سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

علی‌عسکری؛

صدا و سیما برای تشکیل مرکز مطالعات شیعه و سنی آماده است

صدا و سیما

سینماپرس: رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با دبیر کل و اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب بر اهمیت تشکیل مرکز مطالعات شیعه و سنی تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس صدا و سیما در این دیدار با بیان اینکه نظام سلطه می‌کوشد از شکل‌گیری قدرت اسلامی در منطقه جلوگیری کند، گفت: مطالعات نظام سلطه و در رأس آن آمریکایی‌ها هم نشان می‌دهد قدرت آینده در منطقه اسلامی‌شکل خواهد گرفت و تمدن‌سازی جدید با توجه به گسترش دین اسلام، طراوت انقلاب اسلامی و استعداد سرزمین‌های اسلامی در این منطقه واقع خواهد شد.

وی افزود: نظام سلطه می‌داند که چنین قدرتی در مقابل دنیای غرب خواهد ایستاد و همین امر موجب شده است تا با تمام قوا در برابر شکل‌گیری چنین قدرتی بایستد و با ایجاد اختلافات قومی و دینی، مانع وحدت مسلمانان و موجب اختلافات خون‌بار در این منطقه شود.

رئیس رسانه ملّی با اشاره به اینکه کانون این برنامه‌ها ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، گفت: بعد از تحریم مالی و جنگ اقتصادی هنوز این تفرقه‌افکنی از اولویت‌های نظام سلطه در مقابل ما است و باید کوشید این اتفاق هیچ‌گاه رخ ندهد.

علی‌عسکری با تأکید بر اهمیت توجه به قدرت مسلمانان چه در سطوح کلان راهبردی و چه در سطح داخلی گفت: این موضوع، پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است و همان‌طور که سال‌ها قبل پیشنهاد دادم، باید مرکزی برای مطالعات شیعه و سنی ایجاد شود تا هم به تحلیل اوضاع بپردازد و هم راهبردها را مشخص کند.

وی با تأکید بر اینکه صداوسیما می‌تواند چه درزمینه تشکیل این مرکز در رسانه ملی و چه کمک به تشکیل آن در مجمع تقریب مذاهب فعالانه عمل کند، گفت: این مرکز باید از بالاترین سطوح راهبردی تا مسائل تاکتیکی مطالعه کند و توصیه‌نامه ارائه دهد.

رئیس سازمان صداوسیما از آمادگی همکاری رسانه ملی با این مجمع در همه زمینه‌ها از تولید برنامه با قالب‌های متنوع ترکیبی، گفت‌وگومحور و نمایشی تا پوشش خبری رویدادها خبر داد و از اعضای این مجمع خواست پیشنهادهایشان را در این زمینه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز در این دیدار با تبیین اوضاع امروز کشورهای اسلامی و تلاش نظام سلطه و مرتجعین برای القای تفکرات افراطی و تفریطی، از تفرقه‌افکنی به‌عنوان محوری‌ترین عملیات دشمنان اسلام در منطقه یاد کرد و گفت: دشمنان اگر بتوانند، با جنگ‌افروزی و اگر موفق نشوند با هجمه‌های رسانه‌ای به دنبال تنازع در میان مسلمانان‌اند و کشور ما نیز از آفات این تفرقه‌افکنی میان مسلمانان بی‌نصیب نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در مقابل این فتنه دشمنان هوشیارانه عمل کرد، گفت: موضوع وحدت در کشور ما موضوع امنیت ملی ما و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چراکه طلایه‌دار پرچم استکبارستیزی هستیم و در نوک پیکان حمله دشمنان قرار داریم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان اقداماتی اساسی و بنیادین است، گفت: وظیفه همه ما و مدیرانی که در حوزه جنگ نرم فعالیت می‌کنند، تحقق تمدن اسلامی در سایه وحدت مسلمانان است و رسانه ملّی به‌عنوان مهم‌ترین دستگاه رسانه‌ای کشور بار سنگینی بر دوش دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی رادیو وحدت گفت: این طلیعه نشانی از همت رسانه ملی برای وحدت اسلامی است و امیدواریم اهمیت مسئله وحدت در قبال سایر موضوعات به‌خوبی تبیین شود.

در این نشست اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب علاوه بر اینکه خواستار پوشش هشت وبینار تخصصی منطقه‌ای این مجمع در هفته وحدت شدند درخواست کردند تا رسانه ملی در زمینه‌های مختلف در شبکه‌های سیما و صدا با ساختارهایی چون مستند، برنامه‌های گفت‌وگومحور، سخنرانی و... در هفته وحدت و دیگر ایام در زمینه تحقق وحدت مسلمانان کوشا باشد. معاونان رسانه ملی نیز در این نشست از آمادگی معاونت‌های برنامه‌ساز برای پوشش رویدادهای هفته وحدت و برنامه‌های این مجمع خبر دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.