شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

بیوک میرزایی:

رهبری اشراف کامل به عرصه فرهنگ و هنر دارند، مخصوصاً هنرمندان را به خوبی می‌شناسند

بیوک میرزایی

سینماپرس: بزرگترین انگشتری که رهبری به یادگار اهداء می‌کردند نصیبِ بیوک میرزایی شد. به خواسته‌های ما توجه کردند حتی زمانی که تشرف حج پدر و مادرم را درخواست کردم.

به گزارش سینماپرس، بیوک میرزایی نام آشنایی است برای مخاطبینی که سریال  "پهلوانان نمی‌میرند" را دیده‌اند و یا با صدایش در "صبح جمعه با شما" آشنایی دارند. بازیگری که با وجود نقش‌های منفی و خاکستری که ایفا کرده، بسیار خوش‌برخورد و در عین‌حال متواضع است.

همیشه دغدغه‌اش عدم توجه درست به فرهنگ و هنر است خصوصاً مسئولینی که اصلاً به حقوقِ پیشکسوتان و دستمزدِ پایین رادیویی‌ها توجهی ندارند.

میرزایی از طریق سازمان صداوسیما و به دعوت معاونت صدا به این مراسم دعوت شده بود.  دیدار با رهبر انقلاب را افتخار بزرگی می‌داند. دوباره دوست دارد این اتفاق بیفتد؛ فرصتی که همیشه مغتنم و به تعبیر خودش "طلایی" است.

بیوک میرزایی می‌گوید: دلم برای چند ملاقاتی که محضر رهبری رسیدیم تنگ شده است؛ ای کاش دوباره این ملاقات اتفاق بیفتد و حتماً دوباره از مشکلات و معضلاتِ موجود خواهیم گفت. دوست دارم تا با ایشان درباره فرهنگ و هنر این مرز و بوم حرف بزنیم و شنونده نظرات سازنده ایشان باشیم.  

پخش مستند غیررسمی و حضورِ بیوک میرزایی، بهانه مصاحبه‌ای شد که حرف‌های گفتنی برای بازیگرِ این روزهای "جشن سربرون" و برنامه جذاب رادیویی "صبح جمعه با شما" به همراه داشت.

او درباره دیدار با رهبر انقلاب گفت‌وگوی کوتاهی با تسنیم داشت که در ادامه می‌خوانید:

میرزایی در پاسخ به این سؤال که چه نکاتی در این دیدار رد و بدل شد و شما چه نقاط ضعفی را مطرح کردید، گفت: فرصت زیادی نداشتیم اما به دستمزد پایین رادیویی‌ها اشاره کردم. گفتم رادیویی‌ها جانفشانی می‌کنند اما دستمزدشان جوابگوی این تلاش‌ها نیست.  

وی تأکید کرد: ما در حقیقت از مسئولین انتظاری نداریم، چون عاشقِ کارمان هستیم. اما آدم‌هایی سرکارند مثلِ ارزش و قربی که رهبر انقلاب برای پیشکسوتان این عرصه قائلند، به مشکلات و معضلات پیش‌رویشان توجه کنند. ما عاشقانه کار می‌کنیم اما بسیاری از مشکلات اذیت‌مان می‌کند.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون خاطرنشان کرد: آدم‌هایی که در رأس این کارند، مهارت و اشرافِ لازم را ندارند و به تعبیرِ دیگر، ارزش و موقعیت ما را درک نمی‌کنند. ما دلمان می‌خواهد خوب کار کنیم و به نویسنده‌ها بها بدهند.

میرزایی درباره اشرافِ کامل رهبری نسبت به عرصه فرهنگ و هنر، گفت: من قبلاً هم توفیق داشتم محضر ایشان رسیدم؛ واقعاً حس و حال و لحظات قشنگ و دلچسبی است. رهبری اشراف کامل به عرصه فرهنگ و هنر دارند، مخصوصاً هنرمندان را به خوبی می‌شناسند. واقعاً به خواسته‌های ما توجه کردند و از این جهت به راحتی مشکلات‌مان را بازگو می‌کردیم.  

بازیگر سریال "پهلوانان نمی‌میرند" در خصوص تشرف پدر و مادرش به حج با دستور رهبری، گفت: در دیدار با رهبری، گفتم چیزی برای خودم نمی‌خواهم، پدر و مادر سالخورده‌ای دارم دوست دارند به سفر حج مشرف شوند. حضرت آقا دستور دادند و این اتفاق افتاد. خدا را شاکرم دلِ پدر و مادرم شاد شد.  

او درباره ماجرای انگشتر یادگاری که توسط رهبری اهداء شد، خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که رهبر انقلاب در این دیدار، بزرگترین انگشتر را به من اهداء کردند.  

میرزایی با اشاره به تأثیر دیدار رهبر انقلاب با اهالی فرهنگ و هنر و مشکلات و انتقادهای موجود خصوصاً به صداوسیما، تصریح کرد: این دیدارها می‌تواند ارزشمند باشد و ایشان در جریانِ معضلات و مشکلات هنرمندان قرار می‌گیرند. این فرصت‌های طلایی است و باید آن‌ها را مغتنم شمرد.  

وی خاطرنشان کرد: اگر دوباره به محضر رهبر انقلاب شرف‌یاب شوم حتماً از مشکلات موجود خواهم گفت؛ عدم توجه به موقعیت هنرمندی که ۴۰، ۵۰ سال در این راستا قدم برمی‌دارد اما هنوز غمِ نان دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.