شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

در عصر فضای مجازی بهره‌مندی از ابزارهای نوین رسانه‌ای، صنعت سینما پیشروترین و فراگیرترین قالب بیانی است

غلامرضا سلیمانی

سینماپرس: سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی در پیامی ضمن تقدیر از دبیر و مدیران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، صنعت سینما را سلاحی کارآمد در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمن برشمرد

به گزارش سینماپرس، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی که توسط سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در مراسم ویژه‌ی قرائت شد از دبیر و مدیران بخش‌های مختلف شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تقدیر و تشکر کرد.

در پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمده است:

صلابت، پایداری و عزت نظام مقدس و شکوهمند انقلاب اسلامی مرهون ایستادگی و ایثارگری‌های فرزندان جهادگر فهیم و انقلابی ایران اسلامی است، همان‌طور که در عرصه‌های گوناگون دفاع از انقلاب و ارزش‌های والای آن باهمت و تلاش مجاهدت می‌نمایند، بی‌شک طلایه‌داران این سلسله مجاهدانی همچون شهید آوینی هستند که درراه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت خود نیز ستارگان جاوید شدند.
در دوران کنونی و در عصر فضای مجازی بهره‌مندی از ابزارهای نوین رسانه‌ای، صنعت سینما پیشروترین و فراگیرترین قالب بیانی است و حضور فعال و اثربخش در این حوزه سلاحی است کارآمد در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمن، خصوصاً اینکه پشتوانه این سلاح کارآمد دوران هشت سال دفاع مقدس، گنجینه از فرهنگ مقاومت، اندیشه انقلابی و شعور اسلامی وجود داشته باشد. آنچه مطلوب فیلم مقاومت است بهره‌گیری مناسب از این ثروت ملی و آشنا سازی جامعه بافرهنگ مقاومت اسلامی، روشنگری پیرامون ابعاد مختلف دفاع مقدس و نمایش اقتدار و عظمت ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار است.

بدین‌وسیله از عزم والا و نیت مخلصانه شما عزیزان و دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که باوجود همه کمبودها و امکانات مادی با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و معنوی خود این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را در جهت بسط و نشر هنر اسلامی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شکل داده‌اید تقدیر و تشکر می‌نمایم، موفقیت و سربلندی روزافزونتان را در نیل به آرمان‌های مقدس امام شهیدان و خلف صالحش حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) از محضر حق‌تعالی مسئلت می‌نمایم.

سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

شایان‌ذکر است در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد، سید محمد یاشار نادری نیز در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های مهم و برجسته این دوره از جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال چند ویژگی برجسته داشت یکی از آن ویژگی‌ها پرداختن به دو موضوع مهم و روز کشور بود، ویژگی نخست بحث مدافعان سلامت که به‌درستی و به‌موقع بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری که مطالبه همیشگی ایشان «عمل به هنگام» است و شما باتدبیر و لبیک به سخنان حضرت آقا که فرمودند کسانی مثل آوینی باشند تا این رویدادها را به تصویر بکشند و همان‌گونه که وزیر محترم بهداشت نیز در مراسم اختتامیه اشاره کردند، اکنون نه‌تنها ده‌ها بلکه 100 ها آوینی داریم. دومین ویژگی جشنواره پرداختن به موضوع سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بود. هنوز به سالگرد شهادت حاج قاسم نرسیده‌ایم که جشنواره فیلم با خوش‌سلیقگی و با دقت تمام به این موضوع پرداخت و آثار مهمی را در بخش سیدالشهدای مقاومت شاهد و ناظر بودیم.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح از دیگر ویژگی‌های مهم این دوره به بخش بین‌الملل و استانی جشنواره اشاره کرد و گفت: دوستانی که آمار دوره‌های قبلی جشنواره را در بخش بین‌الملل دارند می‌دانند که این حجم از دریافت آثار از بخش بین‌الملل نسبت به ادوار گذشته بی‌سابقه بوده و این نشان از برقراری یک تعامل سازنده با جامعه بین‌الملل خصوصاً بخش هنرمند است، از طرفی همواره دغدغه و نگرانی از ظرفیت استانی را داشتیم که بخش استان‌ها جشنواره این دغدغه را برطرف نمود. البته کار ما دشوارتر هم شده است چون اکنون با کشف ظرفیت‌های خوب استان‌ها باید حمایت کافی صورت بگیرد تا این استعدادها از بین نرود. همچنین در این دوره از جشنواره بیش از 350 داور نقش‌آفرینی کرده‌اند و همگی داوری ها در صحت و سلامت صورت گرفت لذا درحالی‌که نزدیک به سه هفته از اختتامیه این جشنواره می‌گذرد من هیچ‌گونه گلایه‌ای از داوری‌ها دریافت نکرده‌ام.

معاون سابق فرهنگی سازمان بسیج همچنین با اشاره به فلسفه وجودی جشنواره و استمرار برگزاری برنامه‌ها و همچنین وجود بخش‌های مختلف و متعددی ازجمله نشان رسول نیز عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره استمرار در برگزاری برنامه‌ها بود. این جشنواره از هفته دفاع مقدس آغاز به کار نمود و تا پایان هفته بسیج ادامه داشت و هرروز ما شاهد یک رویداد جدید در این جشنواره بودیم. وجود بیش از 10 هزار اثر در بخش‌های داخلی و بین‌المللی یکی دیگر از برجستگی‌های این جشنواره است. همچنین اهدای جایزه نشان رسول یکی از بارزترین ابتکارهای این دوره از جشنواره فیلم مقاومت بود، جشنواره که فلسفه وجودی آن بر آیه مبارک فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ استوار است و کاملاً در فرآیند جشنواره این دوره قابل‌لمس است.
وی در پایان سخنان خود نیز گفت: همه موانع، مشکلات، محدودیت‌ها، بی‌پولی‌ها و بی‌مهری‌ها با عملکرد خوب و قابل دفاعی که عزیزان من در جشنواره فیلم مقاومت داشتند جبران شد و امیدوارم این حرکت ارزشمند شما مرضی رضای خداوند قرار بگیرد و امیدواریم بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری بنشانیم.

پیش از سخنان رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی عظیمی میرآبادی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره شانزدهم برای حاضرین در جلسه پرداخت و پس‌ازآن توسط سید محمد یاشار نادری از ایشان و مدیران بخش‌های مختلف جشنواره شانزدهم فیلم مقاومت تقدیر به عمل آمد.
 از حاشیه‌های جالب این مراسم در زمان پخش کلیپ «ضامن آهو» برقراری ارتباط زنده با غلامرضا صنعتگر خواننده این کلیپ بود که توسط سید کمال هاشم زاده مجری برنامه صورت گرفت، این هنرمند نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم مقاومت بخش‌هایی از کلیپ ضامن آهو را به‌صورت زنده اجرا کرد.
این مراسم در مجتمع اسوه بنیاد فرهنگی روایت فتح با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.