شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور؛

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آنلاین برگزار می‌شود

شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت»

سینماپرس: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از برگزاری بخش اول این رویداد سینمایی به صورت آنلاین خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سیداحد میکاییل‌زاده شب گذشته در برنامه «نقد سینما» با بیان اینکه ما هر گونه آمادگی را برای برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت داشتیم، گفت: در نهایت با توجه به شیوع کرونا و توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصمیم بر این شد فعلا بخش نخست جشنواره در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به صورت آنلاین برگزار شود.   

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و زیرساخت‌ها مهیا شده تا به بهترین شکل جشنواره به صورت آنلاین که تجربه نخست این مدل برگزاری است، انجام شود، اظهار داشت: در شیوه برگزاری آنلاین بخش دبیرخانه همچنان به فعالیت اصلی خود ادامه می‌دهد؛ اما مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویدادها، نشست‌ها و نمایش‌ها که با حضور فیزیکی اهالی سینما و هنرمندان برگزار می‌شد، در پلت‌فرم جشنواره به‌صورت آن‌لاین ارائه خواهند شد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، افزود: قطعاً برگزاری آنلاین جشنواره و موفقیت این نوع برگزاری سبب می‌شود در آینده و در دوران پساکرونا نیز این رویه به دلیل کاهش هزینه و نقشی که در جذب بیشتر مخاطب دارد، ادامه پیدا کند.

میکائیل‌زاده با تاکید بر اینکه در شیوه آنلاین، کیفیت برگزاری ارتقاء می‌یابد، ادامه داد: به دلیل بکارگیری فضاهای مجازی رسانه‌ای و اجتماعی در بستر اینترنت برای تبلیغات و معرفی جشنواره، می‌توان جشنواره را با مخاطب بیشتر برگزار کرد.

وی درباره میزان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با توجه به محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده است، گفت: استقبال خیلی خوبی از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد بطوری که حتی از پیش‌بینی‌های اولیه در دبیرخانه هم فراتر رفت. بیش از ۴۴۰۰ عنوان فیلم تا این لحظه در دو بخش ملی و بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه جشنواره امسال در هر ۸ بخش خود به‌صورت کاملاً بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار تمدید شده است و در بخش اول که در هفته دفاع‌مقدس در شهریور برگزار می‌شود، تا ۱۰ شهریورماه و در بخش دوم که در هفته بسیج در آذرماه برگزار خواهد شد، افراد تا ۳۰ مهر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

میکائیل‌زاده درباره مقایسه آثار رسیده به این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل، افزود: چون همچنان فرصت ارسال آثار وجود دارد نمی‌توان درباره تعداد آثار در این دوره با دوره قبل مقایسه انجام داد اما تا این لحظه نسبت به دوره قبل، رشد چشمگیری را در ارسال آثار شاهدیم.

وی درباره بخش‌های جدید جشنواره نیز توضیح داد: با توجه به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امسال بخش سیدالشهداء مقاومت نیز به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه شده که این بخش نیز به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ از ایران و دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شده که حاکی از استقبال خوب مخاطبان از این بخش است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درباره نشان رسول که امسال در دل جشنواره فیلم مقاومت اهدا خواهد شد، گفت: نشان رسول یکی از برنامه‌های انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس است که قرار بود در اسفندماه سال‌ گذشته همزمان با سالگرد مرحوم رسول ملاقلی‌پور، به سینماگر خلاق در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت اعطا شود اما این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. این نشان که مقرر است هر ساله اعطا شود، امسال در شهریورماه و در حین برگزاری بخش اول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعطا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.