چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

گفتگوی سینماپرس با یک تهیه کننده؛

اصغری: «تک تیرانداز» در صورت اکران مناسب می تواند مخاطب خوبی داشته باشد/ سهل انگاری و کوتاهی مدیران سینمایی باعث مهجوریت سینمای دفاع مقدس شده است

ابراهیم اصغری در هفتمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما که با «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: فقدان سیاست گذاری مناسب توسط مدیران سینمایی، انحصارطلبی بخشی از سرمایه گذاران و تهیه کنندگان و توجه به فیلم های فاقد اندیشه و گیشه پسند باعث شده تا طی سال های اخیر ده ها میلیون نفر از مردم کشور از سینما فاصله بگیرند چرا که آثار ارزشمند مبتنی بر فرهنگ ملی را در فیلم ها پیدا نمی کردند اما بنده معتقدم «تک تیرانداز» فیلمی ملی است و در صورت اکران مناسب می تواند مخاطبان ده ها میلیون نفری داشته باشد و همه کسانی که با سالن های سینما قهر کرده اند را به سالن ها بکشاند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «به کبودی یاس» و «او خوب سنگ می زند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: موضوع اصلی فیلم سینمایی «تک تیرانداز» همانطور که از عنوانش هویدا است به زندگی یکی از تک تیراندازان دوران دفاع مقدس می پردازد که طبق آمار ثبت شده به عنوان بهترین تک تیرانداز در جهان شناخته شده است.

وی ادامه داد: بی تردید خود این موضوع و این شخصیت به مخاطبش اعلام می کند که فیلم جذابی را خواهد دید چرا که فیلم های زیادی تحت عنوان «اسنایپر» یا همان تک تیرانداز در دنیا ساخته شده که به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته اند؛ دلیل این اتفاق هم آن است که تک تیراندازها قهرمان هستند و این فیلم ها داستان زندگی قهرمانان را به نمایش می گذارند و ما با این رویکرد فیلم را طراحی کردیم و امیدوارم مخاطب «تک تیرانداز» را ببیند و مورد پسندش قرار بگیرد.

این سینماگر با بیان اینکه «تک تیرانداز» بخشی از زندگی شهید عبدالرسول زرین است متذکر شد: مسائلی که در این فیلم روایت می شود منطبق با واقعیت های موجود است. البته این فیلم بیوگرافی نیست و برشی از حضور ایشان در جنگ را به نمایش می گذارد؛ شاید برای اولین بار است که از منظر و نگاه نیروهای دشمن وارد قصه می شویم و از تک تیراندازی صحبت می کنیم که بدل به قهرمان فیلم می شود.

اصغری سپس با انتقاد شدید از بی مهری مدیران سینمایی به فیلم های ارزشی و سینمای انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: سهل انگاری و کوتاهی مدیران سینمایی باعث مهجوریت سینمای دفاع مقدس شده است؛ در سال های اخیر مهمترین موانع پیش روی فیلم های ارزشی و دفاع مقدس مبحث مهم اکران بوده و این مشکل مثل بسیاری مشکلات دیگر در کشور ما وجود دارد اما به نظرم می آید این مشکلات که با سهل انگاری و کوتاهی مدیران به وجود می آید نباید باعث شود مهمترین مقاطع کشور از جمله انقلاب و دفاع مقدس فراموش شود و سینماگران بنابر رسالتی که دارند باید به این قبیل موضوعات بپردازند.

وی تأکید کرد: در سال های اخیر فیلم های گیشه مورد توجه مدیران سینمایی قرار گرفتند اما با این همه ما بر اساس رسالت مان دست به تولید این اثر ملی و ارزشمند زدیم. «تک تیرانداز» پروداکشنی بسیار سنگین داشت و همه عوامل دست به دست هم دادند تا فیلمبرداری این اثر سنگین کمتر از ۳ ماه به اتمام برسد و ما بتوانیم اثر را برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.

اصغری در پایان این گفتگو در خصوص پیش بینی اش برای اینکه این اثر سینمایی در چه رشته هایی شانس دریافت سیمرغ بلورین را دارد اظهار داشت: «تک تیرانداز» در رشته های کارگردانی، فیلمنامه، فیلمبرداری، جلوه های ویژه، طراحی صحنه و لباس و بازیگری شانس دریافت سیمرغ دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.