جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

مدیر سینما فرهنگ:

مگر می‌شود بدون داشتن کالا فروشگاهی را باز نگه داریم!

سالن سینما

سینماپرس: بهزادیان گفت: رئیس سینماشهر معتقد است در این چند ماه که سینما سود ندارد نباید پرسنل سینما را اخراج کنیم.

به گزارش سینماپرس، مجتبی بهزادیان مدیر سینما فرهنگ درباره وضعیت این سینما در دوران کرونا و تعدیل نیروی انسانی آن به خبرنگاران جوان، گفت:  سینما فرهنگ با سه سالن، پارکینگ، بوفه و ... توسط بیست نفر اداره می‌شود و تا پایان تیرماه که «شنای پروانه» را در اکران داشتیم وضعیت بهتر بود البته به سوددهی نرسیدیم، اما ضرر هم نداد و توانستیم هزینه‌های خود را تامین کنیم، ولی از مرداد که این فیلم از چرخه اکران خارج شد به فروشگاهی تبدیل شدیم که هیچ کالایی برای ارائه به مخاطب نداشتیم از آنطرف هم گفته می‌شود سینما باز باشد مگر می‌شود بدون داشتن کالا فروشگاهی را باز نگه داریم!

اوافزود: می‌توان گفت مرداد ماه سخت‌ترین ماهی بود که پشت سر گذاشتیم و با بحران روبرو بودیم؛ شهریور هم که به علت دهه اول محرم سینماها تعطیل بودند، از روزی که اجازه بازگشایی داشتیم به شخصه تصمیم گرفتم باز نکنم، چون فیلمی برای اکران نداریم البته گفته می‌شود از هفته آینده سه فیلم جدید به چرخه اکران اضافه می‌شود که اگر چنین اتفاقی رخ داد سینما فرهنگ را باز می‌کنیم.

این مدیر سینما بیان کرد: ما در شرایط سخت کنونی به راحتی می‌توانیم پنجاه درصد از نیروهای خودمان را کم کنیم، اما مهندس مجید مسچی ریاست سینماشهر که سینما فرهنگ زیرمجموعه آن است، اعتقاد دارد این سینما سال‌ها فروش خوبی داشته و در برهه‌هایی به سودهای میلیاردی هم رسیده است پس روا نیست در این چند ماهی که سینما سود ندارد پرسنل را اخراج کنیم.

وی اضافه کرد: مسئله مهم در خصوص کارکنان سینما این است که تمام عمر و زندگی خود را وقف سینما می‌کنند. اکثرا آن‌ها از فاصله دوری می‌آیند بنابراین باید از شش صبح راهی سینماها شوند و تا پایان آخرین سانس که دوازده شب است در سینما بمانند در نتیجه حتی بزرگ شدن بچه‌های خود را نمی‌بینند، چون زمانی که از خانه بیرون می‌آیند همه خواب هستند و شب هم که برمی گردند باز هم در خواب هستند، عید نوروز که همه به تفریح می‌پردازند، آنها در حال انجام کار هستند، تابستان که بقیه به سفر می‌روند اوج شلوغی سینما است و باید سخت کار کنند، عید فطر و عید قربان و ... اوج کار آن‌ها به حساب می‌آید پس درست نیست کسی که کل زندگی اش را وقف کارش کرده اخراج شود و جای تأسف دارد افرادی که هیچ نقشی در وضعیت بحرانی کنونی ندارند در اولویت اخراج قرار بگیرند.

مدیر سینما فرهنگ اظهار کرد: جا دارد از حمایت‌های مجید مسچی و علیرضا تابش در تعدیل نشدن نیروهای سینما فرهنگ که نقش مستقیمی داشتند تشکر کنم و طبق صحبت‌هایی که داشتیم فعلا قصد چنین کاری را نداریم و به کارکنان به عنوان سرمایه نگاه می کنیم.

بهزادیان در پایان گفت: تصور کنید به طور متوسط هر کدام از این کارکنان خانواده‌ای چهار نفره هستند پس با اخراج هرکدام برای چهار نفر مشکل ایجاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.