دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

هادی حاجتمند:

رویدادهای دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارند که می‌توان بارها و بارها از آن‌ها فیلم و سریال ساخت

هادی حاجتمند

سینماپرس: کارگردان فیلم «اشنوگل» گفت: ما کارگردانانی داریم که اسکاری هستند و در جشنواره‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند، برای من سوال است که چرا کارگردانان اسکاری ما سراغ موضوعات ملی، میهمنی و عقیدتی همچون دفاع مقدس نمی‌روند.

به گزارش سینماپرس، هادی حاجتمند در گفتگو با میزان، پیرامون ساخت سریالی با موضوع شهدای غواص گفت: در حال حاضر مراحل پیش تولید این سریال پشت سر گذاشته می‌شود، این روزها مشغول نگارش فیلمنامه هستم و تمام تلاشم این است که این سریال امسال کلید بخورد.

وی در همین راستا ادامه داد: ترجیح بنده کلید خوردن سریال در سال جاری است، اما باید کمی صبر کنیم تا وضعیت شیوع کرونا کمی کنترل شود، هنوز برای جلوی دوربین رفتن آن هم در دوران موج دوم بیماری کرونا زود است، امیدوارم همه ما در کنار هم بیش از قبل نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا این بیماری هرچه سریعتر از بین برود.

این کارگردان سینما از آمادگی خود برای شروع سریال جدید خود گفت و افزود: البته شاید کرونا تمام برنامه‌های ما را به عقب انداخته، اما من در مقام کارگردان مقدمات شروع پروژه را فراهم کرده‌ام و تا حد امکان مراحلی که بر عهده کارگردان است را پیش برده‌ام، خوشبختانه دوستان در صدا و سیما نیز علاقمند به تولید این پروژه هستند و این اتفاق به ما کمک بسیاری می‌کند.

کارگردان فیلم «اشنوگل» درباره دلیل انتخاب موضوع شهدای غواص برای نخستین سریال خود اذعان کرد: شهدای بزرگوار غواص همواره دغدغه من بوده و هست، من در فیلم سینمایی اشنوگل به موضوع شهدای غواص پرداختم، اما لازم دیدم با بسط و گسترش بیشتری به این موضوع بپردازم. خوشبختانه نسبت به اشنوگل تجربه بسشتری دارم و امیدوارم سریال خوبی را تولید کنم.

وی در همین رابطه تاکید کرد: بعد از ساخت فیلم سینمایی اشنوگل به اشکالات خود در حوزه فنی، کارگردانی و فیلمنامه پی بردم و این تجربه باعث شده تا دیگر اشتباهات آن زمان را تکرار نکنم، طی این سال‌ها تحقیقات بسیار زیادی درباره شهدای غواص انجام دادم و هم اکنون با قدرت بیشتری سراغ ساخت این سریال خواهم رفت. اشنوگل فیلم اول من بود و طبیعتا اشکالات آن را می‌پذیرم، اما امروز با دغدغه بیشتری سراغ ساخت سریالم خواهم رفت.

این کارگردان سینما با اشاره به پتانسیل بالای موضوعات دوران دفاع مقدس برای تولید آثار سینمایی و تلویزیونی اظهار کرد: نزدیک به سی سال از دوران دفاع مقدس گذشته است، ما به واقع در این عرصه کم کاری بسیاری کرده‌ایم، دفاع مقدس پر از سوژه‌های ناب است، سوژه‌هایی که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده است، ما باید قبول کنیم که نسبت به داستان‌ها و وقایع دفاع مقدس در عرصه سینما و تلویزیون بی تفاوت بوده‌ایم.

وی در همین راستا ادامه داد: نکته عجیب آنجاست که اگر کارگردانی سراغ سوژه خاصی از دوران دفاع مقدس می‌رود، دیگر فیلمسازان دیگر سراغ آن سوژه نمی‌روند، از نظر من این اتفاق کاملا اشتباه است، تمامی رویدادهای دوران دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارند که می‌توان بارها و بارها از آن‌ها فیلم و سریال ساخت.

حاجتمند با تاکید با لزوم ساخت آثاری درباره انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود: در حال حاضر ما کارگردانان فراوانی داریم، حتی ما کارگردانانی داریم که اسکاری هستند و در جشنواره‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند، برای من سوال است که چرا کارگردانان اسکاری ما سراغ موضوعات ملی، میهمنی و عقیدتی همچون دفاع مقدس نمی‌روند. سینمای هالیوود بارها و بارها درباره تاریخ خود فیلم می‌سازد، اما متاسفانه ما کاملا نسبت به تاریخ معاصر خود بی تفاوت عمل کرده ایم که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.