چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «تک‌تیرانداز»:

شیوه برگزاری قطعی جشنواره برای ما مبهم است/نمی‌دانم با این ابهام فیلم را به جشنواره بدهیم یا خیر؟

فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز»

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «تک‌تیرانداز» گفت: حداقل با این همه ابهام در نحوه برگزاری هنوز تردید دارم که بتوانیم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشیم. جشنواره باید شفافتر شیوه برگزاری‌اش را منعکس کند تا اعتماد فیلمساز و صاحبان فیلم و حتی تماشاگران را جلب کند.

به گزارش سینماپرس، درحالی که کمتر از دوماه به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر ۳۹ باقی مانده اما همچنان مشخص نیست این دوره که برپایی‌اش قطعیت یافته بالاخره با استقبال صاحبان فیلم مواجه خواهد شد یا خیر؟

درحال حاضر چندین شکل از برگزاری، مدنظر مدیریت جشنواره فجر سال جاری است که نهایتا بدون هیأت انتخاب و صرفا با نمایش برای هیئت داوران و توزیع جوایز همراه خواهد بود؛ مگر اینکه با بهبود شرایط کرونایی بتوانند آن را نه به شکل همیشگی اما محدودتر برپا کنند.

اتمام «تک‌تیرانداز» دفاع مقسی تا روزهای آینده

ابراهیم اصغری که همچنان فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» را به کارگردانی علی غفاری در دست تهیه و فیلمبرداری دارد به خبرنگار آنا گفت: فیلمبرداری «تک‌تیرانداز» را احتمالا تا اوایل دی‌ماه به اتمام برسانیم البته همزمان نیز تدوین این فیلم دفاع مقدسی درحال انجام است.

وی افزود: شرایط کرونایی کنونی و خصوصا همراهی گروه سنگین این فیلم که ۱۰۰ نفر نیروی ثابت دارد و گاه ۱۰۰ هنرور دیگر را هم در کنار خود می‌بیند، شرایط را برای تولید سخت و محدود می‌کند. با این حال تمام تلاش گروه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است بلکه اتفاقی برای همکاران نیفتد.

 آرش شاه محمدی

ابهام جشنواره فجر حضور قطعی «تک‌تیرانداز» را با تردید مواجه می‌کند

این تهیه‌کننده در ارتباط با احتمال حضور این فیلم در جشنواره فجر تأکید کرد: واقعیت امر این است که شیوه برگزاری قطعی جشنواره برای ما مبهم است و همین ابهام حضور قطعی «تک‌تیرانداز» را با تردید مواجه می‌کند. نمی‌دانم با این ابهام فیلم را به جشنواره بدهیم یا خیر؟

وی افزود: بالاخره با شرایط پیش رو مشخص نیست که جشنواره چطور برگزار خواهد شد؛ آیا صرفا برای هیأت داوری است یا نمایشی هم برای رسانه‌ها و هنرمندان خواهد داشت؟ ضمن اینکه اصلا چه تعداد فیلم‌هایی به این رویداد می‌رسد. آیا به صرف بودن جشنواره فجر می‌خواهند بر برپایی‌اش در بهمن‌ماه سماجت کنند یا اینکه کیفیت آن نیز مدنظر است؟ بالاخره اینها ابهام است.

اصغری با اشاره به جشنواره‌هایی مثل مقاومت یادآور شد: جشنواره‌های سینمایی دیگر کشور مثل جشنواره مقاومت، غالبا آثاری را نمایش داده و داوری می‌کنند که قبلتر رونمایی شده‌اند. بنابراین نگرانی از بابت مجازی، حضوری و هرشکل از برگزاری‌اش ندارند درحالی‌که جشنواره فجر قرار است محل نمایش فیلم‌های بکر و جدید باشد. شیوه برگزاری و حفظ شأنیت آن برای من دارنده فیلم قطعا مهم است.

فیلم تک تیرانداز

جشنواره را از بهمن به اردیبهشت منتقل می‌کردند، معقول‌تر بود

تهیه‌کننده «شور شیرین» اضافه کرد: مهمترین ویژگی یک جشنواره سینمایی از جمله فیلم فجر، ُبرد تبلیغاتی است که می‌تواند از نظر جریانسازی و اکران عمومی برای فیلم‌ها داشته باشد، اما وقتی قرار است با تعداد اندکی فیلم و برای صرف داوران به سرانجام شود، شاید قابلیت همیشگی را نداشته باشد.

وی تأکید داشت: نمایش حداقلی تعدادی فیلم برای داوران و قضاوت آنان بی‌آنکه شاهد اکران عمومی باشد، به نظرم در شأن جشنواره فیلم فجر نیست. درست است که وضعیت کرونا مشخص نیست اما شاید اگر این رویداد را به روزهای اردیبهشت منتقل می‌کردند، می‌توانست زمان معقول‌تری باشد کمااینکه می‌توانست شاهد تعداد بیشتری از فیلم‌های متقاضی نیز باشد.

ویترین برجسته انقلاب اسلامی با این شکل از برگزاری مبهم؟

تهیه‌کننده «به کبودی یاس» با تأکید بر اینکه نمی‌شود در مسابقه‌ای شرکت کرد که فقط چند فیلم محدود حضور داشته باشد، گفت: این نوع از برگزاری مهجور شاید خود باعث ایجاد حواشی بیشتری هم بشود. اگر جشنواره قرار است مهمترین ویترین مراسمات دهه فجر باشد، به شکل محدود اعلامی مناسب این ایام نیست. بالاخره مهمترین اتفاق برای این رویداد حضور مردم، صف‌ها و شور و شعفی است که خود یادآور برجستگی انقلاب است.

فیلم سینمایی تک تیرانداز

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» بدین شکل گفت: حداقل با این همه ابهام در نحوه برگزاری هنوز تردید دارم که بتوانیم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشیم. جشنواره باید شفاف‌تر شیوه برگزاری‌اش را منعکس کند تا اعتماد فیلمساز و صاحبان فیلم و حتی تماشاگران را جلب کند.

گفتنی است؛ سینمایی «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری کاری به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح درحال ساخت است و مراحل فیلمبرداری‌اش را همچنان در شهرک سینمایی دفاع مقدس ادامه می‌دهد.

در این فیلم سینمایی کامبیز دیرباز ایفاگر نقش شهید عبدالرسول زرین بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر است. «تک‌تیرانداز» فیلمی قهرمان محور است و برشی کوتاه از حضور حماسی بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان روایت می‌کند. علیرضا کمالی، امیررضا دلاوری، انوش معظمی، عبدالرضا نصاری، حسین شریفی و ... از بازیگرانی هستند که در این پروژه نقش‌آفرینی داشته‌اند. عکس‌های منتشر شده نیز از آرش شاه‌محمدی است.

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۰:۴۸
    0 0
    بسه دیگه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.