دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

به کارگردانی سینا حسین‌پور؛

اکران «داغ قره‌باغ» توسط سامانه عماریار

مستند سینمایی «داغ قره‌باغ»

سینماپرس: این مستند با پرداخت به منطقه قره‌باغ، شروع مناقشات بر سر این منطقه را پس از فروپاشی شوروی با سرنخ گرفتن از سوژه‌های یک خبرنگار پی می‌گیرد و با نگاهی فراتر از سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران، در جست‌وجوی پشت‌پرده‌ اصلی ماجرا است.

به گزارش سینماپرس، دقیقاً از سه دهه پیش که اولین گلوله‌های جنگ در قره‌باغ شلیک شد، یک جنگ بزرگتر در دنیای رسانه کلید خورد: «جنگ روایت‌ها». اما در این میان، ایران و مردم ایران، غایب اصلی جنگ روایت‌ها بودند. بالأخره پس از سالیان دراز، یک مستندساز جوان از خطه آذربایجان، تلاش کرده است یک روایت جدید، متفاوت و جامع از تاریخچه و ناگفته‌های مناقشه قره‌باغ ارائه کند. مستند «داغ قره‌باغ» به تهیه‌کنندگی امیرمهریزادن و کارگردانی سینا حسین‌پور، اثری جذاب، تکان‌دهنده و غافلگیرکننده برای جوانانی است که در جست‌وجوی پاسخ سؤالاتشان درباره این ماجرا هستند.

این مستند با پرداخت به منطقه قره‌باغ، شروع مناقشات بر سر این منطقه را پس از فروپاشی شوروی با سرنخ گرفتن از سوژه‌های یک خبرنگار پی می‌گیرد و با نگاهی فراتر از سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران، در جست‌وجوی پشت‌پرده‌ اصلی ماجرا است.

نظر رهبری درباره مسئله قره‌باغ، سیاست ایران در قبال پایان دادن به این قائله و مدیریت آوارگان آذربایجانی، ماجرای پرواز پهبادهای رژیم صهیونیستی از آذربایجان، ممنوع شدن عزاداری برای سردار سلیمانی در این کشور و نقش عناصر خیانت‌کار داخلی آذربایجان در آتش‌افروزی جنگ با ارمنستان، از جمله مسائلی هستند که در این مستند بررسی می‌شوند.

اکران مستند جذاب «داغ قره‌باغ» همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط سامانه عماریار آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و درخواست اکران این فیلم در فضاهای باز، مساجد، مدارس، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و ... به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۶۲۰ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.