دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران:

کانون آهنگسازان در انتخابات خانه سینما شرکت نمی‌کند/ اقدامات هیات مدیره فعلی غیرقانونی است

خانه سینما

سینماپرس: در آستانه انتخابات هیئت مدیره خانه سینما، مهدی بزرگمهر (دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران) از شرکت نکردن این کانون در انتخابات خبر داد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه انتخابات هیئت مدیره خانه سینما، مهدی بزرگمهر (دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران) از شرکت نکردن این کانون در انتخابات خبر داد. وی درباره دلایل این تصمیم توضیح داد: اقدامات هیات مدیره فعلی خانه سینما در تمام طول فعالیت غیرقانونی بوده است. این دوستان اصلا اساسنامه را نخوانده‌اند. ماده یک اساسنامه صراحتا اعلام کرده که خانه سینما تحت نظارت وزارت ارشاد بوده و صنوف هم در صورتی قانونی هستند که اساسنامه خود را به وزارت ارشاد ارائه دهند و ارشاد مراحل قانونی آن را طی کند. حال این دوستان وزارت کار را از کجا آورده‌اند، ما نمی‌دانیم؛ هرچه هم سوال می‌کنیم جوابی نمی‌دهند.

وی ادامه داد: اگر قرار است وزارت کار باشد، خب این موضوع باید در اساسنامه ذکر شود. نمی‌توان چنین مسئله‌ای را به صورت شفاهی قبول کرد. مرتب هم می‌گویند که مسئولین گفته‌اند. ولی مگر می‌شود که مسئول یک وزارتخانه‌ای به صورت شفاهی چنین صحبتی را مطرح کند. آن مسئول باید نامه بدهد که ما طبق ماده اساسنامه استناد کنیم. خودشان هم گیج شده و سردرگم هستند. یک کار اشتباهی را از اول کلید زده‌اند و همین‌طور کلاف سردرگم را دور خودشان پوشانده‌اند. حالا هم می‌گویند ۸ نفر کاندیدا شوند. به عنوان مثال دو بازرس کاندیدا کرده‌اند که هر دو آنها انتخاب می‌شوند. خب این چه انتخاباتی است؟ برای هیات مدیره هم به همین صورت است. به طوری که به خیلی از صنوف اصلی خانه سینما اصلا اجازه معرفی کاندیدا نداده‌اند.

دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران با تاکید بر اینکه دلیل این اتفاقات تصمیم‌های فردی هیات مدیره کنونی است، اظهار داشت: تا آنجا که می‌دانم منشیان صحنه، تهیه‌کنندگان و آهنگسازان اجازه داشتن کاندید را نداده‌اند. بعد هم در دعوتنامه‌شان نوشته‌اند که طبق اساسنامه عمل کردیم. در صورتی که طبق اساسنامه ماهم باید کاندیدا معرفی کنیم. اگر اتفاق دیگری رخ داده باید در اساسنامه بیاید. شما نمی‌توانید از خودتان قانون دربیاورید. مرتب می‌گویند که مسئولین اینطور گفته‌اند، اما واقعا کدام مسئول است که اساسنامه خانه سینما را به صورت شفاهی تغییر دهد؟ خب ما از آن مسئول شکایت می‌کنیم.

بزرگمهر در ادامه بیان کرد: گفته شده انتخابات ساعت ۱۷ امروز برگزار می‌شود اما ممکن است همین صنف‌ها که خودشان احساس می‌کنند رفقایشان هستند، همانجا اعتراض کنند و بگویند که چرا ما را به این ناکجاآباد آورده‌اید. چون طبق اساسنامه‌ای که این صنف‌ها دارند مستقل هستند و ارتباطی به خانه سینما ندارند.

وی در پایان گفت: در واقع کار وارونه شده است. ما که طبق اساسنامه وابسته به خانه سینما هستیم، نمی‌توانیم شرکت کنیم ولی آن صنف‌هایی کارگری که می‌گویند شناسه دارند، ولی طبق اساسنامه خودشان مستقل هستند و حتی یک کلمه از خانه سینما در اساسنامه‌شان نیست، می‌توانند شرکت کنند. در واقع اتفاق عجیب و غریبی در حال انجام است و ما به همین دلیل گفتیم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. این یک خیمه‌شب‌بازی است که هرچه زودتر مقامات و مسئولین باید آن را تمام کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.