شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

واکنش موزه سینما به گلایه آقای بازیگر؛

ماکت «ابوالفضل پورعرب» در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است

ابوالفضل پور عرب_ سریال شرم

سینماپرس: ابوالفضل پورعرب در برنامه شب گذشته «هفت» گفت با اینکه از دهه ۷۰ وارد سینما شده است اما یک عکس هم از او در موزه سینما وجود ندارد. حال موزه سینما با ارسال تصاویری، این ادعای پورعرب را رد کرده است.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل پورعرب که مهمان شب گذشته برنامه سینمایی «هفت» بود، در بخشی از این برنامه مدعی شد: من از دهه ۷۰ وارد سینما شدم ولی یک عکس از من در موزه سینما نیست.  

او که با فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ به صورت حرفه‌ای وارد سینما شد و به شهرت رسید، در این باره گفت: وقتی کسی در ۲۵ سالگی ستاره می‌شود، باید معلم داشته باشد تا به بیراهه نرود.  

افخمی پیش‌تر درباره چگونگی انتخاب پورعرب گفته بود: در آن زمان در سینمای ایران، نه مرد ۲۵-۲۶ ساله داشتیم و نه دختر ۱۸-۱۹ ساله. به همین دلیل سراغ بازیگرانی رفتیم که باید برایشان کلاس بازیگری می‌گذاشتیم و از ابتدا برای این فیلمنامه آماده‌شان می‌کردیم. حدود ۹ ماه تمرین برای پورعرب گذاشتیم، در ۴ ماه آخر هم نیکی کریمی انتخاب و تمرین‌های مشترکش با پورعرب شروع شد. دیالوگ‌ها رو تمرین می‌کردیم و کرنومتر می‌گرفتیم و سرعت را بیشتر می‌کردیم تا زمان فیلمبرداری، آماده باشند.

اما در واکنش به بخشی از سخنان پورعرب، امروز روابط عمومی موزه سینما تصاویری از حضور این بازیگر در ۱۴ دی ماه ارسال کرد و توضیح داد: تاریخ شفاهی «ابوالفضل پورعرب» که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما و خاطرات نقش‌آفرینی‌ها در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است، در گفتگو با هوشنگ گلمکانی ضبط شده است.

همچنین ماکت «ابوالفضل پورعرب» در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است.

پورعرب برای بازی در فیلم «مردی شبیه باران» در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. این بازیگر سینما امسال با فیلم «غیبت موجه» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.