سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

پیروز کلانتری خبر داد؛

بازنمایش بخشی از مستندهای آرشیوی فیلمخانه ملی در زمستان ۹۹

پیروز کلانتری

سینماپرس: پیروز کلانتری مستندساز از اکران مجموعه‌ای از مستندهای آرشیوی در فیلمخانه ملی که در دهه‌های گذشته با تمرکز بر وضعیت روستاهای ایران ساخته شده‌اند خبر داد.

به گزارش سینماپرس، پیروز کلانتری مستندساز درباره تازه‌ترین فعالیت‌های هنری خود به مهر گفت: در حال حاضر دو پروژه در دست دارم که یکی از آن‌ها که در مرحله تدوین است درباره مهدی آگاه است. مهدی آگاه همانند پدرش در حوزه پسته کرمان فعالیت دارد اما همزمان توجهات و دل‌مشغولی‌های جذابی هم در حوزه فرهنگ ایران و مشخصاً در حوزه آب و قنات دارد. او بسیار به مساله فرهنگ گذشته و حال ایران توجه داشته است.

وی بیان کرد: تصویربرداری این پروژه قبل از شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود که در همان دوران نیز به پایان رسید و در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد. البته در حال حاضر نامی برای این پروژه انتخاب نکرده‌ایم.

این مستندساز تاکید کرد: همچنین با بهمن کیارستمی پروژه‌ای را دنبال می‌کردیم که قرار بود به یک فیلم مستند تبدیل شود، اما این طرح به یک پروژه گسترده‌تر تبدیل شد. این پروژه درباره دوره‌ای از تاریخ سینمای مستند ایران است که مجموعه فیلم‌های مستندی در روستاهای ایران ساخته می‌شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در نظر داریم این فیلم‌ها را که در گذشته دور تولید شده برای علاقه مندان به نمایش بگذاریم.

این هنرمند توضیح داد: این فیلم‌های آموزشی تولیدشده تحت نظارت دانشگاه «سیراکیوز» در حال حاضر در فیلمخانه ملی آرشیو شده است و در تلاش هستیم تا شرایط مناسب برای نمایش این فیلم‌ها را فراهم کنیم. این فیلم‌ها با تمرکز بر شرایط آموزش، بهداشت و کشاورزی در دهه‌های گذشته ساخته شده است و می‌توان آن‌ها را جزو کارهای دیدنی سینمای مستند دانست.

کلانتری در پایان گفت: این احتمال وجود دارد که این آثار در زمستان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.