چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

تهیه‌کننده برنامه مطرح کرد؛

ادامه حواشی کل‌کل فوتبالی مجری سیما؛ از گالیله تا شایعه برکناری!

سلام صبح بخیر

سینماپرس: داریوش دلیری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» درباره حواشی دنباله‌دار کنایه مجری این برنامه صبحگاهی به تیم فوتبال پرسپولیس و شایعه برکناری او از این برنامه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، شوخی جنجالی عبدالرضا امیراحمدی طی دو سه روز گذشته حاشیه‌های زیادی را برای رسانه ملی در پی داشته است؛ شوخی‌ای که تلویحاً قهرمانی باشگاه پرسپولیس را به حمایت‌های وزیر ورزش نسبت می‌داد و همین اظهارنظر هم حاشیه‌های زیادی را رقم زد؛ از دلخوری و تحریم صداوسیما از سوی باشگاه پرسپولیس تا هجمه و انتقادات طرفداران این باشگاه که سرانجام سبب شد مجری برنامه عصر همان روز بابت اظهارات حاشیه‌سازش عذرخواهی کند.

با این حال حواشی این ماجرا ادامه پیدا کرد و بحث به مدیران باشگاه پرسپولیس رسید. زمزمه شکایت رسمی از مجری برنامه به میان آمد و مدیران تلویزیون نیز به مسئولان و مجری برنامه «تذکر جدی» دادند. امیراحمدی هم صبح دیروز هفتم مرداد به طور رسمی روی آنتن زنده برنامه باردیگر عذرخواهی کرد؛ عذرخواهی‌ای که البته با یک کنایه جدید و اشاره تلویحی او به نام «گالیله»، دانشمندی که وادار به پس گرفتن حرفی شد که از صحت آن اطمینان داشت، آتش انتقادات را تندتر کرد!

شب گذشته و به‌دنبال دامنه‌دارتر شدن حواشی، شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید مبنی‌بر اینکه عبدالرضا امیراحمدی از اجرای «صبح بخیر ایران» برکنار شده است.

برای اطلاع بیشتر از جزییات متن و حاشیه اتفاقات چند روز گذشته برنامه «صبح بخیر ایران» سراغ داریوش دلیری تهیه کننده این برنامه رفتیم.

اگر مجری برکنار می‌شد به ما اطلاع می‌دادند

داریوش دلیری در ابتدا درباره صحت شایعه برکناری عبدالرضا امیراحمدی از اجرای «صبح بخیر ایران» در پی حواشی اخیر به مهر گفت: این موضوع صحت ندارد چون اصلاً من به‌عنوان تهیه‌کننده در جریان آن نیستم. خبر برکناری که در کانال‌های تلگرامی مطرح شده است برای من هم فرستاده‌اند و تعجب هم کردم اما در این باره نه شبکه و نه گروه اجتماعی شبکه خبری به ما نداده‌اند و اگر چنین تصمیمی گرفته می‌شد ما را هم در جریان می‌گذاشتند.

دلیری درباره زمان اجرای دوباره امیراحمدی در برنامه نیز عنوان کرد: آقای امیراحمدی هفته‌ای دو روز در برنامه اجرا دارد که شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها است و روز چهارشنبه روز اجرای او نبوده و غیبتش حتماً ارتباطی با این حواشی ندارد.

دلیری تأکید کرد: در این زمینه به ما تذکر داده شده است، ولی اینکه مجری برکنار شود، هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. بنابراین همه چیز طبق روال پیش خواهد رفت و روز چهارشنبه (امروز) باقی مجریانی که قرار بوده حضور داشته باشند به اجرا پرداخته‌اند.

سخنان حاشیه‌ای امیراحمدی جزو متن نبود

این تهیه‌کننده درباره بازتاب‌های شوخی جنجالی مجری برنامه عنوان کرد: ما واقعاً فکر نمی‌کردیم این سخنان اینقدر حاشیه داشته باشد. البته در ورزش و فوتبال حساسیت‌ها زیاد است. چون هر تیمی طرفداران خود را دارد و البته اصلاً قرار نبود آقای امیراحمدی به این بخش ورود کند، چون همیشه پلاتوها آماده است و سخنان مجریان از اتاق فکر برنامه بیرون می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این صحبت‌ها بدون هماهنگی گفته شده است بیان کرد: شاید ۱۰ درصد از سخنان مجریان در هر برنامه بداهه باشد. در این چند وقت بیشتر بحث‌های ما درباره ماسک بوده است و پلاتوها با این موضوع آماده می‌شد تا مردم امید و نشاط داشته باشند، بنابراین اصلاً قرار نبود آقای امیراحمدی چنین بحثی داشته باشد چون جزو متن برنامه هم نبود و بحث‌های ورزشی در حوزه کاری مهدی توتونچی مجری ورزشی برنامه است.

«گالیله» هماهنگ شده بود؟

دلیری درباره نحوه عذرخواهی امیراحمدی که این شائبه را ایجاد کرد که با اجبار صورت گرفت هم گفت: عذرخواهی اجباری نبود، کسی که کار اشتباهی می‌کند باید عذرخواهی کند و من موظفم به مجری که پیشانی برنامه است بگویم عذرخواهی کند.

وی درباره ارجاع امیراحمدی به «گالیله» در عذرخواهی‌اش که آتش انتقادات هواداران پرسپولیس به این مجری تلویزیونی را تشدید کرد هم تصریح کرد: به هر حال هرکسی برداشتی می‌کند ولی در عین حال عذرخواهی برای امیراحمدی حالت اجبار نداشت چون خودش بدون اینکه ما بگوییم پیش از این عذرخواهی کرده بود و بعد طبق صحبتی که با مدیران باشگاه پرسپولیس داشتیم آن‌ها خواستند که در همان برنامه و در همان فضا این عذرخواهی صورت بگیرد که امیراحمدی هم گفت مشکلی ندارد و دوباره عذرخواهی می‌کند اما ما متنی برای عذرخواهی به او ندادیم و اینکه عذرخواهی که به گالیله ربط داد را با ما هماهنگ نکرده بود و مسئولیتش با خودش است.

دلیری در پایان گفت: امیدوارم این مساله و سوءتفاهم زودتر حل شود. من خودم هم روز گذشته با آقای رسول پناه مدیرعامل باشگاه و هم آقای اشرف مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس صحبت کردم که گفتند نسبت به این ماجرا صرفاً گله دارند و مساله قابل حل است و در حد معذرت خواهی برایشان کفایت می‌کرد. با این حال گفتند کانون‌های هواداری به آن‌ها فشار می‌آورند که شکایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.