یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

داور یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار:

«عمار» مقداری به سمت این برود که در فیلم‌ها به‌جای اینکه فقط به «محتوا» توجه داشته باشد به «فُرم» هم توجه شود!

دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: داور یازدهمین جشنواره عمار گفت: عوامل جشنواره می‌توانند تعدادی از بچه‌های بااستعداد را شناسایی کنند و آنها را در حوزه‌های داستان‌نویسی و تکنیکی آموزش دهند تا بتوانند برای سال‌های بعد فیلم‌های با کیفیت‌تری بسازند.

به گزارش سینماپرس، محسن عنایتی، داور یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش «پویانمایی» در گفت وگو با فارس درباره آثار رسیده به این جشنواره گفت: امسال، توقعم بیشتر بود و فکر می‌کردم که با آثار خیلی خوبی رو به رو هستیم ولی به جز چند کار، بقیه کارها مقداری از نظر هم تکنیک ساخت، هم داستان‌گویی و هم عناصری که در ساخت باید دقت می‌شد ضعیف کار کردند ولی همین شروع به ساخت، یک مقوله مهم است. اگر بچه‌های جشنواره همتی بکنند می‌توانند تعدادی از بچه‌های بااستعداد را شناسایی کنند و آنها را در حوزه‌های داستان‌نویسی و تکنیکی آموزش دهند تا بتوانند برای سال‌های بعد فیلم‌های با کیفیت‌تری بسازند.

عنایتی با بیان اینکه انیمیشین، حوزه سختی است، توضیح داد: در ساخت انیمیشین، سازندگان باید بدانند چه می‌خواهند بسازند و کاراکترها، لوکیشین‌ها و ... را چطور بسازند و کنار هم بگذارند، نور بدهند و... یعنی همین که این کار شروع شده است، خیلی مهم است. البته تعدادی از کارها که مربوط به برخی ارگان‌های دولتی بود و بودجه بهتری داشتند، کارهای حرفه‌ای‌تری بود. اما آنهایی که علی‌رغم بودجه پایین، استعداد انیمیشن‌سازی را واقعا دارند، در بعضی جنبه‌های کار مثل طراحی، تدوین، داستان و برخی در ایده بسیار فوق‌العاده بودند، اینها اگر رسیدگی و پشتیبانی بشوند، صددرصد می‌توانند کارهای قوی‌تری تولید کنند.

کارگردان انیمیشن «بنیامین» اظهار داشت: الحمدلله هرسال، جشنواره عمار، هم مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند و هم چهره‌های جدید در جشنواره معرفی و تشویق می‌شوند که خیلی موثر است. منتها اگر جشنواره مقداری به سمت این برود که در فیلم‌ها به‌جای اینکه فقط به محتوا توجه داشته باشد به فرم هم توجه شود، فیلمسازها و مخاطبان گسترده‌تری را در برمی‌گیرد و اگر کسی هست که خیلی هم انقلابی و بسیجی نیست بیاید، می‌شود به عنوان نیروهای انقلاب از او استفاده کرد، یعنی استعدادها با پرداختن به موضوعات گسترده‌تر، جذب شوند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت ۲۴ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.