شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک؛

معرفی داوران بخش عکس جشنواره نمایش عروسکی

هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک

سینماپرس: داوران بخش عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، اختر تاجیک، بهروز غریب‌پور و سیف‌الله صمدیان، داوری آثار بخش عکس این دوره از جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک را انجام می‌دهند.

رزومه داوران این بخش به شرح زیر است:

اختر تاجیک

اختر تاجیک، زاده ورامین و عکاس تئاتر است. او از اوایل دهه هفتاد عکاسی در عرصه هنرهای نمایشی را آغاز کرده و در این سال‌ها دبیری بخش عکس چندین جشنواره مختلف را بر عهده داشت است.

همکاری با هنرمندانی مانند زنده یاد حمید سمندریان، بهرام بیضایی، علی رفیعی، قطب‌الدین صادقی، پری صابری، بهزاد فراهانی و دیگر هنرمندان تئاتر، بخش دیگری از کارنامه هنری او را تشکیل می‌دهد.

تاجیک در سال‌های گذشته چندین نمایشگاه عکس تئاتر را همزمان با برگزاری جشنواره‌های گوناگون برپا کرده و در طول ساهای فعالیت خود جوایز مختلفی را از جشنواره‌های گوناگون دریافت کرده است.

بهروز غریب‌پور

بهروز غریب‌پور، زاده ۲۸ شهریور سال ۱۳۲۹ در سنندج، طراح، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و هنرمند تئاتر عروسکی و موسس گروه تئاتر عروسکی «آران» است. او نیز در دوره نوجوانی فعالیت در تئاتر را آغاز کرده و علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی، چند فیلمنامه به نگارش در آورده است و ساخت چند فیلم را هم در کارنامه هنری خود دارد.

غریب‌پور در کنار فعالیت‌های هنری همواره در بخش مدیریت هنری نیز فعالیت داشته، مدیریت خانه هنرمندان ایران، راه‌اندازی و مدیریت فرهنگسرای بهمن، همکاری با چندین پروژه هنری شهری، بخش دیگری از فعالیت هنری او را تشکیل می‌دهد. او که در تمام این سال‌ها در حوزه نمایش عروسکی فعالیت داشته، از اوایل دهه هشتاد با راه‌اندازی تالار فردوسی که ویژه نمایش‌های عروسکی نخی است، اپراهای عروسکی گوناگونی همانند «رستم و سهراب»، «مولوی»، «حافظ»، «سعدی»، «خیام»، «عشق»، «عاشورا» و ... را روی صحنه برده است.

سیف‌الله صمدیان

سیف‌الله صمدیان، زاده ۸ بهمن ماه سال ۱۳۳۲ در ارومیه، عکاس، مستندساز، موسس و دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر است. او از دوره نوجوانی و بیش از ۵۰ سال است که وارد دنیای عکاسی شده است و از  ۴۲ سال پیش، در زمینه مستندسازی نیز فعالیت داشته است.

برگزاری چندین دوره آموزش عکاسی و فیلمسازی، داوری در جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، دریافت جوایز متعدد در داخل و خارج از کشور و ساخت آثار مستند گوناگون، بخش دیگری از کارنامه هنری او را تشکیل می‌دهد.

مستندسازی اجراهای ده‌ها نمایش اجرا شده در طول سه دهه گذشته، نمایشگاه‌گردانی عکس‌های تئاتر در داخل و خارج از کشور و اختصاص بخش ویژه آثار منتخب عکاسی تئاتر در ۱۷ دوره جشن تصویر سال، بخشی دیگری از فعالیت‌های این هنرمند است.

بخش عکس این دوره از جشنواره با مدیریت امیر عابدی برگزار می‌شود.

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و با مدیریت اجرایی مهدی حاجیان دهم تا هفدهم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.