یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

معاون صدای رسانه ملی در مراسم راه اندازی رادیو مقاومت:

مهم‌ترین رویکرد ما تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه ناب امام و رهبری است

رادیو «مقاومت»

سینماپرس: مراسم افتتاح شبکه رادیویی «مقاومت» با حضور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیران عالی رتبه رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در مراسم راه اندازی رادیو مقاومت بیان کرد: به سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک شدیم و به همین مناسبت معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته که ماه دی ماه را ماه مقاومت نام گذاری کند. ۱۳ دی ماه شهادت سردار دل‌ها، ۱۹ دی سال ۵۶ یادآور روزهای شیرین و تلخ، ۹ دی ماه روز بصیرت ملت ایران است و به همین مناسبت رادیو مقاومت از امروز به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: همه شبکه‌های رادیویی وظیفه دارند به مقوله مقاومت بپردازند و برای رسانه ملی این مفهوم بسیار مهم بوده که شبکه‌ای ویژه آن برپا کند.

بخشی زاده با بیان رویکرد این شبکه و موضوعات آن در چند محور گفت: مهم‌ترین رویکرد ما تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه ناب امام (ره) و رهبری است. باز نمایی مفهوم بصیرت و دشمن شناسی شهید سلیمانی در دستور کار ما است. تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر محورهای موجود برای اداره این شبکه رادیویی است.

وی ادامه داد: تبیین مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی و سبک زندگی ایشان و بازنمایی ابعاد زندگی شان از دیگر محورهای موجود در این شبکه رادیویی است. تبیین مولفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی و بازنمایی نقش فرماندهان مقاومت از دستور کارهای ما است.

بخشی زاده درباره محورهای عملیاتی مورد اشاره در این شبکه گفت: نقش شهید سلیمانی و تاثیر ایشان بر عرصه سیاست داخلی و وحدت جهان اسلام و نقش شهید سلیمانی بر قدرت جمهوری اسلامی و آثار شهید در برنامه‌ها مرور خواهد شد. تبیین جایگاه شهید در آینه ۸ سال دفاع مقدس، تبیین نقش الگویی شهید سلیمانی برای جوانان و خانواده و سبک زندگی شخصی ایشان از محورهای کار ما است. همچنین تاثیر شهید در عرصه اجتماعی کشور و دیپلماسی مقاومت در مکتب شهید نیز از محورهای موجود در رادیو مقاومت است.

معاونت صدای جمهوری اسلامی گفت: مکتب شهید سلیمانی در گام دوم انقلاب اسلامی حتماً مورد توجه ما خواهد بود.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه مراسم اظهار کرد: ایران ما پایتخت مقاومت است و هر کسی که در عالم بخواهد مقاومت واقعی را یاد بگیرد باید به ایران بیاید. انشاالله از این صدا صدای همه مظلومان عالم به گوش جهانیان برسد صدای کودکانی که در زیر بمباران اسرائیل و زیر بمباران‌های آل سعود هستند به گوش همه برسد.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد انقلاب ما این بود که مقاومت را به جهان اسلام برگرداند. بیش از ۲۰۰ سال بود که اروپا و امریکا وارد سرزمین‌ها می‌شدند و مسلمانان عقب نشینی می‌کردند. در این چهل سال گذشته ملت ایران حقیقتاً نماد شکست ناپذیر مقاومت را به دنیا نشان دادند.

رضایی ادامه داد: چه کسی فکر می‌کرد فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل مقاومت کنند؟ چه کسی فکر می‌کرد لبنانی‌ها با دست خالی مقاومت کنند؟ دست‌های خالی آنها امروز پر از پهباد و موشک‌های مدرن شده است. ارتش عراق با حمایت چند کشور جهان به ۵ استان ما حمله نکرد؟ و ما چه داشتیم؟ دست‌های ما بسته بود و سگ‌های زنجیری رها شده بودند و در آن شرایط چطور شد که ملت ایران با دست‌های خالی مقاومت کرد؟ اما همین ایران فعلی نه تنها پایگاه عین الاسد را می‌زند که آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی رزمنده‌ای ۲۰ ساله از کرمان بوده و در تمام عملیات‌ها شرکت کرده و سخت‌ترین عملیات را تحمل می‌کند. در دفاع مقدس بارها و بارها امدادهای الهی را به عین دیدیم و از این قبیل می‌توانم به یکی از عملیات‌ها با حضور حاج قاسم سلیمانی اشاره کنم که در پایان عملیات دشمن که سر و صورت خاکی حاج قاسم را دیده بود خجالت کشیده بود و خود عقب نشینی کرده بود.

اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: جای رادیو مقاومت در این شرایط مهم تاریخی خالی بود. ما نسلی بودیم که بزرگترین اتفاق‌های بعد از نهضت عاشورا را دیدیم. اگر امروز این شبکه افتتاح می‌شود دنبال شناخت این نهضت هستم و رادیو مقاومت رسالت بسیار سنگینی را به عهده دارد.

حامد فخری زاده فرزند شهید حاج محسن فخری زاده در ادامه این مراسم گفت: وقتی که ما از ترور صحبت می‌کنیم چه در داخل مرزها و چه در خارج از مرزها به معنای حذف یک سرمایه ارزشی است که در راستای اعتلای کشور و نظام اسلامی حرکت می‌کرده و ارزش داشته برای استکبار جهانی که آن را از میان بردارد.

وی ادامه داد: با قریب ۱۸ هزار شهید ترور در این ۴۰ سال درختی تنومند شده است و مهمترین اتفاق تبیین درست اندیشه‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

فخری زاده ادامه داد: امیدواریم رادیو مقاومت بتواند با تبیین درست جریان زندگی و اندیشه شهدا و به خصوص شهدای مقاومت که با اندیشه استکبار ستیزی پا به عرصه مقاومت قدم گذاشتند و به برکت خونشان ریشه استکبار در جهان اسلام خشک شود. رادیو مقاومت به جریان مقاومت به درستی بپردازد و جریان مقاومت زنده و با صلابت باقی بماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.