یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

با ۶ اثر جدید؛

اعلام برنامه‌های ویژه اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برای ایام محرم

آرم ویژه برنامه های ماه محرم *

سینماپرس: اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ۶ اثر جدید برای ایام محرم تدارک دیده است.

به گزارش سینماپرس، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو چهار سریال رادیویی و ۲ ویژه برنامه برای ایام محرم تدارک دیده است، همچنین منتخبی از نمایش های پر مخاطب سال‌های گذشته نیز برای باز پخش آماده شده است.

حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش درباره رویکرد ویژه این شبکه رادیویی در ایام محرم گفت: امسال با توجه به گسترش بیماری کرونا و محدودیت ها برای برپایی عزای حسینی برنامه ریزی به گونه ای بوده است تا این فرصت برای مخاطب فراهم باشد که با رسانه ملی همراه شود به همین دلیل برنامه ریزی برای محرم امسال متفاوت تر است.

مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو با اشاره به تولید چهار سریال رادیویی بیان کرد: ۲ سریال بلند برای این ایام تدارک دیده شده است که شامل نمایش «قصه واقعه» و «سریر» است. نمایش «قصه واقعه» در ۲۸ قسمت ۳۰ دقیقه ای داستان واقعه کربلا را از زبان یکی از اشخاص حاضر در صحرای کربلا بیان می کند. این نمایش به سفارش شبکه رادیویی معارف تولید شده است همچنین سریال «سریر» که ۲۸ قسمت ۱۵ دقیقه ای است و به سفارش رادیو جوان تولید شده است قصه انتخاب اشعار برای گروه های جوان مداح را بازگو می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۲ نمایش بلند، ۱۴ مجلس تعزیه نیز به سفارش رادیو فرهنگ تحت عنوان «به روایت تعزیه» آماده پخش شده است.
«مهمان راه» دیگر سریالی است که در قالب قصه شب رادیو ایران در ۵ قسمت ۱۵ دقیقه ای تولید شده است.

مدیر رادیو نمایش به برنامه های ویژه این شبکه نیز اشاره کرد و گفت: مستند «راوی» با محوریت زندگی ۱۴ مقتل خوان مشهور تهیه شده است، همچنین برنامه صبحگاهی «به شرط زندگی» با تغییر رویکرد با نام «به شرط عاشقی» روی آنتن می رود. ویژه برنامه «تکیه» نیز مجله ای است عاشورایی که از هفتم محرم برای پخش آماده شده است.

افتخاری همچنین عنوان کرد: ویژه برنامه «هنر عاشورایی» نیز به مدت ۴ شب به قصه هنرمندانی می پردازد که اثری برای معرفی واقعه کربلا تولید کرده اند. در کنار این ۴ ویژه برنامه «کارگاه تیاتر» در این ایام تاریخچه تعزیه را به عنوان یک هنر نمایشی آیینی بررسی خواهد کرد و برنامه زنده رادیویی «گیومه» نیز از اول تا پنجم شهریور ماه با موضوع آیین و هنر عاشورایی روی آنتن رادیو نمایش می رود. همچنین برنامه رادیویی «من و صحنه» به صورت ویژه به این ایام خواهد پرداخت.

وی افزود: برنامه «۱۴۴۲» نیز از چهارشنبه پنجم شهریور ماه از رادیو نمایش پخش می شود که به آیین های سنتی محرم، مکان های تعزیه و عزاداری در تهران قدیم، نواها و موسیقی و معرفی فیلم هایی با مضمون قیام عاشورا، کتاب های عاشورایی و خبرهای حوزه فرهنگ و هنر مرتبط با این ایام می پردازد.

افتخاری یادآور شد: رادیو نمایش در ادامه رویه پخش نمایش های تولیدی مراکز استان در ایام محرم سریال نمایشی «نامیرا» از تولیدات مرکز گلستان را پخش خواهد کرد.  

وی در پایان بیان کرد: در قالب برنامه «یکی بود یکی نبود» که تولیدات نمایشی دهه ۵۰ شمسی را پخش می کند «قصه کربلا» در ۱۷ قسمت برای پخش آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.