چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

حسین دارابی در نشست خبری فیلم؛

«مصلحت» سوژه به روز و ملتهبی داشت

حسین دارابی در نشست خبری فیلم سینمایی«مصلحت»

سینماپرس: عوامل فیلم سینمایی «مصلحت» در نشست رسانه‌ای این فیلم در جشنواره فجر به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی مصلحت به کارگردانی حسین دارایی امروز ۱۵ بهمن در برج میلاد. محل برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

پیش از برگزاری این نشست، یاد و خاطره علی انصاریان بازیکن فوتبال و بازیگر سینما که امروز ۱۵ بهمن‌ماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، گرامی داشته شد.

علی انصاریان امسال در جشنواره فجر فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده را داشت که کلیپی از علی انصاریان نیز پخش شد.

در ادامه حسین دارابی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت علی انصاریان عنوان کرد: ما در باشگاه فیلم سوره وقتی می‌خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم یک سری طرح‌هایی آماده داشتیم که خواندم اما «مصلحت» را به دلیل سوژه به روز و ملتهبی که داشت بیشتر دوست داشتم.

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده این اثر هم گفت: موضوع عدالت موضوع همیشگی است و هیچوقت بی اهمیت نشده اما امروز در اجتماع ما آن چیزی است که خیلی‌ها به دنبالش می‌گردند و مطالبه می‌کنند به تصویر کشیدن آن هم یکی از کارهایی است که سینما می‌تواند انجام دهد.

وی درباره تغییر نام فیلم هم گفت: فیلم به سرانجام رسیده بود که به «مصلحت نظام» رسیدیم و این نام را برگزیدم به ارشاد هم گفتیم ولی آنجا این نام مورد موافقت قرار نگرفت و توافق کردیم تا نام فیلم مصلحت باشد. ما بعد از اینکه نام مصلحت نظام را مطرح کردیم در مواد تبلیغی باید اسمی را انتخاب می‌کردیم تلقی ما این نبود که رد می‌شود اما ارشاد رد کرد و توافق کردیم در تبلیغات نام «مصلحت» بگذاریم.

شفاه درباره مواجهه قوه قضاییه با این فیلم گفت: وقتی یک فیلم را می‌سازبم سعی می‌کنیم آنچه درست است را روی پرده بیاوریم واکشنی که از مردم گرفتیم این بوده که با فیلم همراهی می‌کنند و مطالبه خود را پیگیری می‌کنند.

وحید رهبانی بازیگر این فیلم هم اظهار کرد: وقتی پیشنهاد شد گپ‌های زیادی زدیم. من فکر می‌کنم محصول خوبی وجود دارد چون تیم درجه یکی همدل و هم نفس پای کار ایستادند. خوشحالم که در این فیلم بودم این اولین تجربه من در آثار سیاسی نیست برخی وصله‌ها را به فیلم‌ها می‌چسبانند اما فیلم «مصلحت» مشخصاً درباره عدالت صحبت می‌کند و عدالت یک چیز سیاسی نیست اگر این‌طور هم شده اشتباه است. این فیلم خیلی زیاد به فضای امروز نزدیک و نیاز است تصمیم‌گیران اینگونه فیلم‌ها را ببینند.

دارابی هم گفت: من ابتدا خیلی می‌ترسیدم و برای انتخاب بازیگر استرس داشتم ما لحظات پیچیده زیادی در فیلم داشتیم، شب و روز نداشتم و مدام مشورت می‌کردیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما به بازیگرانی نیاز داریم که خیلی وقت بگذراند به همین دلیل ما بازیگران غیر استار زیادی بررسی کردیم و دیدیم خیلی با انگیزه هستند و این من را ترغیب می‌کرد که از آنها استفاده کنم و تجربه شیرینی برای من بود.

سهی بانو ذوالقدر بازیگر این فیلم هم گفت: هرچند فیلمنامه را خوانده بودم اما تحت تاثیر فیلم قرار گرفتم. من عاشق کارهای سخت هستم و وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم کار سختی است این فیلم خیلی شبیه اتفاقات امروز است. گذشته از اینکه فیلم برای جناح خاصی هست یا نه ذات سینما این است که ما را به فکر وادارد.

نازنین فراهانی هم گفت: شوری که علی انصاریان برای زندگی داشت باعث می‌شود متاثر باشیم اما می‌دانم حال او الان خوب است.

وی افزود: من نقش کمی در میان این مجموعه دوستانی که درخشان بودند، داشتم. این فیلم با امکانات کار اول ساخته شده و با این امکانات من به عنوان تماشاگر به تک تک عوامل تبریک می‌گویم در این مدت کار خوبی انجام شد. حسین دارابی تسلط زیادی بر کار داشت. به طوری که متوجه نمی‌شدیم او کار اولی است.

دارابی ادامه داد: ما اقتباس‌هایی کردیم اما فیلم ما از یک کل حرف می‌زند ما نمی‌خواستیم همسان سازی کنیم. فیلم ما مشخصاً درباره سرگذشت فرزند آقای گیلانی نیست.

این کارگردان درباره پایان‌بندی فیلم گفت: ما برای پایان‌بندی خیلی بحث کردیم ولی یک چیزهایی سلیقه است من از برخی کلیشه‌ها در سینما خوشم می‌آید. مثلاً خوشم می‌آید که کسی دستمال روی تلفن می‌گذارد و برای تغییر صدا از این کار استفاده می‌کند ضمن اینکه دوست داشتم مخاطب با آن ارتباط برقرار کند، احساسات او تحت تاثیر قرار بگیرد و او را با حال خوب از سینما بیرون بفرستیم. ما می‌خواستیم فیلمی درباره گذشته بسازیم که تصویری متفاوت از آنچه که ارایه شده ارایه کند، دوست داشتیم فیلمی با رنگ و لعاب بسازیم.

روزبه رایگا فیلمبردار «مصلحت» بیان کرد: خیلی از فیلم‌های آن دوران تاریخی را به اتفاق کارگردان نگاه و خیلی از کتاب‌هایم دوران را مرور کردیم ولی آقای دارابی دوست داشت به لحاظ کیفیت فیلمی قدیمی محسوب نشود بلکه رنگی خوب داشته باشد هدف ما این بود که یک فیلم خوش رنگ و لعاب را به مخاطب عرضه کنیم.

رهبانی درباره تفاوت دو نقشش در «شیشلیک» و «مصلحت» بیان کرد: هر دو فیلم سخن عدالت دارند و هر کدام به نحوی این موضوع را بیان می‌کند. پله اول انتخاب فیلم‌ها برایم فیلمنامه است و اینکه بدانم نقشی که انتخاب می‌کنم برایم هیجان ایجاد کند. جالب است که در دو فیلم با دو نقش متفاوت بازی کردم.

آرش قاسمی صداگذار این اثر هم گفت: این فیلم ماحصل یک تیم است. ما برای این فیلم با آقای دارابی خیلی صحبت کردیم چون او می‌خواست صدای فیلم هالیوودی باشد اما در عین حال و هوای آن دوران را داشته باشد برای اینکه فضا و صوت در ذهن بیننده شکل می‌گیرد صداهای آن دوران را شنیدم.

مهدی فریضه دیگر بازیگر این فیلم هم گفت: من نقش یحیی را بازی کردم که تجربه دلپذیری بود. فوت علی انصاریان هم تسلیت می‌گویم.

امیر نوروزی دیگر بازیگر این فیلم عنوان کرد: از زحمات همه بچه‌ها تشکر می‌کنم، فیلم قابل دفاعی است و امیدوارم حسین دارابی پیشرفت چشمگیری داشته باشد ممنونم که پای من ایستادند و به من اعتماد کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.