سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

در هجدهمین دوره؛

۲ جایزه جشنواره انیمیشن هیروشیما نصیب کانون شد

انیمیشن «خرچنگ»

سینماپرس: فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲ جایزه از جشنواره انیمیشن هیروشیما دریافت کردند.

به گزارش سینماپرس، فیلم پویانمایی کوتاه «خرچنگ» اثر شیوا صادق‌اسدی دومین اثر راه ‌یافته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ موفق به دریافت جایزه از این رویداد هنری شده است.

پیش‌تر دبیرخانه جشنواره از موفقیت پویانمایی «گرگم ‌و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین در این رویداد خبر داده بود اما پس از آن دبیرخانه جشنواره با ارسال ایمیلی دیگر برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد که فیلم «خرچنگ» هم برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره شده است.

امسال در بخش مسابقه رسمی این جشنواره دوسالانه، ۵۹ فیلم از سراسر جهان پذیرفته شده بودند که در این میان انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی برنده جایزه ویژه هیأت داوران و دیگر فیلم کانون با عنوان «گرگم و گله می‌برم» به ‌کارگردانی امیرهوشنگ معین برنده جایزه هیروشیما ٢٠٢٠ به‌ همراه تندیس و جایزه نقدی یک میلیون ینی شدند.

انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «خرچنگ» داستان پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه دارد به عضویت در گروه تئاتر مدرسه در آید. ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است.

هیأت داوران این جشنواره در متن قدردانی از این انیمیشن آورده‌اند: «خرچنگ» یک داستان بی‌رحمانه و دلهره‌آور است که خوی حیوانی انسان را برملا می‌کند. کارگردان با طراحی‌های حاصل از روتوسکوپی و صداهای دراماتیک، گویی آینه‌ای را در برابر ما قرار داده است.

جوایز این جشنواره‌ انیمیشن شامل جایزه بزرگ، جایزه هیروشیما، جایزه اول، جایزه «رنزو کینوشیتا» به همراه جایزه نقدی یک میلیون ینی و همچنین ۲ جایزه غیرنقدی شامل جایزه ویژه و جایزه ویژه هیات داوران است که به برندگان اهدا شد.

جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید جایزه آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که امسال از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰) بدون حضور مخاطبان در شهر هیروشیما ژاپن برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.