یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛

مستند «مکی، مردی از اربعین» متاثر از فرهنگ اربعین است

حبیب احمدزاده

سینماپرس: مستند بلند «مکی، مردی از اربعین» به کارگردانی حبیب احمدزاده، حسین روشنکار و مهرداد افراسیابی، متاثر از فرهنگ اربعین است.

به گزارش سینماپرس، مستند بلند «مکی، مردی از اربعین» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی حبیب احمدزاده، حسین روشنکار و مهرداد افراسیابی، متاثر از فرهنگ اربعین است.

حبیب احمدزاده درباره‌ موضوع مستند «مکی، مردی از اربعین» گفت: این مستند درباره مردی است که در تمامی مشکلات پیش آمده برای جامعه خود حضور دارد. قهرمان فیلم آقای مکی یازع است و طی فیلم متوجه می‌شویم رفتار فردی افراد از یک رفتار جمعی ناشی می‌شود که متاسفانه تا به حال مغفول مانده است.

وی با تاکید بر این که در «مکی، مردی از اربعین» مخاطبان با ابعاد جدیدی از کارکرد فرهنگ اربعین در زندگی مردم آشنا می‌شوند، عنوان کرد: این فیلم سال ۹۸ و به تهیه‌کنندگی جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس تولید شده و فیلمبرداری آن در عراق، خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

عوامل تولید مستند «مکی، مردی از اربعین» که در مدت زمان ۷۵ دقیقه تهیه شده، عبارتند از کارگردانان: حبیب احمدزاده، حسین روشن‌کار، مهرداد افراسیابی، فیلمبرداران: عادل معمارنیا، حسین روشن‌کار، مهرداد افراسیابی؛ فیلمبردار هوایی: مجتبی هدایتی؛ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.