیلم‌ها بیشتر می‌شد و به ظرفیت ۳۰ درصد سینماها می‌رسیدیم. در این دوره مخاطب ثابت کرد که هر زمانی که فیلم خوب اکران شود، استقبال‌ها از فیلم‌ها بیشتر می‌شود.

فیلم خوب اکران شود، مردم می‌آیند

وی ادامه داد: مساله دیگر این بود که سانس فوق‌العاده سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۹ صبح در سینماها برگزار می‌شد و این سانس‌ها باز هم مورد استقبال قرار می‌گرفت. خوشبختانه مردم با آگاهی از اینکه در سینماها به خوبی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود از جشنواره استقبال کردند و این نشان می‌دهد که اگر فیلم خوبی در سینماها اکران شود، مردم به سینما می‌آیند.

برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای مدیران سینمایی و کارکنان سینما کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم تا به بهترین نحو در حوزه حفظ پروتکل‌های بهداشتی ورود پیدا کنیم صابری گفت: ما برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای مدیران سینمایی و کارکنان سینما کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم تا به بهترین نحو در حوزه حفظ پروتکل‌های بهداشتی ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در جلسات متعددی که در سازمان سینمایی داشتیم امیدوار بودیم که بعد از جشنواره مردم باز هم از سینماها استقبال کنند، در واقع چراغ سینما یک بار دیگر توسط جشنواره فیلم فجر روشن شد، برای ادامه این راه تنها می‌توانیم با اکران فیلم‌های خوب به جلو برویم. سازمان سینمایی به ما پیشنهاد اکران فیلم «لاله» را داد، این فیلم از ابتدای سال ۹۹ قرار بود اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران نشد، البته متأسفانه تا امروز این فیلم را برای اکران در اختیار سینماها قرار نداده‌اند.

سخنگوی انجمن سینماداران توضیح داد: خوشبختانه با آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسه‌ای داشتیم که برای تشویق صاحبان فیلم‌ها برای اکران آثار خود، قرار شد که بسته حمایتی از فیلم‌ها ارائه شود که این مساله خود در جلب اعتماد صاحبان فیلم‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

فروش ۳۵۰ میلیونی «شنای پروانه» در ۲ روز

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از جشنواره فیلم فجر، با قاچاق فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت صاحبان این فیلم تصمیم گرفتند که آن را اکران کنند، که البته نمایش این فیلم با استقبال خوبی همراه بود و در ۲ روز اول بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در سینماها فروخته شده است. البته این را هم باید بگویم که آخرین سانس سینماها به دلیل منع تردد ساعت ۱۸ در نظر گرفته شده است که این مساله خود می‌تواند در کاهش مخاطب تأثیرگذار باشد.

صابری بیان کرد: همچنین به شرکت‌های پخش فراخوان داده‌ایم تا فیلم‌های نوروزی خود را معرفی کنند، خواهش ما از دوستان تهیه کننده این بود که فیلم‌های خود را برای اکران ارائه کنند، در همین راستا روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه جلسه‌ای برگزار شد و به یک جمع‌بندی برای اکران نورزی رسیدیم. طی توافقی که بین سینماداران و پخش‌کنندگان حاصل شد، سینماها از فیلم‌های موردنظر حمایت می‌کنند تا فروش خوبی داشته باشد.

«دینامیت»، «چپ، راست» و «درخت گردو» گزینه‌های اکران نوروزی

وی توضیح داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا ۵ فیلم برای اکران نوروزی انتخاب شوند که سه تا از این فیلم‌ها شامل «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی، «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است.

سخنگوی سینماداران تاکید کرد: البته شنبه هفته آینده جلسه نهایی انجمن سینماداران و پخش کنندگان برگزار شود تا در این زمینه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنیم و در صورت توافق این فیلم‌ها از هفته آینده به عنوان فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینماها بروند.

صابری در پایان گفت: قرار است جلسه‌ای با آقای انتظامی داشته باشیم تا برای حمایت بیشتر از فیلم‌ها بسته حمایتی از فیلم‌ها برای فیلم‌های اکران نوروزی نیز در نظر گرفته شود، چرا که بسته حمایتی مورد نظر تا پایان اسفندماه در نظر گرفته شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.