یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

در شبکه الکوثر؛

«فتوش» برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان عرب‌زبان

برنامه فتوش

سینماپرس: گروه کودک و نوجوان شبکه الکوثر، از دوشنبه ۲۰ بهمن برنامه زنده «فتوش» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش سینماپرس، مهدی صالح‌مهدی کارگردان و تهیه کننده ویژه برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای «فتوش» درباره این برنامه به مهر گفت: مخاطبان و بینندگان عرب زبان در گروه سنی ۷ تا ۱۶ ساله به عنوان مخاطب هدف برنامه شناخته می‌شوند و علاوه بر این، گروه سازنده «فتوش» هم گروهی بسیار جوان و فعال است که میانگین سنی ۲۰ تا ۳۲ سال را شامل می‌شوند.

صالح‌مهدی ادامه داد: به واسطه همین جوانی و پویایی اعضای گروه بارها اتفاق افتاده که یک آیتم را چندین بار تکرار کنیم تا بتوانیم به درستی و با دقت آن را ضبط کنیم و تلاش می‌کنیم بهترین برداشت را تدوین کنیم.

تهیه کننده «فتوش» درباره ویژگی‌ها و اهداف این برنامه بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف این برنامه، ایجاد ارتباط مستقیم و صمیمی با مخاطب و همچنین آموزش و سرگرمی است. یکی از جذابیت‌های خاص و ساختاری این برنامه زنده، تنوع در آیتم‌ها و موضوعات روزانه و نیز اجرای برنامه با حضور چند مجری و عروسک است که برای جذب بیشتر و همراهی و مشارکت مخاطبان طراحی شده است.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلفی در برنامه «فتوش» گنجانده شده است که از آن جمله می‌توان به مسابقه حفظ سوره‌های کوچک قرآن، پخش ویدئوهای ارسالی از طرف مخاطبان، آموزش کلمات پرکاربرد عربی و فارسی، آموزش نقاشی، معرفی مشاغل، اجرای نمایشنامه‌های کوتاه، اجرای موسیقی، آیتم اخبار، آیتم «حرف» و «حیل» و پخش انیمیشن‌های جذاب اشاره کرد.

صالح‌مهدی در پایان گفت: با استفاده از تکنیک «پرده آبی» استودیویی توانستیم در داستان پردازی‌های مجموعه «فتوش»، فضاهای مختلفی خلق کنیم مثل جنگل، حضور بر روی یک صفحه سفید کاغذ، درون میوه‌ها و… که البته با لطف ریتم موزیکال و آهنگین قصه‌ها، مخاطب را تا پایان همراه خواهیم داشت، ضمن اینکه مطالب آموزشی مثل خواص میوه‌ها، ترجمه لغات و کلمات و غیره هم انتقال داده می‌شود.

«فتوش» قرار است در ۹۰ قسمت روی آنتن برود و اولین قسمت آن از روز دوشنبه ۲۰ بهمن به صورت روزانه و از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

این برنامه محصول گروه کودک و نوجوان شبکه الکوثر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.