دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

امام خامنه‌ای:

سه رکن اصلی اقتدار ملی «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است

امام خامنه ای

سینماپرس: امام خامنه ای صبح امروز در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح فرمودند: قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است؛ اگر ما برای اقتدار ملی لااقل سه رکن اصلی را در نظر بگیریم، این سه رکن «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است.

به گزارش سینماپرس، مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) از طریق ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم به شرح زیر است:

- تحصیل در دانشگاه‌های نظامی و دانشگاه‌های سازمانهای نیروهای مسلح ما یکی از باشرف‌ترین و باارزش‌ترین کارها است، چرا؟ چون با تحصیل در این دانشگاه‌ها، جوانان ما وارد نیروهای مسلحی میشوند که امنیت کشور را تأمین میکند و امنیت برای کشور یک ارزش بسیار والا و اساسی و یک عنصر حیاتی است؛ چون بدون امنیت همه‌ی ارزشهای مهم کشور دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگر ارزشهای مهم.

- نیروهای مسلح به‌جز تأمین امنیت کارهای مهم دیگری هم دارند که یکی از بزرگ‌ترین کارهای نیروهای مسلح ما ارائه‌ی خدمات به ملت است... هم خدمات زیربنایی مثل سد و راه و پالایشگاه و امثال اینها، هم در عرصه‌ی بهداشت و درمان در بخش واکسن فلج اطفال...

- امروز هم در زمینه‌ی مسائل کرونا حقیقتاً نیروهای مسلح در میدان‌اند... و در حوزه‌ی کمکهای معیشتی کارهای بسیار خوبی به‌وسیله‌ی نیروهای مسلح انجام میگیرد... و همچنین در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه.

- قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است؛ اگر ما برای اقتدار ملی لااقل سه رکن اصلی را در نظر بگیریم، این سه رکن «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است.

- قدرت دفاعی برای اقتدار یک ملت حیاتی است. اگر ملت‌ها این قدرت دفاعی را نداشته باشند، آن کسانی که اهل تجاوز و تعرض و سوءاستفاده و دخالت‌ کردن و دست‌اندازی به دیگر کشورها و ملتها هستند، مانند آمریکا و بعضی از کشورهای دیگر، آنها را راحت نمیگذارند و به همه چیز آنها تعرض میکنند که امروز می‌بینید به بعضی از کشورها چه تعرض‌هایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.