یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

محمدمهدی طباطبائی‌نژاد:

جهان آینده، جهان سامانه‌های نمایشی و فضای مجازی برای سینما است!

محمدمهدی طباطبایی نژاد در بازدید سرپرست سازمان سینمایی از دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت

سینماپرس: دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، «سینماحقیقت» را رویدادی شاخص در عرصه بین‌الملل و مرجعی مهم در سینمای مستند منطقه می‌داند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی طباطبائی‌نژاد دبیر جشنواره فیلم فجر در بازدید از ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: جشنواره «سینماحقیقت» به زعم من یکی از خوش شانس‌ترین جشنواره‌های سینمای ایران است. از ابتدا خیلی خوب شروع شد، مسیر خیلی خوبی را طی کرد و به لطف خدا به یکی از معتبرترین جشنواره‌های غرب آسیا و خاورمیانه در حوزه فیلم مستند تبدیل شد و امروز یک مرجع مهم برای سینمای مستند در منطقه و یک رویداد مهم بین‌المللی در حوزه فیلم مستند است.

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال در چهاردهمین دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای جشنواره شکلی تازه پیدا کرد. این یک اتفاق بزرگ برای سینمای مستند است. نمایش برخط (آنلاین) آثار توفیقی برای سامانه‌ها و پلتفرم‌ها در کشورمان ایجاد کرد. آنها توانستند زیر ساخت‌هایشان را ارتقا بدهند و به سطح قابل قبولی از عرضه آثار دست پیدا کنند.

طباطبائی نژاد افزود: همه می‌دانیم جهان آینده، جهان سامانه‌های نمایشی و فضای مجازی برای سینما است. فیلم مستند به واسطه شرایطی که دارد از هر مدیوم دیگری بهتر می‌تواند در این شرایط تازه خود را عرضه کند. خوشبختانه موفقیت جشنواره چهاردهم «سینماحقیقت» نشان دهنده استفاده درست از این بسترها و شرایط است.

وی در پایان سخنانش گفت: در مدتی که از جشنواره گذشته، استقبال از تماشای فیلم‌ها در پلتفرم‌ها بهتر از اکران‌های فیزیکی در ادوار قبل بوده است. اگرچه برگزاری فیزیکی هر رویداد جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما این ناگزیری، اتفاقی تازه را رقم زده و این شکل تازه ارائه فیلم مستند مورد توجه جامعه مخاطبان «سینماحقیقت» و فیلم مستند قرار گرفته است. امیدوارم چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ادامه مسیر هم موفق باشد. برای تیم برگزاری این جشنواره و دبیر آن، آقای حمیدی مقدم آرزوی موفقیت دارم.

چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به صورت برخط، با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۵ آذرماه شروع شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.