دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

حجت قاسم‌زاده اصل:

دیگر به دنیای قبل از کرونا باز نمی‌گردیم/از راهکارهای جدید مثل نمایش‌های آنلاین استفاده می‌شود تا به سینما کمک شود

حجت قاسم‌زاده اصل

سینماپرس: حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان سینما با بیان اینکه ما به دنیای قبل از کرونا باز نمی‌گردیم تأکید کرد که باید به راهکارها و شیوه‌های جدید سینمایی عادت کنیم.

به گزارش سینماپرس، حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «روز ششم» در شهرک خلیج فارس هستیم که البته پیش از این نام این فیلم، «نیش» بود که تغییرش دادیم. این روزها سکانس‌های پایانی «روز ششم» فیلمبرداری می‌شود و ما فرم حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در ژانر نوآر ساخته می‌شود، توضیح داد: موضوع این فیلم درباره سرقت و به نوعی احقاق حق است یعنی کسی که سعی می‌کند حق خود را بگیرد و برای این امر ۶ روز وقت دارد. این را هم باید عنوان کنم که این فیلم این روزها توسط پرهام وفایی به صورت همزمان تدوین می‌شود.

قاسم‌زاده اصل درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: باید بدانیم که کرونا قرار نیست تمام شود بلکه قرار است ما به همزیستی با آن عادت کنیم نباید به امید پایان آن کارها را عقب انداخت چون ما به این آگاهی رسیدیم که کرونا قرار نیست به پایان برسد ما سعی می‌کنیم به سیاست‌ها تن بدهیم اگر جشنواره برگزار شود در آن شرکت می‌کنیم و اگر برگزار نشود، صبر می‌کنیم.

این کارگردان در پایان گفت: ما در شرایط متفاوتی قرار داریم به طوری که حتی نمی‌توانیم به دیدار عزیزانمان برویم پس نباید انتظار داشته باشیم که فیلم‌هایمان دیده شود. کرونا روابط عادی را هم مختل کرده است اما چیزی که واقعیت دارد این است که باید با چنین شرایطی کنار آمد. در چنین شرایطی اکثر جشنواره‌های معتبر مثل ونیز برگزار شد تا سینما زنده بماند ضمن اینکه به تازگی از راهکارهای جدید مثل نمایش‌های آنلاین استفاده می‌شود تا به سینما کمک شود البته این راهکارها هم متعلق به دنیای پساکروناست چون من معتقدم ما دیگر به دنیای قبل از کرونا باز نمی‌گردیم اما اینکه به این فکر کنیم که همه چیز را تعطیل کنیم ساده‌لوحانه است هرچند ابزارها و راهکارهای جدید ضعف‌هایی دارد ولی ما باید با همین‌ها سر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.