شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

انسیه شاه‌حسینی:

امیدوارانه منتظر هموار شدن ماجرای مشکلات مالی و نهایتا ساخت «به کودکان شلیک نکنید» هستم

انسیه شاه‌حسینی

سینماپرس: شاه‌حسینی درباره وضعیت تولید فیلم «به کودکان شلیک نکنید» با محوریت مقاومت گفت: من با فیلمنامه کامل، این پروژه را آماده ساخت دارم ولی مشکلات مالی، تولید را به دردسر انداخته است.

به گزارش سینماپرس، ساخت برخی فیلم‌های سینمایی مضمون‌محور اعم از سینمای انقلاب و دفاع مقدس و شاید به طور کلی سینمای مقاومت، سختی دوچندانی دارد و البته در سینمای ایران بهترین فیلم‌ها را نیز مختص خود داشته است.

آثاری که در این حوزه ساخته شده‌اند در این چهل سال اخیر، بهترین‌های سینمای کشور محسوب می‌شوند و در عین حال فیلمسازان قابلی را نیز به خود معطوف داشته است و بدین شکل هم لااقل هرچندسال، شاهد محصولی باکیفیت برای مخاطبان سینما در این نوع از قصه و ساختار هستیم.

اگر مشکلات مالی بگذارد آن را فورا کلید می‌زنم

انسیه شاه‌حسینی از فیلمسازان زن سینمای ایران است که عمدتا تولیدات خود را در ژانر دفاع مقدس ساخته و از چندسال پیش در تلاش برای به سرانجام رساندن فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» است. با این حال این فیلم در مرحله پیش تولید باقی مانده است.

شاه‌حسینی درباره بلاتکلیفی این فیلم سینمایی به آنا گفت: «به کودکان شلیک نکنید» آماده ساخت و رفتن جلوی دروبین است البته اگر مشکلات بودجه‌ای و مالی‌اش حل شود.

وی افزود: من امیدوارانه منتظر هموار شدن ماجرای مشکلات مالی و نهایتا ساخت آن هستم. گرچه باید در انتظار معجزه‌ای باشم بلکه بالاخره با رفع این موانع بتوانم آن را جلوی دوربین ببرم.

این فیلمساز در عین حال تأکید کرد: من همه شرایط لازم از جمله فیلمنامه آماده را تدارک دیده‌ام ولی کمبود بودجه لازم فعلا مانع به حرکت انداختن آن شده است.

هم محتوامحور است و هم گیشه دارد

شاه‌حسینی همچنین اعتقاد داشت: «به کودکان شلیک نکنید» اگر ساخته شود، حتما فیلمی موفق در گیشه نیز خواهد بود یعنی هم محتوا دارد و هم تضمینی برای فروش. به شرط اینکه مدیران ما کمک به چنین پروژه‌هایی را مورد توجه و برنامه‌ریزی خود داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ پروانه ساخت «به کودکان شلیک نکنید» در سال ۹۵ صادر شده است و در صورت تولید به زبان عربی و  ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی جلوی دوربین می‌رود. ایران و کشورهای عربی منطقه لوکیشن‌های درنظر گرفته شده برای ضبط فیلم هستند.

آخرین ساخته شاه‌حسینی «زیباتر از زندگی» فیلمی به تهیه‌کنندگی سعید سیدزاده با روایتی از زندگی شهید حسین علم‌الهدی  بود که در جشنواره سی و یکم فجر رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.