شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

با بیانیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی؛

آغاز به کار رادیو محرم با شعار «حسینیه ای به وسعت دل ها»

رادیو محرم

سینماپرس: رادیو محرم با بیانیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان، و حضور آیت الله اعرافی -مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم- آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، رادیو محرم با بیانیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان، و حضور آیت الله اعرافی -مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم- آغاز به کار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت راه اندازی رادیومحرم با قدردانی از دست اندرکارن این رادیو مردم را به بهره گیری از این رادیو در ایام محرم دعوت کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی محرم را سرمایه مهم جهان اسلام و سبب زنده نگه داشتن اسلام دانستند و با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور عزاداران را به رعایت دستورالعملهای بهداشتی فراخواندند و افزودند: باید برای حفظ سرمایه ماه محرم و رونق گرفتن هرچه بیشتر این مراسم تلاش کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقویت مراسم عزاداری محرم را وظیفه ای همگانی دانستند و تاکید کردند: در صورت بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی در مراسم عزاداری وآسیب رساندن به دیگران مسئول خواهیم بود.

در ادامه آیت الله اعرافی -مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم- در سخنانی بروز بلای جهان گیرکرونا را سبب نشان دادن ضعف و ناتوانی بشر دانست و گفت: می توان از این بلا درس گرفت. وی افزود بشر هر گاه در برابر بلاهای آسمانی به خود تکیه کرد و خدا را فراموش نمود ضربه خورد.
آیت الله اعرافی شیوع بیماری کرونا را بیدار باشی برای بازگشت بشر به حقیقت پاک الهی دانست و گفت: عاشورای امسال باید این بانک را طنین انداز کند. وی با اشاره به بروز چالشهایی در حوزه های سلامت، اجتماع، علم، عبادت و معنویت افزود :غلبه بر این مشکلات زمانی میسر است که فرد و اجتماع از منطق عقلانی عواطف انسانی و حس اجتماعی برخوردار باشد تا بتواند در برابر امواج بلا تاب بیاورد.

وی عاشورا گنج عظیمی دانست که می توانست یک جامعه را لبریز از مقاومت و تاب آوری کند و بسیاری از مشکلات را حل کند.

آیت الله اعرافی راز زنده ماندن عاشورا را اخلاص حماسه دانست و افزود: عاشورا می تواند حکومت اسلام را به وحدت و مقاومت فرا خواند.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید، عزاداران حسینی را به رعایت دستور العمل های بهداشتی در برپایی مراسم محرم دعوت کرد و افزود: ملت بزرگ ایران در عاشورای امسال نشان خواهند داد که هم پیشگام سلامت و هم رهرو راه کمک های مومنانه به شور و شعور حسینی هستند.

وی با اشاره به خیانت کشور امارات در برقراری ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی افزود: نیروهای مقاومت با الهام از مکتب پرفروغ عاشورا در برابر ظلم ظالمان خواهند ایستاد و اجازه ظلم به ملت مظلوم فلسطین را نخواهد داد.

در این مراسم مسعود کاویانی -مدیر رادیو محرم- ضمن خوش آمدگویی به مهمان و مدعوین با اشاره به تلاش دشمنان برای آسیب زدن و انحراف مراسم عزاداری، ترویج عزاداری مطلوب، مستند ومتقن وارائه الگویی صحیح از عزاداری فاخر را از اهداف راه اندازی رادیو محرم برشمرد. وی همچنین گفت :با هماهنگی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مقرر شد از ساعت ۱۱تا ۱۱ونیم و۱۸ تا ۱۸ونیم رادیو محرم از سیستم صوت یکپارچه مسیر های راهپیمائی در مراکز استان‌ها پخش شود.

در پایان این مراسم حاضران باحضور در مزارشهدای گمنام مجموعه صدا و سیما واهدا شاخه گل با شهدا تجدید پیمان کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.