جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به کارگردانی هومن سیدی؛

سکانس توقیف‌نمایی «قورباغه» از واقعیت تا زمینه سازی برای فروش بیشتر!

سریال «قورباغه»

سینماپرس: «قورباغه» نخستین سریال هومن سیدی است که از همان ابتدای راه تولید اولین حاشیه‌هایش هم کلید خورد و تا همین شب گذشته حاشیه‌هایش درباره پخش، حرف و حدیث‌های مالی و… ادامه داشت.

به گزارش سینماپرس، اولین حاشیه‌های سریال از یکی از نشست خبری جشنواره فیلم فجر رقم خورد که نوید محمدزاده طی آن اعلام کرد که قرار است چند وقتی فیلم سینمایی بازی نکند و همزمان در برخی رسانه‌های غیر رسمی درباره دلیل این سخن او اینگونه مطرح شد که قرار است برای بازی در یک سریال دستمزد کلانی دریافت کند که به ازای آن بناست در هیچ اثر دیگری حضور نداشته باشد. مدتی بعدتر هم «قورباغه» به عنوان سریالی مطرح شد که این شایعه‌ها درباره آن طرح شده بود؛ شایعه‌ای که البته بعد از چند باری مطرح شدن در رسانه‌های مجازی و حتی رسمی تکذیب شد.

دستمزد نوید محمدزاده البته تنها حاشیه مالی این سریال نبود و بیشترین حاشیه‌ها پیرامون نام علی اسدزاده تهیه‌کننده سریال «قورباغه» می‌چرخد که بسیاری به واسطه رابطه نزدیک وی با محمد امامی که این روزها دادگاه تخلفات مالی او در حال برگزاری است، حضور او در مقام تهیه‌کننده «قورباغه» را دلیل بسیاری از ابهامات مالی و غیرمالی این پروژه می‌دانند.

از دیگر حواشی پیرامون این سریال مساله «پخش و عرضه» آن بود که دو سامانه وی‌اودی داخلی را به اختلافاتی آشکار کشاند و باعث شد خود عوامل سریال هم واکنش‌هایی نسبت به آن داشته باشند.

اتفاقات رسانه‌ای حول این سریال البته خیلی پیش‌تر از مجوز پخش آن شروع شده بود و همین فضاسازی رسانه‌ای نوعی توقع را برای مخاطبان بوجود آورد که از تابستان منتظر توزیع سریال باشند. با این حال بعد از این فضاسازی تبلیغاتی، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی در ابتدای مهرماه اعلام کرد که هنوز این سریال پروانه نمایش ندارد و بعد از این گفتگو بود که پروانه نمایش برای آن صادر شد.

این سریال که پیش از این مطرح شده بود قرار است آذرماه توزیع شود، شب گذشته با حاشیه دیگری مواجه شد. به این ترتیب که هومن سیدی با یادداشتی از بلاتکلیف بودن زمان پخش این سریال گلایه کرد تا «قورباغه» همچنان در صدر حواشی سریال‌های شبکه نمایش خانگی بماند. سیدی در این یادداشت اشاره کرد که «در جریان باشید که این سریال مدتی است که آماده پخش بوده و به دلایلی نامعلوم به تعویق افتاده است.» وی به خبری از طرف تهیه‌کننده (یعنی همان علی اسدزاده) ارجاع داده بود که برمبنای آن و به درخواست ارشاد پخش سریال به ابتدای دی ماه موکول شده است.

سیدی یادداشت خود را هم اینگونه تمام کرد که «لطفا بفرمائید در این لحظه سریال قورباغه توقیف گردیده است یا خیر؟» و اینگونه شائبه توقیف سریال را هم مطرح کرد تا فاز تازه‌ای به جریان حاشیه‌های تضمین‌کننده فروش سریال پس از عرضه ببخشد!

با این حال درست به فاصله ساعاتی بعد از این یادداشت که با همراهی مجازی بازیگران سریال هم همراه شد، صفحه اینستاگرام رسمی سازمان سینمایی در واکنشی صریح زمان دقیق پخش این سریال را در ۲۴ آذرماه اعلام کرد. واکنشی که هرچند به نوعی حکم یک پاتک به پروژه تبلیغاتی تیم «قورباغه» را داشت اما باید منتظر ماند و دید این سریال در زمان وعده داده شده پخش خواهد شد و یا باز هم به حاشیه‌های ناگفته دیگری در پس ماجراهای این سریال در جریان است!

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.