شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

هالیوودی‌ها علیه دولت آمریکا؛

مارک روفالو: ترامپ به‌دنبال ایجاد خشونت‌های نژادی است

مارک روفالو

سینماپرس: بازیگر سرشناس آمریکایی در یک گردهمایی مجازی گفت قصد ترامپ ایجاد خشونت‌های نژادی در شهر کنوشا و در نهایت گمراه کردن اذهان مردم است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، مارک روفالو بازیگر مطرح هالیوودی اخیراً به یک گردهمایی محلی مجازی در شهر زادگاه خود یعنی کنوشا واقع در ویسکانسن ملحق شد. این شهر اخیراً محل اعتراض‌ها و درگیری‌های نژادی بسیاری بوده و رییس‌جمهور هم به آن سفر کرده است.

بازیگر مجموعه «انتقام‌جویان» مارول از طریق لایو اینستاگرام در این گردهمایی حاضر شد تا از خانواده جیکوب بلیک حمایت کند. این فرد سیاهپوست هفته گذشته جلوی چشم فرزندان خود توسط پلیس مورد اصابت هفت گلوله از پشت سر قرار گرفت اما جان سالم به در برد.

روفالو در پاسخ به بازدید دونالد ترامپ از این شهر در روز سه‌شنبه گفت: «رییس‌جمهور آنجاست چون می‌خواهد خشونت ایجاد کند تا بتواند به فالوئرهای خود و مردمی که در تلویزیون و فاکس نیوز و تمام این چیزها او را تماشا می‌کند بگوید که جنبش ما درباره خشونت است. اما در حقیقت جنبش ما درباره صلح و برابری و امنیت عمومی برای تمام آمریکایی‌هاست».

این رخداد با یک کنفرانس خبری و جلسه‌ای حضوری برای تمیز کردن آثار درگیری‌ها در کنوشا آغاز شد. علاوه‌بر این در این رخداد یک غرفه ثبت نام برای رای‌دهندگان، تست کردن کووید -۱۹، خدمات آرایش مو، حلقه‌های روان‌درمانی و فروش غذا از کسب‌وکارهای محلی هم وجود داشت.

روفالو سخنرانی کوتاهی داشت و بعد نوبت را به سازمان‌دهندگان محلی داد تا درباره تجربه خود از کنوشا صحبت کنند.

این بازیگر گفت: «فقط می‌خواستم با خانواده و برادران و خواهران خودم در کنوشا ارتباط برقرار کنم تا کمی درباره اتفاق‌هایی که می‌افتد و تجربه خودم از این عوام‌فریبان صحبت کنم و بگویم که چطور می‌توانیم وارد بازی آن‌ها نشویم».

روفالو که تا کنون فعالیت‌های سیاسی و اعتراض‌های مدنی بسیاری انجام داده، همچنین از تجربه خود در سازمان‌دهی اعتراض‌ها در استندینگ راک گفت. دولت قصد داشت در این منطقه که برای سرخپوستان آمریکایی مقدس است، لوله نفت بکشد.

او تاکید داشت که «عدم پیروی مدنی صلح‌آمیز» از بیشترین اهمیت برخوردار است و سازمان‌دهندگان و هماهنگ‌کنندگان محلی باید همیشه تعلیم ببینند تا از هرگونه پاسخ خشونت‌بار خودداری و در تلاش برای حفظ آرامش از یکدیگر حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.