چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

کارگردان «تاابد» مطرح کرد؛

اکران فیلم با عملیات انتحاری!/ تعطیلی سینماها برای کسی مهم است

فیلم سینمایی تا ابد

سینماپرس: امید امین‌نگارشی کارگردان فیلم «تا ابد» که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است، نسبت به ضعف اطلاع‌رسانی و نبود حمایت برای تبلیغ مناسب فیلم‌های روی پرده، گلایه‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس، امید امین نگارشی کارگردان فیلم سینمایی «تا ابد» که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، درباره شرایط اکران این اثر به مهر گفت: ما تصمیم مشترکی با تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار گرفتیم تا این فیلم را در همین بازه زمانی به نمایش بگذاریم. البته به سرمایه‌گذار گفتم که با این اکران یک کار انتحاری کرده است! در این شرایط به خاطر این بیماری کسی حاضر نمی‌شود فیلمش را اکران کند ولی ما به خاطر علاقه‌ای که به سینما داریم حاضر به نمایش شدیم ضمن اینکه دیدیم خیلی از سالن‌ها در حال تعطیلی هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت ارشاد توضیح داد: برای کارهای پخش و تبلیغات حمایت‌هایی از ما صورت گرفت ولی در این وضعیت تلویزیون اصلاً از فیلم‌ها حمایت نمی‌کند حتی حاضر به پخش یک تیزر هم نیست. واقعاً مگر چه می‌شود؟ گویا در تلویزیون شورایی از سرزمین دیگر حضور دارد که مجوزی را که فیلم‌ها از ارشاد دارند، نادیده گرفته و تصمیمات جداگانه‌ای می‌گیرند.

امین‌نگارشی افزود: شهرداری نیز اصلاً به صاحبان فیلم‌ها همکاری نمی‌کند. آن‌ها هم حتی یک بیلبورد به ما ندادند. آن چند بیلبوردی که در اختیار داریم با هزینه خودمان گرفته‌ایم که بسیار هم گران بود. گویا وقتی در سینمای ایران فیلم می‌سازی برای کسی اهمیتی ندارد اما اگر یک نکته مغایر با نظر آقایان داشته باشد، تمام نهادها و ارگان‌ها معترض می‌شوند و به آن‌ها برمی‌خورد. ولی در غیر این صورت حتی اگر همه سالن‌های سینما تعطیل شود تفاوتی در حال افراد ندارد، گویا سینما یک چیز درجه ۲ است!

این کارگردان ادامه داد: فیلم ما بعد از تعطیلات ماه محرم، حدود ۲ هفته دیگر هم روی پرده می‌ماند یک هفته هم به دلیل این تعطیلات سقف نمایش فیلم را افزایش داده‌اند، پس از آن اکران اینترنتی «تا ابد» آغاز می‌شود. البته باید بگویم رقمی که وی‌اودی‌ها به ما پیشنهاد داده‌اند نسبت به هزینه ساخت فیلم بسیار اندک است و قابل قبول نیست.

امین‌نگارشی عنوان کرد: تاکنون پروانه ساخت‌های زیادی صادر شده است ولی به نظرم با این وضعیت کسی وارد مرحله تولید نمی‌شود و وقتی این اتفاق می‌افتد دیگر محصولی برای عرضه در سالن‌ها وجود ندارد، به همین ترتیب به ناچار سالن‌ها تعطیل می‌شوند. حتی در حال حاضر هم سالن‌های سینمایی در مشهد، شیراز، کرج و… هم تعطیل هستند.

وی با اشاره به فروش این فیلم گفت: در هفته اول اکران فروش بدی را تجربه نکرد ولی نکته جالب‌تر این است که با وجود اینکه در حال حاضر تنها ۳ فیلم روی پرده است باز هم به ما سالن نمی‌دهند برای مثال ما در سینما آزادی تنها یک سانس نمایش داریم و دلیل این امر را نمی‌دانم.

این کارگردان مطرح کرد: نسبت به این وضعیت بیماری و نبود تبلیغات فروش فیلم ما بد نبوده است. شرایط به گونه‌ای است که حتی برخی از من می‌پرسند که سینماها باز است؟ یعنی خبر از بازگشایی سینماها و رعایت پروتکل‌ها ندارند. این موضوع لزوم تبلیغات و اطلاع‌رسانی را عیان می‌کند.

امین‌نگارشی درباره حواشی این فیلم که مطرح می‌شد پروانه ساخت ویدئویی دارد، عنوان کرد: این موضوع درست نیست. ما اواخر سال ۹۶ پروانه ساخت سینمایی گرفته بودیم و مستندات آن در اختیار تهیه‌کننده است.

وی در پایان درباره داستان «تا ابد» توضیح داد: قصه این فیلم درباره چهار نفر است که در یک باز زمانی گرفتار پول بهره‌ای می‌شوند و اقداماتی برای بازگرداندن این پول می‌کنند. من البته این مشکل را فقط منحصر به ایران نمی‌دانم، از همین رو در ساختار فیلم قصه را به گونه‌ای روایت کرده‌ایم که گویی در ناکجاآباد رخ می‌دهد. در ارشاد به تهیه‌کننده گفته بودند که «تا ابد» یک فیلم تلخ و سیاه است به طوری که حتی درجه بندی «۱۵+» به فیلم ما خورد، اما شخصاً معتقدم به هر حال پول ربا و بهره از اساس سیاه و عاقبت تلخ آن هم مشخص است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.