دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

از راه دور؛

جایزه جشنواره زوریخ به اولیویا کولمن رسید

اولیویا کولمن

سینماپرس: بازیگر سرشناس بریتانیایی جایزه چشم طلای جشنواره فیلم زوریخ را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اولیویا کولمن که در حال بازی در فیلم جدیدش است و امکان سفر به سوییس را به دلیل شیوع کرونا ندارد، در برنامه‌ای مجازی و زنده، جایزه چشم طلایی جشنواره فیلم زوریخ را دریافت کرد.

این جشنواره شانزدهمین دوره‌اش را به صورت فیزیکی دارد برگزار می‌کند.

جایزه چشم طلای زوریخ یکی از جوایز معتبر است که تاکنون بازیگرانی چون جیک جیلنهال، اندرو گارفیلد، هلن هانت و کریستین استوارت موفق به دریافت آن شده‌اند.

کریستن یونگن مدیر هنری این جشنواره در توصیف کولمن از وی به عنوان ملکه این روزهای هالیوود یاد کرد و گفت: اگر اینجا حضور می‌یافت حسابی برایش هورا می‌کشیدم چون دلم می‌خواست ملکه «آن» فیلم «سوگلی» یا ملکه الیزابت «تاج» را ببینم. در واقع به او نمی‌توان لقبی کمتر از ملکه این روزهای هالیوود داد.

وی افزود: پیش از آنکه وی بازیگر شود در مدرسه ابتدایی به عنوان آموزگار فعالیت کرد و در جریان نمایش‌های مدرسه‌ای بود که او بازیگری را کشف کرد.

کولمن روی پرده بزرگ جشنواره زوریخ پیش از نمایش فیلم «پدر» ساخته فلورین زلر که در آن با آنتونی هاپکینز بازی کرده ظاهر شد و از دیدن جمعیتی که با توجه به فاصله اجتماعی گرد آمده بودند، حیرت زده شد. وی گفت: به این فضایی که با گرد آمدن مردم ایجاد شده حسادت می‌کنم و این چیزی است که در خانه نمی‌شود بازخلقش کرد.

وی در این مراسم از کارگردان فیلم «پدر» که این فیلم را با اقتباس از نمایشی از خودش ساخته، تجلیل کرد. وی گفت: این فیلم خیلی برانگیزاننده و خیلی زیباست و فلورین زلر نیز فردی خیلی خیلی باهوش است. وی افزود: برای من بیش از هر چیز فیلمنامه اهمیت دارد.

کولمن گفت: در این فیلم آنتونی هاپکینز نقش پدر من را بازی می‌کند و بهتر از این نمی‌شد تصور کرد. ما بازیگر سبک متد نیستیم، فقط داشتیم نقش خودمان را بازی می‌کردیم. او دقیقاً همان‌چیزی است که می‌خواهید باشد.

امسال از تیل شوایگر بازیگر آلمانی، ژولیت بینوش و می‌وین بازیگران فرانسوی، رالف لیسی فیلمساز سوییسی و اولیویا کولمن بازیگر بریتانیایی به عنوان دریافت کنندگان جوایز چشم طلای این جشنواره یاد شده است.

این جشنواره از ۲۴ سپتامبر شروع شده و تا ۴ اکتبر (۳ تا ۱۳ مهر) در سوییس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.