سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

در بخش «روایت قلم»؛

اهداء جایزه ویژه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به بهترین فیلمنامه اقتباسی

شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت»

جایزه ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش «روایت قلم» به بهترین فیلمنامه اقتباسی اهدا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، با توجه به پیوند تاریخ شفاهی و به ویژه تاریخ معاصر و ادبیات به سینما و اهمیت پرداختن به واقعیت‌ها و ارائه واگویه های حقیقی درباره دفاع مقدس، جایزه ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش «روایت قلم» به بهترین فیلمنامه اقتباسی اهدا می‌شود.

بخش «روایت قلم» به منظور انتخاب بهترین فیلمنامه در چهار شاخه اصلی «انقلاباسلامی»، «دفاع‌مقدس»، «مقاومت و مسائل منطقه» و «بیداری اسلامی» در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طراحی شده است.

در این بخش، علاوه بر اهداء تندیس و دیپلم افتخار به بهترین فیلمنامه‌ سینمایی، بهترین فیلمنامه تله‌فیلم، بهترین فیلمنامه کوتاه، تندیس و دیپلم افتخار به بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز تعلق خواهد گرفت.

نویسندگان فیلمنامه‌های «کوتاه»، «بلند» و «اقتباسی» از سراسر جهان که تاکنون براساس فیلمنامه‌های آنان فیلمی ساخته نشده است، می‌توانند به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، آثار خود را که از سال ۱۳۹۵ به بعد نگارش یافته و در جشنواره دوره قبل حضور نداشته، بدون محدودیت در تعداد، دراین بخش شرکت دهند.

آخرین فرصت ارسال فیلمنامه به بخش روایت قلم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سی‌ام مهرماه است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.