یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

حبیب‌احمدزاده:

«مکتب سلیمانی» به ما می‌گوید چه کار کنیم که دل‌ها برای یک هدف صحیح و انسانی گردهم جمع شوند

سخنرانی حبیب احمدزاده در جلسه نقد و بررسی مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه

سینماپرس: حبیب‌احمدزاده گفت: ارزشِ کارِ سردار سلیمانی را سوریه‌ای‌ها و عراقی‌ها می‌فهمند. او نگذاشت پای داعش به ایران برسد و به همین دلیل مردم ایران چون با بلای داعش مواجه نشدند ارزش حاج قاسم را ندانستند.

به گزارش سینماپرس، حبیب احمدزاده، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و مستندساز، شب گذشته در برنامه‌ تلویزیونی «کتاب‌باز» که همزمان با اولین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی از شبکه‌ نسیم پخش شد از مکتب سلیمانی گفت.

نویسنده‌ فیلمنامه‌ی فیلم‌های سینمایی «اتوبوس شب» و «۵۰ قدم آخر» گفت: مکتب سلیمانی به ما می‌گوید چه کار کنیم که دل‌ها برای یک هدف صحیح و انسانی گردهم جمع شوند. قاسم سلیمانی در مملکت ما درست تعریف نشده است، او به عنوان یک نظامی معرفی شده. درست است که او جلوی داعش و زیاده‌خواهی غرب را گرفته است اما او پر از محبت و انسانیت بود که جاری می‌شد.

احمدزاده که سابقه رزمندگی در جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق را دارد، درباره‌ رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی گفت: من ۱۵ سالگی تا ۲۳ سالگی‌ام را در جنگ گذراندم، اگر همان زمان در روزهای اولِ جنگ کسی مثل سردار سلیمانی وجود داشت که نمی‌گذاشت ارتش عراق خرمشهر را بگیرد، کار به اینجا نمی‌رسید که ۸ سال از عمر جوان‌های ما در جنگ بگذرد. ارزشِ کارِ سردار سلیمانی را سوریه‌ای‌ها و عراقی‌ها می‌فهمند. او نگذاشت پای داعش به ایران برسد و به همین دلیل مردم ایران چون با بلای داعش مواجه نشدند ارزش حاج قاسم را ندانستند. شکسته استخوان داند بهای مومیایی را.

این نویسنده که تاکنون چندین کتاب‌ داستان از قصه‌های جنگ منتشر کرده است در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: بسیاری از ما انسانها لذت انسانیت را نچشیدیم، اما حاج قاسم طعم این لذت را چشیده بود، او به کشور دیگری رفت، به شهرهایی که مردم ساکنش درحال فرار از آن بودند رفت و داعش را از آنجا بیرون کرد.

او با مقایسه‌ جایگاه حاج قاسم سلیمانی و شخصیت ماندگار رئیس‌علی دلواری درباره‌ی این سردار شهید گفت: رئیس علی دلواری کشته شد اما در تاریخ ماند چون هیچ چیزی برای خودش نخواست و خاک ایران برایش مهم بود. تمام تهمت‌هایی که در دوران قاجار به رئیس‌علی‌دلواری زدند، امروز دارند به حاج قاسم سلیمانی می‌زنند. عده‌ای به بهانه‌ مخالفت با حکومت، آریوبرزن‌های ایران را نابود می‌کنند. قاسم سلیمانی در تاریخ می‌ماند و آیندگان قضاوت درستی از او خواهند داشت.

برنامه‌ تلویزیونی «کتاب‌باز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا رضائیان و با اجرای سروش صحت، هر هفته شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۹ در شبکه‌ی‌ نسیم پخش و روز بعد در ساعات ۱، ۹ و ۱۴ بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.