دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

به کارگردانی حمیدرضا لوافی؛

فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان کلید خورد

فیلم تلویزیونی اُپاتان

سینماپرس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان از آغاز ساخت فیلم تلویزیونی اُپاتان در شهر آبادان به منظور روایت جان‌فشانی مردم آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ناصر بهرام، به آغاز ساخت فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان اشاره کرد و به مهر گفت: تمام تلاش ما در این فیلم تلویزیونی و سایر آثار مشابه، روایت دفاع جانانه مردم آبادان و خرمشهر از خاک و وطن ایران است که قطعاً اگر دفاع این مردم نبود، سرنوشت جنگ با دشمن بعثی به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی افزود: بی‌شک امروز تداوم انقلاب در گام دوم آن نیازمند بازخوانی روایت‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت است و رسانه ملی با تولید محتوی و آثار فاخر می‌تواند گام بلندی را در این راه بردارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان بیان کرد: جنوب غرب استان خوزستان ویژگی‌های منحصر به فرد و میراث ملموس و ناملموسی را در زمینه‌های مختلف دارد و تولید این آثار علاوه بر غنا بخشی به گردشگری دفاع مقدس، سبب معرفی هرچه بیشتر فرهنگ متعالی مردم آبادان و خرمشهر و کمک به رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه خواهد بود.

بهرام تصریح کرد: در این اثر که با حضور هنرمندان مطرح ملی و هنرمندان به نام آبادان و خرمشهر تولید می‌شود، از جلوه‌های ویژه میدانی و کامپیوتری استفاده شده است تا شاهد صحنه‌های نابی خواهیم بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: ساخت فیلم تلویزیونی اُپاتان در تداوم تولید آثار فاخر صدا و سیمای مرکز آبادان در زمینه‌های مختلف است و همین‌جا از همه هنرمندان منطقه برای مشارکت در تولید این آثار دعوت و از ایده‌های نو و خلاقانه در این زمینه استقبال می‌کنیم.

بهرام در پایان از همه نهادهای انقلابی، حاکمیتی، فرهنگی و آحاد مردم آبادان و خرمشهر که در تولید این اثر تأثیرگذار بودند، قدردانی کرد.

تهیه‌کننده این اثر سعید مرادی و نویسنده و کارگردان آن حمیدرضا لوافی است؛ احمد نجفی، مهدی امینی خواه، شراره رخام، طیبه نیک آزاد، ابتسام بغلانی، بدرالسادات برنجانی، صادق حسنی، سعید حران اف، صادق مقدس، ملیکا عبداللهی و صباح جوان پور در آن ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم روایت شهریورماه سال ۵۹، روز ابتدایی جنگ، عشق طیبه به یاسر است، صدای نی انبان، نخل‌های سوخته و تلاش دختری تنها برای نجات آینده‌اش؛ داماد برای حفظ خاک و ناموس به ناگاه مجبور به ترک عروسی می‌شود و عروس در جستجوی همسر در میان خون و آتش.

اُپاتان محصول صداوسیمای مرکز آبادان به سفارش معاونت امور استان‌های رسانه ملی است که این روزها در ۴۸ لوکیشن در آبادان و خرمشهر در حال تولید است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.