شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا/۷

متوسلانی: برگزاری جشنواره فجر به صورت فیزیکی اشتباهی غیرقابل اغماض و برخلاف مصالح و سلامت عمومی جامعه است

محمد متوسلانی

سینماپرس: محمد متوسلانی بازیگر، تهیه کننده و کارگردان پیشکسوت سینما با انتقاد شدید از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در بحران کرونا گفت: بنده بارها اعلام کردم برگزاری جشنواره فجر به صورت فیزیکی اشتباهی غیرقابل اغماض و برخلاف مصالح و سلامت عمومی جامعه است؛ بنده شخصاً با برگزاری این رویداد به صورت فیزیکی به شدت مخالفم و معتقدم این حرکت اصلاً درست نیست و مدیران سینمایی باید در خصوص این تصمیم اشتباه تجدید نظر کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «کفش های میرزا نوروز» و «دو روی سکه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه ما باید بدانیم سلامت جامعه به برگزاری هر جشن و جشنواره ای اولویت دارد؛  آقایان جان هم میهنان مان را بیش از این به خطر نیدازید، برگزاری جشنواره می تواند موجبات گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا را فراهم سازد و این اتفاق بسیار تلخ است.

وی ادامه داد: مسئولان جشنواره فیلم فجر در ابتدای امر اعلام کردند این رویداد صرفاً با داوری داوران برگزار می شود اما حالا می خواهند مخاطبان را به سالن های سینما بکشانند و این اصلاً رفتار و تصمیم درستی نیست.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان سینمایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکایک دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر باید ببینند دنبال چه هدفی هستند؟ آیا فکر می کنند جشنواره فیلم فجر گرانبهاتر و مهمتر از سلامتی هم میهنان مان است؟ چه منافعی در برگزاری این جشنواره وجود دارد که ما از آن آگاه نیستیم و مسئولان جشنواره برای آن سر و دست می شکانند؟

متوسلانی سپس با بیان اینکه ارج گذاشتن به زحمات دوستانی که فیلم ساختند و می خواهند آثارشان دیده شود پسندیده است اظهار داشت: علت وجودی جشنواره ها برای رونق سینما است اما در حال حاضر سینما اینقدر گرفتار است که برگزاری جشنواره کمکی به سینما نمی کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «گناهکاران» و «مستانه» در پایان این گفتگو افزود: در حال حاضر سینما در بحرانی ترین شرایط ممکن به سر می برد، سالن ها معلوم نیست چه زمانی می توانند سرپا شوند و حداقل یک سال طول می کشد تا اوضاع سینما کمی سامان بگیرد پس بهتر است در این شرایط وانفسا بودجه های هنگفت به جای برگزاری جشنواره های بی بازده برای زندگی سینماگران بیکار و خانه نشین خرج شود تا آن ها بتوانند بخش اندکی از مشکلات شان را برطرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.