سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

داود موثقی:

نمایش وی او دی‌ها دنیا را تسخیر خواهد کرد/وی او دی‌ها تنها قلمرو آینده سینما خواهند بود

داود موثقی

سینماپرس: داود موثقی کارگردان سینما گفت: ایران باید عضو باشگاه بین المللی کپی رایت شود، چون وی او دی‌ها تنها قلمرو آینده سینما هستند.

به گزارش سینماپرس، داود موثقی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما  در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره تنها راه نجات سینمای ایران گفت: اگر سیاستگذاران فرهنگی قصد حفظ کردن سینما را دارند و این هنر صنعت برای آن‌ها به عنوان ابزار فرهنگی مهم ارزش دارد حتما باید تلاش کنند تا ایران عضو باشگاه بین المللی کپی رایت شود و این تنها راه نجات سینمای ایران است.

وی افزود: یادتان است یک زمانی تا چه حد آژانس داشتیم الان اکثر آن‌ها به اسنپ تبدیل شدند، سینما هم پس از یک مدتی حالت سنتی و نوستالژیک پیدا می‌کنند. یعنی نمایش وی او دی‌ها دنیا را تسخیر خواهد کرد و فیلمسازان فقط برای آن‌ها فیلم می‌سازند و سینماهای سنتی یا از بین می‌رود یا فقط در حد تعداد اندکی برای برخی مخاطب سالن دوست باقی می‌ماند.

او ادامه داد: با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی و اثر آن روی سینما، اگر به باشگاه بین المللی کپی رایت ملحق نشویم نه می‌توانیم برای وی او دی‌ها فیلم بسازیم، چون در کوتاهترین زمان قاچاق می‌شود نه دیگر سینمایی وجود خواهد داشت که فیلم مان را آنجا اکران کنیم و این یک بازی دو سر باخت خواهد شد و در نهایت  سینما نابود خواهد شد  و باید آن را در قبر گذاشت و روی آن خاک ریخت.

این کارگردان گفت: در تمام دنیا درآمد تهیه کننده‌ها و فیلمسازان از وی او دی‌ها بیشتر از سالن‌های سینما است. از سویی اگر دقت کنید پیشرفت تکنولوژی باعث شده، در تمام ارکان اجتماعی، مردم بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه باشند و به همه چیز دسترسی پیدا کنند.

موثقی در پایان عنوان کرد: بنابراین وی او دی‌ها تنها قلمرو آینده سینما خواهند بود و اگر در ایران بر اساس اصول جهانی راه بیفتد سینمای ایران به تمام دنیا صادر می‌شود و تماشاگران جهانی گسترده‌ای خواهیم داشت که این هم به لحاظ سوددهی و هم پیشرفت سینمای ما در همه جوانب مفید خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.