سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

بیتا منصوری:

مقصر اصلی همان پول‌های کثیفی است که وارد سینما شد و اینگونه سینما را نابود کرد

بیتا منصوری و ابوالحسن داوودی در تشییع پیکر مرحوم«نیما طباطبایی»

سینماپرس: بیتا منصوری تهیه کننده سینما می‌گوید علت بالا رفتن غیر طبیعی دستمزد بازیگران را باید از برخی موسسات که دستمزد گزاف داده اند، پرسید.

به گزارش سینماپرس، بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما، درباره علت بالارفتن غیرطبیعی دستمزد بازیگران و عواقب این جریان برای سینما، به خبرنگاران جوان، گفت: علت این موضوع را از دوستانی که بسیار فعال هستند و موسساتی که وارد سینما شدند و دستمزدهای گزاف به بازیگران دادند، باید پرسید. برخی از این‌ها برای مدتی آمدند و بودجه‌ای را به سینما آوردند و دستمزدهای بالا به بازیگران دادند؛ اما نماندند و مشکلات عدیده‌ای را برای سینما به ارث گذاشتند.

وی افزود: زمانی با برخی از دوستان بازیگر صحبت می‌کردم؛ تصورشان بر این بود که برخی بازیگران حقشان است دستمزد بالا بگیرند؛ چون دوره بازیگری آنقدر کوتاه است که باید اندوخته‌ای برای آینده داشته باشند. الان در دوران کرونا هم می‌بینیم این موضوع برای تمام اهالی سینما بخصوص کسانی که با دستمزدهای اندک در بخش‌های جنبی کار می‌کردند و با رکود کاری مواجه شدند، دردسرساز شده است. تا جایی که بسیاری از این عزیزان به نان شب خود محتاجند؛ ولی برای بازیگران با دستمزدهای بالا، اتفاقی نیفتاده است. مقصر اصلی همان پول‌های کثیفی است که وارد سینما شد و اینگونه سینما را نابود کرد.

تهیه‌کننده «کاتی و ستاره» در پاسخ به این سوال که با این روند چه سرنوشتی در انتظار سینماست، اظهار کرد: متاسفانه به جای خوبی نمی‌رسد. فکر کنید اگر من به عنوان تهیه‌کننده و شخص حقیقی بخواهم برای ساخت فیلم سرمایه‌گذاری کنم، به طور قطع چنین پول‌هایی را نه دارم. از طرفی قبول هم ندارم دستمزدهای گزافی به بازیگران پرداخت کنم؛ پس باید به سمت بازیگران دیگر بروم.

منصوری عنوان کرد: مسئله مهم بعدی اینکه فیلم‌های بسیار خوبی با بازیگران ناشناس ساخته می‌شود که اگر فرصت اکران پیدا کنند، می‌درخشند. متاسفانه برای بخش اکران فیلم شورای صنفی اکران برنامه ریزی نمی‌کند، بلکه این سینماداران هستند که برنامه‌های خود را پیاده خواهند کرد. سینمادار فیلمی را می‌خواهد که داخل آن چهره باشد؛ حتی فیلم ندیده را به خاطر بازیگرانش می‌خواهد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.