دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

مهدی امینی خواه:

هیچ برنامه ریزی برای وجود سینما در بحران کرونا اتخاذ نشده است

میر طاهر مظلومی و مهدی امینی خواه در مجموعه تلویزیونی دختری به نام آهو به کارگردانی قدرت اله صلح میرزایی

سینماپرس: بازیگر فیلم «انسان‌ها» گفت: تاکنون نیمی از سال سینمایی گذشته است، بخشی عمده که اکثرا به تعطیلی گذشته و در ادامه هم با بازگشایی اتفاق خاصی نیفتاده است، بعید می‌دانم که در نیمه دوم سال هم اتفاقی رخ دهد، زیرا هیچ برنامه ریزی برای وجود سینما در بحران کرونا اتخاذ نشده است.

به گزارش سینماپرس، مهدی امینی خواه در گفت‌وگو با میزان، پیرامون مجموعه فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «پشت دیوار خوشبختی» به تهیه کنندگی مسعود ندافی و رضا جلال و کارگردانی «جاوید خوشدل» هستم، اثری جذاب و تلویزیونی است که قطعا مخاطب خود را پیدا خواهد کرد. این بازیگر سینما با اشاره به مضمون فیلم «پشت دیوار خوشبختی» افزود: این فیلم اثری پلیسی است که اکشن خوبی هم در آن کار شده و برای حضور در جشنواره فیلم فجر در اولین گام آماده شده است، پس از آن به پخش در بسترهای دیگر فکر خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر این تله فیلم قرارداد بازی در فیلم سینمایی «مجید بربری» را بسته‌ام، این فیلم در حال و هوای «اخراجی‌ها» ساخته خواهد شد و مطمئنا مخاطب خوبی را به سالن‌های سینما می‌کشاند. البته در حال حاضر تولید این پروژه به علت شرایط موجود کرونا متوقف شده است.

بازیگر فیلم «انسان‌ها» بازیگری در شرایط فعلی کرونا را ریسکی بزرگ خواند و اظهار کرد: قطعا تمام بازیگرانی که در شرایط کنونی بازی می‌کنند جانشان را کف دستشان گذاشته‌اند، اما چاره‌ای نیست، زیرا ما برای زندگی به معیشتمان نیاز داریم و شغلی به جز بازیگری هم نداریم که بخواهیم از آن طریق ارتزاق کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: تنها راه ادامه بازیگری در شرایط فعلی آن است که تمامی گروه پشت و جلوی دوربین تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا بیماری کرونا به هیچ وجه شوخی پذیر نیست و نمی‌توان با سهل انگاری با آن برخورد کرد. امروزه شاهد آن هستیم که با اندکی عدم رعایت بهداشت بار دیگر کرونا می‌تواند به راحتی رکوردشکنی کند پس عقل حکم می‌کند که هوای خود و اطرافیانمان را داشته باشیم.

بازیگر فیلم سینمایی «چپ دست» درباره وضعیت سینما در ایام کرونا اظهار کرد: واقعیت امر هیچکس در هیچ جای جهان برای این بیماری آماده نبود، هیچ تجربه‌ای نسبت به چنین بیماری با قدرت بالای تکثیر و انتشار وجود نداشت، این عاملی شد تا تمامی مردم جهان کاملا غافلگیر شوند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: وضعیت سینما هم اینگونه بود، نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان سینما آمادگی چنین وضعیتی را نداشت و کرونا باعث رکورد و ورشکستگی سینما در سراسر جهان شد، عدم حضور تماشاگران در سالن‌های سینما چالش عجیبی در سینمای سال جدید است که تا روشن شدن وضعیت این بیماری برطرف نخواهد شد.

این بازیگر سینما بسته ماندن سالن‌های سینما را ضایعه‌ای تلخ در تاریخ این هنر خواند و ادامه داد: تاکنون نیمی از سال سینمایی گذشته است، بخشی عمده که اکثرا به تعطیلی گذشته و در ادامه هم با بازگشایی اتفاق خاصی نیفتاده است، بعید می‌دانم که در نیمه دوم سال هم اتفاقی رخ دهد، زیرا هیچ برنامه ریزی برای وجود سینما در بحران کرونا اتخاذ نشده است.

امینی خواه با اشاره به شکست اکران آنلاین و سینما ماشین خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی به یکباره با این بیماری روبرو می‌شویم مجبوریم به یکباره طرح‌های جدید بدهیم، طرح‌هایی که چندان کارشناسانه نیستند و طبیعتا در ابتدای راه شکست می‌خورند، ما باید راه‌های مختلف جذب مخاطب را تست کنیم تا بالاخره در یک مدیوم بتوانیم به سینما ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.