شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

غلامرضا موسوی:

در «سمفا» امکان واریز پول از همان ابتدای خرید بلیت به حساب تهیه کنندگان و پخش کنندگان وجود دارد

سامانه سمفا

سینماپرس: سید غلامرضا موسوی درباره آخرین وضعیت واریزی درآمد حاصل از بلیت فروشی فجر ۳۹ به حساب صاحبان فیلم‌ها توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، سید غلامرضا موسوی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینما درباره آخرین وضعیت واریز درآمد حاصل از بلیت فروشی بخش مردمی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به صاحبان فیلم‌ها به خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس سنتی که وجود دارد فروش هر فیلمی بعد از کسر ارزش افزوده به دو قسمت تقسیم می‌شود که پنجاه درصد به سینمادار و نیم دیگر به صاحبان فیلم می‌رسد و سمفا در این زمینه، فروش هر فیلمی را دقیقا گزارش داده است.
او در پاسخ به این سوال که یعنی الان پول‌های حاصل از بلیت فروشی به حساب صاحبان آنها از طریق سمفا واریز شده یا خیر، گفت: قرار بود این اتفاق بیفتد، اما هنوز به طور کامل ظاهراً اجرایی نشده است، ولی قاعدتاً باید اجرایی شود، بالاخره تعطیلی سینماها را داشتیم و اتفاقاتی افتاده بود که تعامل بین تهیه کنندگان و سینماداران باعث شد خیلی این مورد را بزرگنمایی نکنند، ولی به هرحال در سمفا امکان واریز پول از همان ابتدای خرید بلیت به حساب تهیه کنندگان و پخش کنندگان وجود دارد و در آینده اجرایی می شود.

این تهیه کننده ادامه داد: قاعدتاً تهیه کنندگان باید پروانه مالکیت آثارشان را بگیرند برای این منظور باید بروند و از اداره کل نمایش نامه‌ای دریافت کنند که سهامداران فیلم چه کسانی هستند، چون دقیقا پول به حساب سهامدار به نسبت سهمی که دارد، واریز می‌شود.

موسوی افزود: در این راستا تا جایی که می‌دانم هفت یا هشت نفر اقدام کردند و مابقی بنا به هر دلیلی هنوز کاری انجام نداده اند این هم اگر انجام شود می‌دانم در واریز مبالغ هیچ مشکلی وجود ندارد و در اولین فرصت انجام می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که سمفا به نسبت سال‌های قبل تا چه حد توانست کمک کننده باشد، بیان کرد: سمفا در ابتدا رقابتی بین سه مرجع بلیت فروشی یعنی ایران تیک، سینما تیکت و گیشه ۷ ایجاد کرد و هرکدام از این‌ها برای پیشی گرفتن از دیگری طرح و ایده‌هایی را در رقابتی سالم پیاده کردند و این حسن رقابت برای جذب مخاطب است.

او ادامه داد: یکی دیگر از موارد مثبت سمفا این بود که شما در هر لحظه می‌توانستید بفهمید چه تعداد بلیت برای هر فیلمی فروخته شده است، تعدادی که بلیت از گیشه گرفتند را مشخص می‌کرد و چه تعداد بلیت خریدند، و اگر نرفتند هم نشان می‌داد که مشخصا در کل اتفاق خوبی بود.

این تهیه کننده اظهار کرد: سمفا شاید اگر برنامه ریزی دقیق تری در مورد رای گیری تماشاگران می‌کرد اتفاق بهتری می‌افتاد. خوشبختانه سمفا باعث شد همه مردم در سراسر کشور وقتی فیلمی را می‌بینند بتوانند در رای گیری شرکت کنند، ما تا سال گذشته فقط در تهران این امکان را داشتیم. ضمن اینکه شاید این نوع رای گیری به عنوان سال اول ایراداتی هم داشت، ولی طبیعتاً یکی از برنامه ریزی‌های سمفایی‌ها باید این باشد که مورد را بررسی کرده و برای آینده مشکلات را برطرف کنند.

موسوی بیان کرد: خوشبختانه همه اطلاعات در سمفا برای همه مردم به روز است و در هر لحظه تمام جزئیات را می‌توانند ببینند و دیگر مختص مدیران و افراد خاصی نیست و یکی از نکاتی که ما با آن برخورد داریم و به شدت برای تهیه کنندگان مفید خواهد بود اینکه می‌تواند امکانی فراهم کند که فروش بلیت سینماها از مبدا تقسیم شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه کنندگان گفت: با همه این تفاسیر می‌توان گفت حسین انتظامی با راه اندازی سمفا یکی از اتفاقات بزرگ و تاثیرگذار در سینما پس از انقلاب را رقم زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.