شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

سعید الهی در گفت‌وگو با کیهان:

سینمای‌تراز انقلاب اسلامی هنوز شکل نگرفته است

سعید الهی

سینماپرس: یک کارشناس فرهنگی تأکید کرد که متأسفانه با وجود گذشت نزدیک به ۴۱ سال از پیروزی انقلاب، سینمای‌تراز انقلاب اسلامی هنوز شکل نگرفته است.

سعید الهی در گفت‌وگو با کیهان، به ۲۱ شهریور روز ملی سینما اشاره کرد و گفت: نزدیک ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می‌شود اما متأسفانه ما هنوز با سینمای ایده‌آل و مطلوب و منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی فاصله داریم. در واقع سینمای‌تراز انقلاب هنوز شکل نگرفته است.
وی به نقشه راه  و برنامه مهندسی فرهنگی  کشور اشاره کرد و گفت: باید اذعان کرد که از سوی برخی از اعضای جامعه مدیریتی و هنری کشور، اراده‌ای برای اجرای نقشه فرهنگی در حیطه سینما  دیده نمی‌شود و این؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل فاصله سینمای ایران با سینمای مطلوب است.
وی ادامه داد: وقتی ریل‌گذاری مدیریتی درستی انجام نشده است، ساخت فیلم‌های خوب که هر سالانه  به تعداد انگشتان دست رخ می‌دهد، پدیده‌ای اتفاقی به شمار می‌آید.
الهی با بیان اینکه متأسفانه سال‌هاست که سینمای ایران تحت تسلط جریانی شبه‌روشنفکر قرار دارد، گفت: تا زمانی که این تسلط ادامه دارد ما شاهد پاگیری سینمای‌تراز انقلاب نخواهیم بود. بی‌شک با  برنامه‌ای جهادی و انقلابی  و حضور سینماگران انقلابی و متعهد است که این تسلط از بین می‌رود.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به جشنواره‌زدگی برخی سینماگران هم گفت: بحث جشنواره زدگی برخی سینماگران حدیثی کهنه اما واقعیتی بس خسارت بار است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. سینمای جشنواره‌ای در نگاه کلی یعنی سینمایی که به متولیان غربی جشنواره‌ها می‌گوید: «من از کشورم بد می‌گویم تا بدست شما تحسین شوم»! چه کسی می‌تواند منکر وجود چنین خوانشی از متن رفتارسینماگران مرعوب غرب در کشورمان شود. همین طیف است که چشم به دوران پر افتخار نهضت انقلاب اسلامی بسته است و با دفاع مقدس و رویدادها و مفاهیم بر آمده از ارزش‌ها فاصله جدی و دردناکی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.