شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

در برنامه «هفت» مطرح شد؛

دستمزدهای نمایش خانگی به سینما و تلویزیون ضرر زد

برنامه هفت؛ لطیفی

سینماپرس: کارشناسان در برنامه «هفت» با اشاره به سریال سازی در شبکه نمایش خانگی به نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته سوم مرداد هفتاد و یکمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده مجلس و سید محمد حسینی کارشناس روی آنتن رفت.

لطف الله سیاهکلی نایب رئیس کمیسیون فضای مجازی و رسانه مجلس شورای اسلامی درباره چالش های جدید نمایش خانگی و وضعیت بلاتکلیف این حوزه بیان کرد: اگر سریال سازی در تخصص ارشاد بود، موفق می شد ولی نمایش خانگی خیلی از اصول خانوادگی را زیر سوال برده است. مثلا خیانت در همه جای دنیا خیانت است نباید جزو اصول سریال ها باشد.

وی اضافه کرد: با این حال ممیزی های رسانه ملی باید با ممیزی های نمایش خانگی فرق داشته باشد چون بسیاری از مطالب را نمی شود در تلویزیون بیان کرد. اگر ما بین ممیزی های رسانه های نوین، تلویزیون و سینما فرق قائل نشویم اشتباه دیگری را صورت داده ایم. اگر واقعا رسانه ملی بخواهد در این زمینه ورود کند باید با یک تیم متخصص وارد شود. نباید خانواده، جایگاه مادر و... را فروخت تا پول در آورد. باید به زندگی واقعی مردم نزدیک شویم.

سید محمدحسینی کارشناس فرهنگی هم در ادامه این بحث افزود: آنچه که در فرایند سپردن نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی به ارشاد سپرده شد مرتبط با قانون بود. در واقع بر اساس مصوبه سال ۶۱ ابلاغ شد. اینکه فضای انتشار در ارشاد خوب نیست درست، اما اینکه این حوزه از ارشاد گرفته شود به نظر من درست نیست. این که اساسا نظارت درستی صورت نگرفته است کاملا بدیهی است اما این دلیل کاملی نیست برای گرفتن این بخش از ارشاد و دادن آن به تلویزیون. ارشاد یک شخص نیست یک مجموعه است که برخی از مدیران آن از تلویزیون به ارشاد آمده اند. سوال جدی تر این است که آیا رفتنش به سمت تلویزیون مشکل را حل میکند یا یک پیچیدگی جدید را به وجود می آورد؟ در تلویزیون یک سری خط قرمزها وجود دارد که بر اساس اصول سنتی و عرفی تبدیل شده به یک سری لکنت ها در گفتن که این اشتباه است.

حسینی تصریح کرد: ناگفته نماند که نمایش خانگی با دستمزدها کاری کرد که در سینما و تلویزیون ضرر زیادی وارد شد. ذائقه مخاطب ایرانی عادت کرده بود به سریال های مجانی. از آن طرف ما با یک حجم وحشتناکی از هزینه ها مواجهیم که با ورود پول های کثیف بیشتر شد.

طبق روال هر هفته میز رسانه برنامه هفت هم به بررسی برخی اخبار مهم سینمایی با حضور حسین سلطان محمدی، مهدی شیخ صراف و به میزبانی پژمان کریمی سپری شد.

در این میز مطرح شد که اگر لغو اکران به پاس خدمت های کادر درمانی گار خوبی است پس چرا بقیه به دنبال اکران در این شرایط هستند؟

حسین سلطان محمدی نیز در همین باره گفت: ما حدود ۶ ماه است که درگیر کرونا هستیم و باید به یک نتیجه جدی برسیم. انتظار میرفت در دوران تعطیلی تصمیمات مشخصی در حوزه اکران بگیریم ولی هنوز تصمیمات مشخص گرفته نشده است. اگر از اکران پایین آمدن مستحق جایزه است پس چرا میخواهیم فیلم های دیگری را اکران کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.