سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

با دریافت مجوز از ساترا؛

سایت دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی با دریافت مجوز قانونی

سایت دانلود فیلم

سینماپرس: وبسایت آپ مدیا با دریافت مجوز ساترا و ارائه محتوای سانسور شده به شما اطمینان می دهد یک سایت مرجع برای دانلود فیلم ایرانی، خارجی و انیمیشن انتخاب کردید که می توانید از امکانات آن بهره ببرید.

به گزارش سینماپرس، موج دوباره مسدود سازی سایت‌های دانلود فیلم و سریال چند روز اخیر شروع شد که شاهد بسته شدن و فیلتر مداوم سایت‌های دانلود فیلم بودیم که اهمیت دریافت مجوز و فعالیت قانونی سایت‌های فیلم را نشان می‌دهد؛ قصه‌ای تکراری که دوباره گریبانگیر سایت‌های فیلم شد. اواسط پاییز دوباره دکمه فیلترینگ برای برخی سایت‌های فیلم کلیک خورد و سایت‌های فیلمی که محتوای بدون سانسور و مجوز قانونی نداشتند مسدود و فیلتر شدند، گاهاً انتخاب دامنه جدید نیز اثری نداشت و شواهد گویا این است که این بار به صورت جدی تر فرایند ساماندهی سایت‌های دانلود فیلم کلید خورده است. اگر به یاد داشته باشید ماجرا از آنجایی شروع شد که سایت تاینی موویز با حضور کاربران زیاد مسدود شد و زنگ خطری برای مدیران سایت فیلم بود تا موج جدید مسدود سازی در پاییز امسال رقم خورد.

آخرین اخبار به دست آمده نشان می‌دهد فیلتر شدن و مسدود سازی سایت‌های فیلم در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد و حتی سایت‌های در کمتر از یک روز پس از تعویض دامنه جدید مجدد مسدود شدند با این حال باید منتظر ماند آیا سایت‌هایی با محتوای بدون سانسور به فعالیت خود با فیلتر شکن ادامه خواهند داد یا فکر دیگری در سر دارند. بدون شک این اتفاق می‌تواند کاربران این سایت‌ها را کاهش دهد چراکه استفاده از فیلتر شکن و سرعت در سایت‌ها باعث خستگی خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های کرونایی و زمانی بیشتری که در خانه صرف می‌شود کاربران و طرفداران فیلم از این موضوع ناراحت هستند چراکه منبع خوبی برای تماشای فیلم و سریال پیدا نمی‌کنند.

سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا سایت‌های دانلود فیلم و سریال به سمت دریافت مجوز نمی‌روند؟ در پاسخ باید بدانید به سایت‌هایی که فعالیت آنها به صورت محتوای بدون سانسور است مجوزی ارائه نمی‌شود و این مسئله باعث از بین رفتن کاربران سایت می‌شود. کاربرانی که تمایل به تماشای نسخه کامل فیلم بدون کم و کاستی و سانسور هستند به سمت سایت‌هایی با مجوز قانونی و فعالیت سانسور شده نمی‌روند. به همین دلیل اینگونه سایت‌ها در تلاش هستند بدون مجوز فعالیت خود را ادامه دهند. ترافیک در فیلم‌های بدون سانسور بسیار بالاست که هزینه‌های زیادی را برای مدیران این وب سایت‌ها به دنبال دارد.

البته ناگفته نماند کاربران تمایل به تماشای فیلم به صورت سانسور شده نیز افزایش یافته است یکی از دلایل آن ماندن در خانه و تماشای فیلم به همراه اعضای خانواده است. سایت‌های VOD و سایت‌های دانلود فیلم با مجوز قانونی بهترین روش دریافت فیلم‌های سانسور شده هستند. داشتن آدرس مشخص و ثابت، ترافیک‌های نیم بها و سرعت و عملکرد بالا در اینگونه سایت‌ها به وضوح دیده می‌شود و می‌توان گفت این سایت‌ها در این محدودیت‌های بیماری برنده اصلی بودند.

مسئله اینجاست فیلم سانسور شده ببینیم یا بدون سانسور؟ هر کسی عقیده و سلیقه خود را دارد، برخی حساسیت کمی به حذف صحنه‌های غیر اخلاقی و سانسورهای پوششی دارند اما عده‌ای مخالفت شدید می‌کنند که چرا صحنه‌های فیلم حذف و به محتوای فیلم ضربه وارد می‌شود. کسانی که تمایل به تماشای فیلم سانسور شده دارند می‌تواند بدون دردسر به فیلم مورد علاقه خود بپردازند و از طرفی نگران تماشای فیلم با خانواده خود نباشند اما اشخاصی که تمایل به تماشای فیلم بدون سانسور را دارند دچار سردرگمی خواهند شد از انتخاب وب سایت مرجع گرفته تا استفاده از ابزار فیلترشکن و شبکه‌های مجازی برای پیدا کردن فیلم مورد علاقه خود.

یکی دیگر از مسائلی که باعث مسدود سازی و فیلتر سایت‌های دانلود فیلم و سریال می‌شود استفاده نکردن از قوانین کپی رایت است. در این حیطه در دو بخش بین المللی و داخلی مورد بحث قرار می‌گیرد، رعایت نکردن کپی رایت فیلم و سریال‌های نمایش خانگی و به رایگان گذاشتن اینگونه فیلم‌ها که می‌تواند باعث مسدود شدن سایت شود اما در بخش کپی رایت بین المللی حتی در وب سایت‌های دارای مجوز نیز رگه ای از کپی رایت دیده نمی‌شود که این مسئله نشان می‌دهد دلیل مسدود سازی سایت‌های فیلم نمی‌تواند این مورد باشد.

در نهایت باید گفت مدیران وب سایت‌های فیلم چاره‌ای جز فعالیت قانونی و دریافت مجوز ندارند و باید گذر زمان تعیین کند آیا روزی خواهد رسید که کاربران بخش محتوای بدون سانسور هم بتوانند راحت به تماشای فیلم خود بپردازند یا خیر! و در وضع کنونی تنها راه حل موجود استفاده از فیلتر شکن خواهد بود. سایت‌هایی که دارای مجوز قانونی هستند فیلم و سریال‌های نمایش خانگی را به صورت قانونی عرضه می‌کنند یعنی باید برای تماشای آنها هزینه‌ای را بپردازید که بخشی از هزینه به مدیران سایت فیلم و بخش بیشتر آن به تهیه کننده اثر می‌رسد. سایت‌های VOD نیز با قراردادهای شخصی و یا انحصاری می‌توانند پخش فیلم و سریال‌های نمایش خانگی را برعهده گیرند که کاربران با دریافت اشتراک ماهانه می‌تواند به صورت قانونی فیلم و سریال‌ها را تماشا کنند. سایت‌های دارای مجوز حق انتشار محتوای بدون سانسور را نخواهند داشت و در صورتی که گزارش شود این سایت‌ها با فیلترینگ رو به رو خواهند شد.

از چه سایت دانلود فیلمی دارای مجوز به تماشای فیلم و سریال بپردازیم؟ با جستجو کلمه دانلود فیلم به اولین سایت برخوردیم که با برند آپ مدیا شناخته شده است. وب سایت مورد نظر به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه فیلم و سریال‌های نمایش خانگی می‌توان گفت اولین و برترین سایت پخش است که کاربران می‌توانند با خیال راحت به آن اعتماد کنند. وب سایت آپ مدیا با دریافت مجوز سازمان صوت و تصویر فراگیر ساترا و ارائه محتوای سانسور شده می‌تواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که یک سایت مرجع برای دانلود فیلم ایرانی، دانلود فیلم خارجی و دانلود انیمیشن خود انتخاب کرده و از امکانات سایت بهرمند شوید.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.