دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

به کارگردانی داوود میرباقری؛

«سلمان فارسی» راهی سمنان شد

ساخت فیلم «سلمان فارسی» توسط آستان حضرت عباس(ع)

سینماپرس: تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» در شهرک سینمایی نور به پایان رسید و ادامه این سریال در استان سمنان از سر گرفته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حسین طاهری تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» گفت: با توجه به موج جدید کرونا، تمهیدات پیشگیری و پروتکل‌های بهداشتی با نهایت دقت در تمامی مراحل کار انجام می‌شود.

طاهری با بیان اینکه اکثر عوامل، پرونده پزشکی دارند و به صورت مستمر توسط بهداشت‌یاران و همکاران مرکز بهداشت و درمان سازمان صداوسیما معاینه و غربالگری می‌شوند، افزود: علاوه بر بیمه کرونا، روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بین عوامل توزیع می‌شود.

سریال «سلمان فارسی» از تولیدات مرکز سیمافیلم است که با نمایش ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز به زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد.

گروه این سریال پیش‌تر در سمنان (شاهرود) مشغول تصویربرداری بخش‌هایی از فصل بیزانس بودند که با اتمام صحنه‌های مربوط به شهرک نور و آماده شدن سمنان برای ادامه کار به این شهر مراجعت می‌کنند.

تصویربرداری این سریال از زمستان سال گذشته در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شده بود. با فراگیر شدن ویروس کرونا، لوکیشن‌های داخلی مانند سمنان و شهرک سینمایی نور، جایگزین لوکیشن‌های خارجی در ترکیه شد و سرانجام تصویربرداری آن از دهم مرداد، از سر گرفته شد. بنا به‌ پیش بینی‌های صورت گرفته تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» حدوداً ۵ سال طول می‌کشد و بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و ... در آن بازی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.