سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

رضا سخایی مطرح کرد:

آیا کانون کارگردانان در زمان انتخاب هیات مدیره شناسه ملی داشته است؟!

رضا سخایی شاهرودی

سینماپرس: رضا سخایی شاهرودی عضو انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان در پی انتخابات خانه سینما با ارسال یک یادداشت اختصاصی به سینماپرس نوشت: بالاخره پس از ۲۵ روز هیأت مدیره جدید خانه سینما با اعلام رسمی انتخابات داخلی کار خودش را آغاز کرد. حالا سوال اینجاست چرا بعد از ۲۵ روز؟ آیا دوستان به دلیل اعتراضات و شبهاتی که در مجمع اتفاق افتاده بود منتظر تایید ارشاد بوده اند؟ مگر ارشاد مجمع و انتخابات را تایید کرده است؟

به گزارش سینماپرس در ادامه این یادداشت آمده است: چونکه به شکل رسمی مطلبی عنوان نشده و  هنگامی که پس از مجمع  عمومی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ارشاد جناب آقای حیدری خلیلی عنوان می کند اگر صنفی کد شناسه ملی نداشته باشد نماینده آن صنف از انتخابات کنار گذاشته می شود، می بایست پس از مشخص شدن ماجرا این توضیح توسط ارشاد صورت می گرفت که آیا صنف کارگردانان در روز مجع شناسه ملی داشته است یا خیر؟
البته شاید این انتخابات داخلی و تعیین وضعیت هیات مدیره خانه سینما به دلیل دریافت شناسه ملی کانون کارگردانان بوده است که در تاریخ ۵ شهریور  ۹۹ طبق اعلام روزنامه رسمی صادر و ثبت شده است. آیا هیأت مدیره منتظر ثبت قانونی آن انجمن و حضور نماینده اش بوده است؟
پس نتیجه می گیریم ثبت قانونی آن باید انجام می گرفته، ولی نکته اینجاست که غیر از تمام آن تخلفاتی که بر خلاف اساسنامه در مجمع عمومی مرداد ۹۹ صورت گرفته است، این نکته مهم به آن اضافه می شود که با  اعلام روزنامه رسمی در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۹ و تاریخ دقیق ثبت یعنی ۵ شهریور ۹۹، معلوم می‌شود کانون کارگردانان در زمان حضور در مجمع ثبت قانونی نشده و گواهینامه  ای دریافت نکرده و دارای شناسه نبوده است، در صورتی که حضور تمام صنوف در مجمع خانه سینما بر طبق مصوبه مجمع عمومی در تاریخ  ۲۸ مرداد ۹۸ به شرط ثبت و دریافت شناسه ملی بوده طبق مصوبه مجمع مذکور، هیات مدیره دوره قبل موظف بوده که (پیگیری ثبت صنوفی که تاکنون موفق به دریافت گواهینامه ثبت نشده اند و تشکیل مجمع عمومی با حضور صوف قانونی) اگر این دلیل عنوان شود که کانون کارگردانان درخواست خودش را برای ثبت از قبل ارائه کرده است، باید پاسخ داد  مثل این می ماند فردی کاندیدای نمایندگی مجلس شود و به شورای نگهبان بگوید بنده دارای مدرک لیسانس می باشم ولی منتظر اعلام نمرات و نتیجه امتحانات پایان ترم هستم و مدرکش را هنوز دریافت نکرده ام، و شورای نگهبان هم ایشان را تایید کند و دلیلش این باشد تا زمان انتخابات داخلی مجلس مدرکش را دریافت خواهد کرد.
آیا در صورت سکوت و عدم رسیدگی وزارت ارشاد  این سوال پیش نمی آید کلنگ رفتار غیر قانونی و هرج و مرج در خانه سینما زده شده و این خطر را دارد  این مسأله بهانه ای شود برای آینده  که هر اتفاق غلط و بی نظمی را در کل خانه سینما و صنوف به این ماجرا ربط دهند.
اِنَّ اللهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ
همانا خدا فرمان به عدل و احسان می دهد. (نحل ۹۰)
(رضا سخایی عضو انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.