جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

معاون سیمای رسانه ملی:

رسانه ملی‌ را آیینه تمام نمای اعتقادات، باورها و اندیشه‌های مردم می‌دانیم/آنچه را که مردم انتخاب کردند، باید رسانه ملی به درستی پوشش دهد

حمیدرضا شاه آبادی

سینماپرس: معاون سیمای رسانه ملی بیان کرد که دبیرخانه دائمی ستاد رسانه‌ای حاج قاسم در شبکه سه تشکیل و مستقر شده و بنای ما بر این است که از همه ظرفیت هایی که به تبیین این راه کمک می کند، استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون سیمای رسانه ملی و رئیس ستاد رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی در برنامه «عصر مقاومت» درباره برنامه‌های رسانه ملی برای تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی که مقام معظم رهبری آن را به یک افق مطرح کردند، گفت: ابتدا از آقای بخشی زاده معاون جدید صدا برای راه اندازی رادیو مقاومت تشکر می‌کنم. حقیقت این است که حضرت آقا کمتر درباره شخصیتی چنین تعبیر و تعاریفی داشتند و آنچه که امروز باید به طور ویژه به آن توجه داشته باشیم این است که راه حاج قاسم و مکتب ایشان در کشور جاری باشد.

وی ادامه داد: مردم خوب کشورمان سختی‌های زیادی کشیدند، برای مقاومت هزینه‌های زیادی دادند و امروز با گذشت یک سال از شهادت علمدار انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته روشن شده که راه مقاومت، راه صحیح، درست و ماندگار است.

معاون سیما افزود: امروز قاتل حاج قاسم با سرافکندگی و خواری و خفت کاخ سفید را ترک می‌کند در حالی که عمق استراتژیک امنیتی کشور ما بیرون مرزها و در منطقه خاورمیانه گسترده، واقعیت این است که اگر امروز در دنیا قدرت این را داریم تا سخن از مقاومت بگوییم به پشتوانه ایثار و گذشت‌های سرداران رشید اسلام و پای کار بودن مردم‌مان است و این مردم بزرگترین سرمایه برای کشور هستند.

شاه آبادی همچنین بیان کرد: جا دارد نگاهی به اطرافمان بیندازیم و ببینیم که امروز در دنیا جایگاه ایران چه جایگاهی است و امروز سخن حق و حقیقت حامی و مدافعی مثل انقلاب اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی دارد و اگر آزاداندیشان در دنیا جرات حرف زدن دارند به پشتوانه چنین مکتب و اندیشه‌ای است.

وی ادامه داد: وضعیت امروز کشور، قدرت دفاعی کشور و جایگاه ما در مقاومت نشان می‌دهد این راه اصیل و ماندگاری است و در برابر دوگانه‌هایی که برای ما ایجاد کردند و غفلت‌هایی که گاهی اوقات صورت می‌گیرد باید بدانیم راه اصیل را چگونه دنبال کرده و چگونه باید حرکت کنیم؟

معاون سیما درباره اینکه برنامه رسانه ملی برای تبیین مکتب سردار سلیمانی، چیست؟ گفت: طبیعی است همه بخش‌های رسانه‌ای باید برای حرکت‌های روشنگرانه تصویری از رفتار ملت باشد. ما رسانه ملی‌مان را آیینه تمام نمای اعتقادات، باورها و اندیشه‌های مردم می‌دانیم. بنابراین آنچه را که مردم انتخاب کردند، باید رسانه ملی به درستی پوشش دهد.

وی با بیان برنامه‌های تلویزیون برای سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تلاش ما بر این است که با تولید مستندهای گوناگون در شبکه‌ها، ویژه برنامه‌هایی که اندیشه و مکتب حاج قاسم را تبیین می‌کند و همچنین با ضبط و انتشار تصاویری از خاطرات تمام شخصیت‌های جهانی در مورد حاج قاسم در این رابطه برنامه سازی کنیم.

شاه آبادی افزود: اگر امروز در اولین سالگرد حاج قاسم ستاد رسانه‌ای حاج قاسم در رسانه ملی تشکیل شده است فقط برای گرامیداشت سالگرد شهید نیست که تا ۱۳ دی ماه کارش را پایان دهد، بلکه به دنبال مسیری هستیم که این مکتب و این راه به طور مداوم در رسانه ملی تبیین شود. بنابراین هم در قالب برنامه‌های کوتاه و پر تکرار کلمات و جمله‌های حاج قاسم را در رسانه ملی خواهیم داشت و هم در قالب مستندهای متنوع که به فراز و فرودهای دوران دهه اخیری که حاج قاسم منطقه را از وجود عناصر ناپاک، پاک کرد می‌پردازیم.

معاون سیما با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی این است که یک بار دیگر مرور کند دشمن تا کجا آمده بود؟ افزود: به فرموده حضرت آقا دشمن به فاصله نزدیک به کربلا رسیده بودند و اگر اینها به حرمین شریفه دست پیدا می‌کردند در این حوزه چه جنایت‌هایی که نمی‌کردند! ما داشته‌های ارزشمندمان و میوه شیرین مقاومت که پرچمداری اش در عرصه نظامی و فرهنگی به عهده شخصیت‌هایی مثل حاج قاسم بود را باید با برنامه‌های مختلفی معرفی کنیم.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های تلویزیون تا ۱۳ دی ماه نیز گفت: «روایت حبیب» بیان خاطره‌ها و سرگذشت زندگی و مبارزه‌های حاج قاسم از زبان شخصیت‌های بین المللی از شبکه سه و مستندهای گوناگونی از شبکه مستند و شبکه یک پخش خواهند شد. حتی مرکز صبا نیز برنامه‌های پویانمایی برای تبیین زندگی حاج قاسم برای کودکان را تدارک دیده است. کار اصلی رسانه، روشنگری است و انشاله بتوانیم به درستی روایت گری کنیم.

معاون سیما در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب توجه رهبری به جوان‌ها در اروپا و آمریکا بود. به نظر می‌رسد مکتب سردار سلیمانی باید در قالب این بیانیه بیاید و در طول سال منتشر شود. ستاد تولیدات رسانه‌ای مکتب سردار سلیمانی در این زمینه برنامه ریزی دارد؟ گفت: شورای سیاستگذاری ستاد، متشکل از چهره‌های شاخص فرهنگی، نهادهای موثر از قوای مقننه، مجریه، قضائیه، فرهنگی سپاه و … تصمیم شان بر این است آن چیزی که به اندیشه و راه حاج قاسم مربوط می‌شود به ویژه در خارج از کشور و با همکاری برون مرزی را به طور مداوم در دستور کار قرار دهند و سیاست ما این است که این شورا پس از سالگرد شهادت همچنان فعالیت خود را داشته باشد. دبیرخانه دائمی ستاد رسانه‌ای حاج قاسم در شبکه سه تشکیل و مستقر شده و بنای ما بر این است که از همه ظرفیت‌هایی که به تبیین این راه کمک می‌کند استفاده کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما امروز صدای انقلاب اسلامی را در جای جای جهان می‌شنویم و طرفداران این فرهنگ و اندیشه مقاومت امروز در اقصی نقاط جهان حضور دارند و حتماً باید رسانه بتواند این جریان فکری را به درستی گزارش کند و بتواند مثل نخ تسبیح همه این عناصر را پیوند دهد و در دستور کار ستاد هست که به طور دائمی این مکتب و این راه و این اندیشه و چهره‌های این حوزه به ویژه در خارج از کشور و به ویژه در نقاطی که دولت‌های استکباری سرمایه گذاری بیشتری کردند، راه اندازی کند و ما هم انشاله بتوانیم گزارش‌های صحیحی روایت کنیم.

شاه آبادی در پایان درباره شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: واقعاً حاج قاسم سردار دل‌ها و مرد میدان بود و عنصر به خاطر ماندنی برای همه ملت است. راه و روش و منش او و سلوک فردی و حرکت اجتماعی او در ذهن همه مردم است و امیدواریم رسانه در معرفی این شخصیت کم نظیر به تکلیف خودش بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.