دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

به کارگردانی فرح زارع؛

«کدا» با موضوع ناشنوایان تولید می‌شود

مستند کدا

سینماپرس: «کدا» عنوان مستندی به کارگردانی فرح زارع است که به روایت زندگی دختری کم‌شنوا می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، «کدا» عنوان مستندی به کارگردانی فرح زارع است که به روایت زندگی دختری کم‌شنوا که با کمک سمعک امکان شنیدن دارد و در خانواده‌ای ناشنوا رشد کرده است، می‌پردازد.

فرح زارع درباره مراحل تولید این مستند گفت: ۲ جلسه به تنهایی فیلمبرداری را انجام دادم اما پروژه به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف ماند. فعلاً پژوهش را ادامه می‌دهم تا وضعیت بهتر شود و بتوانم به همراه گروه تولید فیلمبرداری را پیش ببرم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نام «کدا» را برای مستند خود انتخاب کرده است، توضیح داد: این واژه یک نام جهانی است و برای افرادی که در خانواده‌ای ناشنوا بزرگ می‌شوند، استفاده می‌شود. این افراد معمولا به لحاظ عقلی زود رشد می‌کنند و مسئولیت سنگینی برعهده دارند. همواره باید نقش مترجم را برای والدین خود ایفا کنند. همه‌جا همراه آنها باشند و مترجم صحبت‌هایی باشند که مناسب سن آنها نیست.

این مستندساز در پایان با اشاره به این که این دختر ۲۷ ساله در تلاش است زبان ناشنوایان را به افراد عادی بیاموزد، اظهار کرد: کاراکتر اصلی فیلم من می‌خواهد آگاهی پیرامون زبان اشاره را افزایش دهد تا افراد بتوانند مکالمه‌ای هرچند معمولی با افراد ناشنوا داشته باشند. او در تلاش است تولیدکنندگان فیلم‌ها و کلیپ‌های مختلف را تشویق کند تا برنامه‌های تولید شده خود در هر بخشی را همراه با زیرنویس ارائه دهند تا هم برای ناشنوایان قابل استفاده باشد و هم فرزندان آنها راحت‌تر زندگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.