یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

مدیر رادیو اربعین مطرح کرد؛

تدارک ویژه برای یک اربعین متفاوت/کاروان «رادیواربعین» عازم می‌شود

رادیو اربعین

سینماپرس: حامد فاتحی مدیر «رادیو اربعین» که از اول ماه صفر آغاز به کار می‌کند، درباره ایده‌های تازه و فرآیند تولید محتوا و برنامه‌سازی برای این شبکه رادیویی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، حامد فاتحی مدیر رادیو اربعین درباره فعالیت‌های این شبکه رادیویی که برای برنامه‌سازی در آستانه اربعین امسال چند فراخوان ایده منتشر کرده است به خبرنگار مهر گفت: رویکردهای رادیو اربعین تابع تصمیمات ستاد اربعین و ستاد ملی کرونا است و فراخوان‌ها بر اساس محورهای اعلام شده از سوی این دو ستاد منتشر شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون طرح‌های متنوعی را برای برنامه‌سازی در رادیو اربعین دریافت کرده‌ایم. درخواست ما این بود که سازندگان، ساختارهای نوین برنامه‌سازی را به کار گیرند. چون رادیو اربعین را نمی‌توان با رویکرد سال‌های گذشته پیش برد. سال‌های قبلی حدود ۷۰ درصد اطلاع‌رسانی بود و کمتر تولید محتوا داشتیم اما امسال بیشتر تولید محتوا خواهیم داشت.

فاتحی با اشاره به ساختارهای برنامه‌سازی امسال عنوان کرد: ساختارهای نمایشی، مشاعره و برنامه‌های متنوعی باید به کار گرفته شود. امسال باید همه به سمت «حسینیه مجازی» برویم که البته پیش تولید برنامه‌ها در این زمینه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: «رادیو اربعین» چندی پیش برای اولین بار میزبان ستاد اربعین بود و از شعار اربعین امسال «الحسین سفینه النجاه» رونمایی کرد که این مراسم با حضور مسئولان کشور و صداوسیما برگزار شد.

فاتحی درباره زمان پخش این شبکه نیز تصریح کرد: رادیو اربعین از ابتدای صفر کار خود را شروع می‌کند و از چهار درگاه برنامه‌های آن پخش می‌شود. در تلاش هستیم خود را بیشتر به خواسته‌های مردم نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: رادیو اربعین پرمخاطب‌ترین رادیویی مناسبتی است و در زمان پیاده روی اربعین پرمخاطب‌ترین شبکه رادیویی نیز بوده است اما امسال کار سختی را در پیش داریم.

با توجه به احتمال عدم برگزاری آیین پیاده‌روی به سمت کربلا همزمان با اربعین امسال، مدیر «رادیو اربعین» تأکید کرد: در تلاشیم با همه ساختارهای نمایشی و موضوعات مختلف از جمله شهدای مقاومت، زنان مقاومت و… برنامه سازی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بنا داریم اگر شرایط برای ورود به عراق فراهم شود یک کاروان رسانه‌ای راه بیندازیم تا بچه‌های برنامه‌ساز و مستندساز در قالب این کاروان شهر به شهر بروند و در هر شهر به آداب و رسوم و فرهنگ و ویژگی‌های مختلف و سخنرانی‌ها و مداحی‌های معروف آن شهر بپردازند.

فاتحی در پایان اظهار کرد: این کاروان‌ها در واقع یک حسینیه مجازی را تشکیل می‌دهند که البته باید تعدادشان هم محدود باشد. در تلاشیم امسال کار جدیدی داشته باشیم و از تکرار بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.